Baranladion Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Alternativ 2 syns jeg hørte ryddig og bra ut hvertfall. Trådstarter bør vel også lese igjennom kontrakten for å se om det er flere " smutthull" å forholde seg til. Syns 10.000 er en drøy sum av huseier å kreve når forholdene er slik som fortalt, og som forbruker bør du ta i bruk alle lovlige midler for at bostandarden din skal bli verdt husleien. Forøvrig virker utleier useriøs og uinteressert i å gjøre ting riktig etter det du har fortalt, så det spørs om det faktisk vil hjelpe i det hele tatt, men du kunne kanskje sluppet unna med billigere husleie en stund dersom overnevnte tiltak kan gjennomføres med lov i hånd. Uansett hva du velger så får du ha lykke til, etter å ha fulgt med på denne tråden en stund, må jeg si jeg er overlykkelig for at jeg bor øverst der jeg bor :-) Endret 28. mars 2009 av TSP Fjernet sitering. Posten er et svar på den forrige posten i tråden. Posten til Wabby, den er og sitert i posten nedenfor. - TSP Lenke til kommentar
pobban Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg ville løst det på 1 av 2 måter. Jeg har selv løst en tilsvarende situasjon som alternativ nr 2. Alternativ 1: Kall inn alle parter på et møte/råd og snakk om problemet for å finne en felles løsning. Tenker da på huseier, leietaker over og dere. Evt ta det inn i sameiet. Alternativ 2: Gå på din huseier og krev isolering. Gjør dette skriftlig. Gi han en frist på å starte arbeid. Hvis ingenting skjer purr. Helst henvis til en paragraf (som nevnt på første side). Forhør deg så videre med forbrukerrådet. Dersom huseier fortsatt ikke gjør noe, purr der du vil minne om en konsekvens. I mitt tilfelle så var konsekvensen at halve husleia ble lagt på en seperat konto som huseier ikke fikk tilgang til før manglene var utbedret. Dersom dere velger å flytte før manglene er utbedret mister han disse pengene. I min sak så utbedret huseier aldri feilene så jeg bodde 3 måneder på halv husleie og tok pengene selv når jeg flyttet. Iflg forbrukerrådet så var dette en god måte å gå frem på fra min side. Problemet mitt var ikke støy vel og merke, men mangler som var lovet utbedret ved innflytt. Hei:-) Dette syntes jeg hørtes ut som et kjempe bra forslag. Men alternativ 2, er det lovlig ettersom du nevner forbrukerrådet? Jeg og vi hater konfrontasjoner, men vi er villige til å gå langt for å slippe leve som nå og være nødt til å flytte igjen. Jeg skal kontakte dem snarest, og høre hva de har å si om saken:-) Uansett vil jo dette medføre en dårlig stemning overfor eier av leilighet, men jeg vet hun aldri har leid ut før, og lurer på om dette bråket faktisk er grunnen til at hun flyttet. Det er annen eier på leiligheten over, ettersom dette er sameie, og en 2 mannsbolig. Denne eieren var selvsagt på sine leietakeres side, og viste ingen forståelse for oss hun heller. De har også akkurat flyttet inn. Er det nødvendig med støymåling der nede først for å ha noen konkret? I tillfelle, hvem gjør dette? Støyet er jo heller ikke statisk, så det er da viktig at det skjer på en dag, spesielt helger da har vi merket, da de er hjemme å styrer på som værst. Takk:-) Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Hvis utleier har visst om dette problemet så stiller hun jo i enda dårligere lys. Det er selvsagt vanskelig å bevise, men hvis man juger om vesentlige forhold eller ting man burde ha visst når man selger kan man faktisk få erstatningskrav for utbedring av dette. Spennende å høre hva forbrukerrådet mener, men dersom det ikke blir satt i gang tiltak eller lagt inn krav for utbedring så ville jeg sporenstreks flyttet. Det er ingen som liker å ha en konflikt med naboer, og når det er så tett så er det jo bare desto mer slitsomt. Endret 28. mars 2009 av TSP Fjernet unødvendig sitering. Posten er et svar til den foran. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Mange forslag her, men virker som om de fleste glemmer det første logiske steget videre: Leierboerforeningen. http://www.lbf.no/ Trådstarter: Ta kontakt med disse menneskene, og få råd om din situasjon, samt bistand til korrekt klagefremgangsmåte o.l. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ring barneværnet og si att du hører unger som skriker og hyler i etasjen over og att du er redd hva som foregår der. Eller finn på en annen forklaring som kan bli forklart med de lydene dere opplever. Er du heldig så blir de ført bort til andre foreldre og du er kvitt problemet. Du må ikke si ifra til dem at du gjør det, for det kan bli tatt opp som trusler. Når de kommer og forhører seg så stemmer faktisk det med skrikinga og brølinga, så du har ditt på det tørre. Du har ikke kommet med noen falske anklager. Dette er riktignokk kunn ett siste desperat forsøk etter allt annet er prøvd. Alternativ. Siden de står opp 6-7 om morgenen i helgenne så antar jeg de legger seg før 11. Så du kan spille musikk og bråke under soverommet til ungenne frem til 11 om helgenne slik at de ikke får sovnet så tidlig og dermed sover lengere om morgenen. Og om de står opp tidlig så er de kanskje så trøtte at de ikke orker og løpe rundt. Du kan si til ungenne att de får X for hver dag de er stille om morgenen i helgenne. Du kan gi dem en spillkonsoll med en del spill, eller en del filmer i håp om at de skal få litt andre stille interesser. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 gi de en fotball så de kan gå ut å springe fra seg. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ring barneværnet og si att du hører unger som skriker og hyler i etasjen over og att du er redd hva som foregår der. Eller finn på en annen forklaring som kan bli forklart med de lydene dere opplever. Er du heldig så blir de ført bort til andre foreldre og du er kvitt problemet. Du må ikke si ifra til dem at du gjør det, for det kan bli tatt opp som trusler. Når de kommer og forhører seg så stemmer faktisk det med skrikinga og brølinga, så du har ditt på det tørre. Du har ikke kommet med noen falske anklager. Dette er riktignokk kunn ett siste desperat forsøk etter allt annet er prøvd. Alternativ. Siden de står opp 6-7 om morgenen i helgenne så antar jeg de legger seg før 11. Så du kan spille musikk og bråke under soverommet til ungenne frem til 11 om helgenne slik at de ikke får sovnet så tidlig og dermed sover lengere om morgenen. Og om de står opp tidlig så er de kanskje så trøtte at de ikke orker og løpe rundt. Du kan si til ungenne att de får X for hver dag de er stille om morgenen i helgenne. Du kan gi dem en spillkonsoll med en del spill, eller en del filmer i håp om at de skal få litt andre stille interesser. Det med barnevernet var litt useriøst. BArna har det jo ikke dårlig, de er bare høylydte. Og hvis man gir X til barna hver gang de er stille om morgenen, kan jeg fortelle deg at forldrene IKKE kommer til å like dette. Heller ikke om han gir dem en spillkonsoll. Det kan oppleves rart av foreldrene, og kommer neppe til å la barna få spille på den. Lenke til kommentar
pobban Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Ring barneværnet og si att du hører unger som skriker og hyler i etasjen over og att du er redd hva som foregår der. Eller finn på en annen forklaring som kan bli forklart med de lydene dere opplever. Er du heldig så blir de ført bort til andre foreldre og du er kvitt problemet. Du må ikke si ifra til dem at du gjør det, for det kan bli tatt opp som trusler. Når de kommer og forhører seg så stemmer faktisk det med skrikinga og brølinga, så du har ditt på det tørre. Du har ikke kommet med noen falske anklager. Dette er riktignokk kunn ett siste desperat forsøk etter allt annet er prøvd. Alternativ. Siden de står opp 6-7 om morgenen i helgenne så antar jeg de legger seg før 11. Så du kan spille musikk og bråke under soverommet til ungenne frem til 11 om helgenne slik at de ikke får sovnet så tidlig og dermed sover lengere om morgenen. Og om de står opp tidlig så er de kanskje så trøtte at de ikke orker og løpe rundt. Du kan si til ungenne att de får X for hver dag de er stille om morgenen i helgenne. Du kan gi dem en spillkonsoll med en del spill, eller en del filmer i håp om at de skal få litt andre stille interesser. Det med barnevernet var litt useriøst. BArna har det jo ikke dårlig, de er bare høylydte. Og hvis man gir X til barna hver gang de er stille om morgenen, kan jeg fortelle deg at forldrene IKKE kommer til å like dette. Heller ikke om han gir dem en spillkonsoll. Det kan oppleves rart av foreldrene, og kommer neppe til å la barna få spille på den. Hei:-) Jeg takker for alle innspill og har prøvd leieboerforeningen, men ikke fått noe svar enda. Jeg tror ikke vi ønsker å øke konflikten med alvorlige ting, men vi blir nok så provoserte etter at vi har pratet med dem og det fortsetter som før, at vi mange ganger får lyst å vri opp stereo eller banke litt mer og hardere. Men de virker nesten litt skremmende på oss der oppe. Bare det å ringe politiet å hevde de skulle være redde oss fordi vi prøvde å prate med dem er ikke normal oppførsel. Vi er alle bortreiste nå, men jeg kommer å være den første til å komme hjem. Kan ikke si jeg gleder meg. Om det er som før, så vet jeg rett å slett ikke hvordan jeg skal oppføre meg.... Lenke til kommentar
pululf Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Inviter en av forldrene ned mens barna løper rundt. Lenke til kommentar
btk- Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvordan går det i denne saken? Det å invitere en av foreldrene ned mens barna løper oppe virker som en god plan - men hvis de absolutt ikke er interessert i å finne en løsning så har det vel ikke så mye å si. For meg så virker det som om den eneste veien å gå her er å ta kontakt med utleier \ forbrukerrådet og kreve bedre isolering, samt billigere husleie fram til det er ordnet. Lenke til kommentar
Cazzy Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Jeg kan dessverre ikke si mer enn at jeg føler med dere, og at situasjonen er meget lei. Jeg skjønner virkelig ikke at verken huseier eller styrer vil engasjere seg i dette. Det virker som om de ikke engasjerer seg fordi de er redde for bråk selv, noe de strengt tatt burde heve seg over i en slik situasjon. Det må da være noen dere kan kontakte? Prøv andre advokater kanskje? Jeg beklager at jeg ikke har noe mer konstruktivt å komme med oppi dette. Edit: Hva med å be huseier pent om å koste på bedre støydemping mellom etasjene? Det er jo tydelig at det er for dårlig. Kobl opp ett skikkelig anlegg, sett på dimmu borgir og rammstein på full pupp en fredags ettermiddag, reis på hytterut og la det stå på til dere komme rhjem søndags kveld Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 6 1/2 år har gått så saken er nok løst på ett eller annet vis nå. 3 åringen er ikke 3 lengere men 9-10 år og bråker neppe så mye mere så regner med at noe har skjedd. 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 I tillegg til at rådet er svært dårlig då det med høg sannsynlegheit er brudd på grannelova. Høg musikk heile døgnet medan du er vekkreist og uansett ikkje kan høyre musikken vil vanskelig kunne kallast noke anna enn unødig støy. 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 I tillegg til at rådet er svært dårlig då det med høg sannsynlegheit er brudd på grannelova. Høg musikk heile døgnet medan du er vekkreist og uansett ikkje kan høyre musikken vil vanskelig kunne kallast noke anna enn unødig støy. Dere(de tre siste innlegg) svarer i en tråd som ble avsluttet i 2009... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Dere(de tre siste innlegg) svarer i en tråd som ble avsluttet i 2009... Vi veit, i alle fall dei fleste av oss. 1 Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Men bråkete naboer består /cry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå