Kenny Bones Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har både menn og kvinner lik øvrig smerteterskel altså? Det skal jeg isåfall notere meg! Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ta to tynne pinner, stikk de i urinrørsåpningen og dra de fra hverandre så mye at den revner noen centimeter. Kanskje dette tilsvarer smerten i selve utpressingsfasen... Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 babyen kommer ikke ut av urinrøret sist gang jeg sjekket.. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ta to tynne pinner, stikk de i urinrørsåpningen og dra de fra hverandre så mye at den revner noen centimeter. Kanskje dette tilsvarer smerten i selve utpressingsfasen... Neppe. En mann er ikke vant med å få stikket ting inni der. Hadde han vært vant med det tror jeg ikke det hadde vært så galt, mtp at du finner videoer av menn som gjør det (eller tilsvarende, se BME olympics) alene, uten hjelp eller bedøvelse, på nett. Men det er jo selvfølgelig skremmende. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Den BME olympics er nå det verste du kan finne på nett Verste jeg har opplevd som jeg kan tenke tilsvarer fødsel eller verre var når en dude det klikka for kasta en hammer på meg som treffte meg der du får kjerringstøyt eller hva det heter, kjentes bokstavligtalt ut som att hånda mi skulle eksplodere, ble midletidig lam i hånda. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Den BME olympics er nå det verste du kan finne på nett Verste jeg har opplevd som jeg kan tenke tilsvarer fødsel eller verre var når en dude det klikka for kasta en hammer på meg som treffte meg der du får kjerringstøyt eller hva det heter, kjentes bokstavligtalt ut som att hånda mi skulle eksplodere, ble midletidig lam i hånda. Me too! Spilte basketball i gymmen, og jeg hoppa opp for å score. På vei ned igjen, kommer en annen og slår meg opp i nervebuntet. I ti minutter var det som om handa mi var inne i ild, og jeg hadde ikke følelse i den. Nå har jeg nedsatt følelse i den handa... Det må være noe av det vondeste jeg har opplevd. Lenke til kommentar
MissCB Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg skal prøve å forklare hvor vondt det kan gjøre... Se for deg: En vannmelon som skal presses igjennom et hull på størrelse med en sitron... Det sier seg selv det at det er vondt.. Men det skal også sies at selv om det er et sant smertehelvete i den tiden det står på, så går det faktisk i glemmeboka rimelig fort over hvor jævli det var... Ellers hadde vel de færreste hatt flere enn et barn.. ;-) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Kanskje det gjør like vondt som å få papirkutt på penishodet. Ja, det var vanskelig å skrive det der... Endret 3. februar 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Vedrørende smerteterskeldebatten: "Sex Differences and Incentive Effects on Perceptual and Cardiovascular Responses to Cold Pressor Pain Daniel Lowery, MA, Roger B. Fillingim, PhD and Rex A. Wright, PhD From the Department of Psychology, University of Alabama at Birmingham (D.L., R.A.W.); and the Department of Operative Dentistry, University of Florida and Gainesville VA Medical Center (R.B.F.), Gainesville, Florida. RESULTS: Men had higher pain thresholds and tolerances and lower pain ratings than women, but the incentive condition produced no significant effect on pain responses. [...] Sex differences emerged for both log-transformed pain threshold and tolerance values (p values < .001), with men having higher values than women , but no main effects or interactions involving incentive condition were observed (p values > 0.2; see Fig. 1). Analysis of pain ratings 30 seconds into the cold pressor task, the only time period for which all participants had data, revealed only a main effect of sex (p < .005), with men reporting lower pain than women." http://www.psychosomaticmedicine.org/cgi/c...t/full/65/2/284 Endret 4. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
mortania Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Man har en teori om at kvinner tåler smerte bedre en menn, og at menn ville ha omkommet ved en fødsel. Heldigvis har mennesker en unik evne til å glemme smerte Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) For å si det sånn: Det er sagt at hvis en mann skulle ha fødet ville han ha dødd av smerte.. og jenter skal vist tåle mer eller noe, så jeg kan tenke meg at det gjør passe vondt. Endret 4. februar 2009 av Phase Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Man har en teori om at kvinner tåler smerte bedre en menn, og at menn ville ha omkommet ved en fødsel. Heldigvis har mennesker en unik evne til å glemme smerte Det er synsing, ikke en teori. Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Neppe. En mann er ikke vant med å få stikket ting inni der. Hadde han vært vant med det tror jeg ikke det hadde vært så galt, mtp at du finner videoer av menn som gjør det (eller tilsvarende, se BME olympics) alene, uten hjelp eller bedøvelse, på nett. Men det er jo selvfølgelig skremmende. Hehe, nei, heldigvis ikke, ellers hadde det vel vært enda verre. 40 cm bredde gjennom 0,5 cm urinrørsåpning. Fordi menn ikke har livmor og vagina, så valgte jeg å bruke det ene hullet vi menn har foran der. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) At kvinner tåler mer enn menn er nok en myte som har funnet på av kvinner som synes det gjør vondt å føde. Det kan kanskje, ved første øyekast virke logisk at det er sånn fra naturens side. Men om man tenker seg om så er det menn som er krigerene og som tar seg av det fysiske arbeidet. Alså langt mer smerte over tid. Og det er dette som faktisk betyr noe når det kommer til survial of the fittest. Menn som tåler smerte vil ha høyere sannsynlighet for å overleve enn menn som ikke tåler det, altså lever de genene videre. Det samme gjelder ikke i samme grad for kvinner. Logisk sett hvetfall. Det trenger selvfølgelig ikke stemme. Om man tenker på dagligdagse situasjoner, vil kvinner klage på smerte langt fortere enn menn. Ikke ta dette som en fornermelese (jeg vet noen kommer til å bli fornermet uansett), men det er faktisk slik det er. At å føde er mer smertefullt en hva de fleste menn vil oppleve tviler jeg derimot ikke et sekund på. Et google søk viser følgende fra en random test med noen hundre test objekter: Endret 5. februar 2009 av Zappy Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Man har en teori om at kvinner tåler smerte bedre en menn, og at menn ville ha omkommet ved en fødsel. Begge disse påstandene er kjente myter. Av en eller annen grunn fant jeg verken myten eller motbeviset til den siste etter et par googlesøk, selv om jeg har lest om det før. Gapwick og Zappy skrev ellers det jeg hadde tenkt å linke til/skrive om den første. Endret 5. februar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
mortania Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 At kvinner tåler mer enn menn er nok en myte som har funnet på av kvinner som synes det gjør vondt å føde. Det kan kanskje, ved første øyekast virke logisk at det er sånn fra naturens side. Men om man tenker seg om så er det menn som er krigerene og som tar seg av det fysiske arbeidet. Alså langt mer smerte over tid. Og det er dette som faktisk betyr noe når det kommer til survial of the fittest. Menn som tåler smerte vil ha høyere sannsynlighet for å overleve enn menn som ikke tåler det, altså lever de genene videre. Det samme gjelder ikke i samme grad for kvinner. Logisk sett hvetfall. Det trenger selvfølgelig ikke stemme. Jeg tenkte kvinner taklet smerte bedre over lengre tid. Du ser jo fotballspillerne som faller om på banen. De har SÅ vondt akkurat der og da, og de holder på å døøøøøø, men så kommer mannen med sprayflasken og de løper videre. Jeg kan aldri huske å ha lagt nede og ynket meg over at jeg falt hverken da jeg spilte håndball, fotball, vollyball eller basketball. Jeg dessuten også påstå at kvinner har vært krigere, og kvinner kan ta på seg fysisk arbeid. Når ble det f eks ikke fysisk å ta seg av en unge? Jeg bare spør-. Bare vent til du har din egen lille trassalderunge. Den skal du få lov å løpe etter Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg tenkte kvinner taklet smerte bedre over lengre tid. Du ser jo fotballspillerne som faller om på banen. De har SÅ vondt akkurat der og da, og de holder på å døøøøøø, men så kommer mannen med sprayflasken og de løper videre. Jeg kan aldri huske å ha lagt nede og ynket meg over at jeg falt hverken da jeg spilte håndball, fotball, vollyball eller basketball. Jeg dessuten også påstå at kvinner har vært krigere, og kvinner kan ta på seg fysisk arbeid. Når ble det f eks ikke fysisk å ta seg av en unge? Jeg bare spør-. Bare vent til du har din egen lille trassalderunge. Den skal du få lov å løpe etter Det kalles filming teiten. Og det er forskjell på hvor mye oppmerksomhet du vil ha når du har det vondt i forhold til hvor mye du faktisk tåler. Jeg whiner jo alltid når jeg har vondt fordi det er sånn jeg er. Du kan jo gå rundt med smerter i lang tid uten å i det heletatt nevne det, men det vil ikke si at du nødvendigvis tåler mer enn meg. Kvinner har sikkert vært krigere, men ikke i den grad menn har vært det. Og de er ikke ment å være det fra naturens side. Og samme med fysisk arbeid, ikke at det trenger å ha så mye med smerte å gjøre. Og det har værtfall ikke ungepassing. Psykisk smerte kanskje, men ikke så mye som har med survival of the fittest å gjøre. Men ja, jeg tror du har tatt poenget, selv om du ikke vil være med på det. ;D myte... teori... samma faen Lenke til kommentar
Floregnag Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 det er vitenskaplig bevist at menn er fysisk sterkere enn kvinner, derfor tror jeg som tidligere nevnt i tråden at mange kvinner bruker dette med smerteterskel og fødsel for å heve seg over menn. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Muskelvev =|= Nervevev (morsomt ord) Ellers er jeg enig i at det kan være en typisk kvinnelig taktikk for å heve seg over det motsatte kjønn, uten at det har noe å si for meg personlig. Endret 5. februar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå