kaian Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Bruker: kaian Tema uke 1: Vinterskog Tema uke 2: By Tema uke 3: Tog Tema uke 4: Utsnitt Tilleggskrav: ingen Aktivitetsnivå: pingle Utstyr: Nikon D40, 24/50/85mm Edit: tema for uke 4 var "avventer", nå måtte jeg sette noe. Endret 22. februar 2009 av kaian Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Uke 1, Vinterskog Dag 1. Trodde nok jeg hadde bedre enn dette på kortet da jeg kom hjem etter tre timers trasking i åsene innover, men flere gode ideer er fortsatt gode ideer. Vel, bilder ble det, og vinterskog, det er det i alle fall: Nikon D40, AF 85mm f1.8D @ f5.6, 1/800 sekund, iso 400 Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ai, ai, ai. Ganske bedriten situasjon, det der. Opplevd det selv fra tid til annen, samt gode gamle: "Shit, minnekortet var ikke i". Men. Tilbake til bildet. Greinene var ganske sjenerende. Selve bildet er ganske grått, men du får jo frem den norske vinterskogen med den urnorske turgåeren godt frem. Det skal du ha. Snø er noe dritt Lenke til kommentar
Litium Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Kanskje ikke så veldig spennende, men likevel et greit naturbilde av vinter-Norge på sitt beste. De uklare greinene i front ble litt forstyrrende. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Takker for tilbakemeldinger, enig i det med de greinene. Vinterskog var et lite gjennomtenkt tema, særlig for den uka jeg nettopp har hatt, men men. Jeg meldte meg på som pingle, og det har jeg jo forsåvidt holdt. Uke 1, dag 7 Tett snødrev gjorde dagens tur litt krevende. Jeg har et par til som nesten klarte cut'en, men de blir eventuelt lagt på BK etter hvert. Her er dagens: Muligheter i snødrev D40, 85mm, f/4, 1/40 sek, iso 400 Ikke superfornøyd, men ikke på langt nær så missfornøyd som søndag heller. Edit: dette liker jeg også godt fra i dag: Edit2: exif: 24mm, f/5.6, 1/60sek, iso 400 Endret 7. februar 2009 av kaian Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Kjenner virkelig snø-kavet fra de bildene der... RandiA Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Ueeh. Jeg fryser enda av turen min, til tross for Tiedemand, XXL rødvinsglass og en kopp med trippel espresso. De to bildene gjorde ikke saken bedre. Godt jobbet! Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Er nok litt farget,fikk nesten litt hjemmelengsel,men synes bildene fint forteller om vinter og snøføyke vi ofte kan ha i skogene rundt Oslo.Måtte dra fram Østmark-kartet,lurte på om jeg hadde sett skiltet før(Siggerud til både høyre og venstre )men tror dette er fra Bøleråsen(?).Hvis ikke,er ikke det så nøye heller. Fine bilder,fortsett. Hilsen en som bodde ved Langen i 10 år! Endret 7. februar 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jepp, det er rett ved Bukkesti, Bøleråsen. Fint område, nesten like fint som Langen. :o) Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Holder på og bli gal av alle disse snø bildene... Sitter her og ser ut av vinduet og alt jeg ser er noen få snøflekker og stein. Skulle tro vi her oppe hadde snø, vi som i så fall vil ha den... Nederste bildet med all snøen var flott, skulle gjerne hatt all den snøen her:) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Enig.. Øst-Finnmark her. Snøen har falt for tidlig. Eller sent. På feil sted iallefall. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 flotte snøbilder, får et godt inntrykk av hvor utrolig mye det har snødd her på østlandet denne helgen... Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Skogen var flott. Veldig dus og fin kontrast. Kan virkelig føle stillheten her. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Uke 2 tema "By", dag 8, bilde 4 For en gangs skyld har jeg flere å velge mellom i dag, det var deilig en liten stund, til jeg innså at da må jeg velge. Dette er veldig "By", -litt mindre enn optimalt utnyttet, jobbet litt der uten helt å føle at det satt, men de andre havner vel egentlig i litt andre kategorier, så da blir det: Ingen årsak ... Endret 9. februar 2009 av kaian Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Ja,det er sånne skilt som står der selv om fortauet er inngjerdet og klin umulig å ta seg fram på,på noen som helst måte. Godt sett,og skarpheten er jo milimeterpresis. God bruk av DOF! Endret 9. februar 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
kaian Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Takk for det Rodswinger! Hm. I går skrev jeg at det var dag 8, men i dag er den 10. februar, så Dag 10, tema fortsatt "By", bilde 5 Salt snø, som salt sjø? Ikke noe favorittmotiv, men denne kom bare spankulerende og la seg ned like foran meg. Pussig. Jeg satte meg på huk, litt til siden, fokuserte, justerte blender, og her er det. Ikke så veldig spennende, men jeg synes det ble greit. Kun nedskalert. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Dag 11, bilde 6, "By" Lurte på om ikke jeg burde spare dette motivet til neste uke (Tog), men her er det: NSB i rute Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ikke noe favorittmotiv, men denne kom bare spankulerende og la seg ned like foran meg. Pussig. Jeg satte meg på huk, litt til siden, fokuserte, justerte blender, og her er det. Ikke så veldig spennende, men jeg synes det ble greit. Kun nedskalert. Første gang jeg har hørt om måker som leker linselus. Kan være enig i at det ikke er verdens mest spennende bilde, men en artig opplevelse som fortjener å bli fortalt. Som artsbilde så må det absolutt godkjennes, Tom Lenke til kommentar
kaian Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Dag 17, bilde 7, ukens tema er "Tog" Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kult. Symmetriske omgivelser, og "usymmetriske" tog (et nytt tog som står og et gammelt tog som går). I like it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå