Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjapt spm om kyssesyken


nekronos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sex når man har kyssesjuka varierer vel fra person til person og personens form. Dette er nok lurt å ta opp med legen.

 

Mononukleose (kyssesyken) overføres gjennom spytt, altså ved å kysse (derfor navnet kyssesyke), dele en drikke eller mat, osv. ellers kan det bli overført til en annen person via blod.

Så sex kan dere sikkert ha, så lenge det ikke blir for mye kyssing.

 

Men du bør vel helst ta det med ro, ikke ha et altfor aktivt sexliv når man har kyssesyken. ;)

Lenke til kommentar

Forøvrig er kyssesyken oppskrytt, jeg mener at det bare er tull at du ikke skal anstrenge deg eller drikke alkohol de neste 6 månedene etter du hat hatt kyssesyken. Jeg hadde kyssesyken nokså ille, var sengeliggende i 3 uker og besvimte i sikkerhetskontrollen på en flyplass i tyskland (noe som faktisk skaper litt av et helvette^^). Men etter disse ukene med sykdom både drakk jeg og levde som normalt.

 

Jeg har ikke dødd enda :)

Lenke til kommentar
Jepp, ganske ille sykdom. Man er smittebærer i hele 3 år. Det er lenge. Dessuten så kan milten sprekke hvis man får et slag mot magen eller der den ligger. Nå vet jeg ikke hvor utbredt det er da.

Milten kan sprekke dersom du får et slag mot magen når som helst. Trenger ikke kyssesyken for det

Lenke til kommentar
Forøvrig er kyssesyken oppskrytt, jeg mener at det bare er tull at du ikke skal anstrenge deg eller drikke alkohol de neste 6 månedene etter du hat hatt kyssesyken. Jeg hadde kyssesyken nokså ille, var sengeliggende i 3 uker og besvimte i sikkerhetskontrollen på en flyplass i tyskland (noe som faktisk skaper litt av et helvette^^). Men etter disse ukene med sykdom både drakk jeg og levde som normalt.

 

Jeg har ikke dødd enda :)

 

Jeg pissa blod og segnet om selv, og oppfordre folk til å "bare gi litt faen" er litt uansvarlig. Jeg var vell ordentlig syk i en veeeell 4-5 måneder typ, jeg så ut som holocaust hadde tatt seg en visitt. Sex kan du ha! Men om du får ståpikk av nyreslag kan du kanskje vente litt, om du zkjønerr.

Lenke til kommentar
Faktisk er man smittebærer hele resten av livet. I tillegg ligger sykdommen latent og kan blusse opp senere, selv om dette er svært, svært skjeldent.

Det skjedde med meg! Fikk meg en to-ukers på ryggen, kjipe greier.. Kom utav det blå også, plutselig en dag var jeg dritsyk samt jeg fikk streptokokker i samme slengen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...