Pabff Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Har et forholdsvis irriterende problem.. høttalerene reagerer på musas bevegelser.. når musa beveges, kommer en suselyd i høyttalerene.. den samme lyden kommer hvis jeg scroller i vinduer i internet explorer.. I tillegg reagerer de og suser når cder spinnes opp i cd- og dvd spilleren.. Mest irriterende er det kanskje at når jeg spiller av dvd-er så har jeg hele tiden lyden fra dvd'en som spinner i bakgrunnen av filmlyden.. Noen tips? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Se om ledningene fra PSU ligger i nærheten av lydkortet, i såfall flytt de lengst mulig vekk. Prøv også å flytte høyttalerene, hvis de står veldig nær PCen. Hvis du har PCI lydkort kan du prøve å flytte det til slot'en lengst vekk fra AGP. Digitale kretser i en PC lager store mengder elektronisk støy. Analoge kretser på lydkortet liker ikke slik støy. Det er ikke godt å si om din PC lager mer støy enn vanlig, eller om lydkortet er mer følsomt enn vanlig. Lenke til kommentar
Pabff Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 vel... det lå faktisk et par kabler fra psu'en ganske nærme lydkortet, så jeg håpet jeg hadde feilen, men desverre.. ingen av tipsene ovenfor forbedret problemet .. Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Problemet er at du har ein kabel frå cdrom til lydkortet! Nesten villjug til å satse pengar på at det er det som er problemet. Du treng ikkje analoge lyd frå cdrom til lydkort! Lenke til kommentar
Pabff Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 er man ikke avhengig av den kabelen for å få lyd når man spiller av cd'er da`? Lenke til kommentar
sth Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 De første Winmodemene fra 3Com og Diamond MM hadde også den buggen du beskriver.. så hvis du har et installert kan det jo være det... Lenke til kommentar
KAS Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Opplevde noe lignende en gang, løste seg ved å mute Line-in i Volumkontrollpanelet. Mulig det er andre ting som må dempes hos andre som har tilsvarende problemer, er bare å prøve seg frem til man finner støykilden Lenke til kommentar
Pabff Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 AH!! deilig! siste tipset var innertier. Muta AUX volume, så ble det stille og fint! Takk for hjelpa! 8) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 er man ikke avhengig av den kabelen for å få lyd når man spiller av cd'er da`? Nei, ikke hvis du har muligheten til å kjøre med digital overføring. Gå til Control Panel/System/Hardware/Device Manager/ eller tilsvarende, dobbeltklikk cd-/dvd-enheten, og se om du har et valg under Properties som heter 'Enable digital CD Audio for this CD-ROM device'. Sett hake for det valget. Hvis Winamp nå ikke vil spille av .mp3, velg waveOut som Output-plugin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå