Gå til innhold

Diskusjonstråd for Dell Studio XPS 13.

MysticoN

Anbefalte innlegg

Har snakka mykje med kundeservice og slik eg forstod det så står det i ordren vi har betalt for programmet, men ikkje media(cd). Så om vi ikkje har tatt backup eller brukar dell sin backup funksjon så kan ikkje dei hjelpe oss.

Vel, da ringer du de igjen og forlanger at de sender deg programmene du har betalt for og mangler.

Jeg har fått de tilsendt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken skjermkort drivers bruker dere? og har dere testet pc'en til spilling? prøvde meg på Warhammer online uten stort hell. hakket som bare det. bruker siste driver fra dell sin hjemme side. 

War har vel samme system kravene som WoW.

Lenke til kommentar

Lurer litt på å kjøpe meg en av disse, men litt bekymra for alle problemene jeg hører om og varmeutviklingen... Hva er dommen fra dere som har den? Hvor bra er egentlig skjermkortet?

Hvilke alternativer ligger i nærheten hardware-, størrelses- og prismessig?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har Dell studio XPS, dog 16" men er jo samme boksen med en forskjell til ATI skjermkort. Grunnen til at den blir varm på overflaten er dårlig kjølepasta + at skjermkort sitter rett under museflata/tastaturet. Be tekniker bytte det som er nevnt over her å det løser seg.

Skal ikke jeg utale meg for 13" brukerne som har Nvidia og er heldige som har det. Men jeg opplever at ATI skjermkortet dårlig og skuffende. Forventet nesten at det kunne kjøre spill på lav grafikk men dette til å med lagger når skjermkortet blir for varmt. Mulig dette blir bedre når man får byttet kjøler, vifte og pasta.

Den andre tingen jeg er skuffet over er 3G kort funksjonen. Jeg kjøpte meg 3g kort fra dell, installerte det enkelt som det var og installerte nødvendige drivere - 3g kort driveren og connection manager. Ikke et tegn til liv på at 3g kortet er i live etter driver installering. 3g kort indikatoren lyser ikke engang, vet ikke hva jeg skal gjøre mer nå, Dell xps support foreslo at jeg skulle reinstallere maskinen. Latterligste...

Lenke til kommentar
Vart ikke så ille som jeg trudde, isteden for ca 11500kr kom den på 9875kr og fri frakt :)

Hjalp godt på avgjørelsen når jeg fikk 15% rabbat, 1000kr rabatt og 300kr rabatt samt fri frakt :)

Hvor lenge holder den koden på første side i tråden? Og hvordan fikk du 1000kr og 300kr rabatt i tillegg?

Hei, jeg har Dell studio XPS, dog 16" men er jo samme boksen med en forskjell til ATI skjermkort. Grunnen til at den blir varm på overflaten er dårlig kjølepasta + at skjermkort sitter rett under museflata/tastaturet. Be tekniker bytte det som er nevnt over her å det løser seg.

Skal ikke jeg utale meg for 13" brukerne som har Nvidia og er heldige som har det. Men jeg opplever at ATI skjermkortet dårlig og skuffende. Forventet nesten at det kunne kjøre spill på lav grafikk men dette til å med lagger når skjermkortet blir for varmt. Mulig dette blir bedre når man får byttet kjøler, vifte og pasta.

Noen med 13" utgaven som kan si noe om ytelsen der? Hva er forresten dommen om varmen? Er det varmt, eller for varmt? Må jo regne med litt når man trykker så mye inn i en liten dings men er det uholdbart? Hvor stress er det å få en tekniker til å fikse kjølinga og hvor mye hjelper det?

Lenke til kommentar
ytelelsen er ok, men dette er IKKE noen spill maskin. skal teste spilling mer i kveld.

Skulle jo egentlig tro det var det, når man ser på hardwaren... Er det skjermkortet som holder igjen? Er ikke egentlig på utkikk etter noen cutting edge spill-laptop, bare en som har muligheten til å dra spill som ikke er helt nye greit rundt...

Synes du den er så-varm-man-må-regne-med, eller for varm, forresten?

Lenke til kommentar
ytelelsen er ok, men dette er IKKE noen spill maskin. skal teste spilling mer i kveld.

Skulle jo egentlig tro det var det, når man ser på hardwaren... Er det skjermkortet som holder igjen? Er ikke egentlig på utkikk etter noen cutting edge spill-laptop, bare en som har muligheten til å dra spill som ikke er helt nye greit rundt...

Synes du den er så-varm-man-må-regne-med™, eller for varm, forresten?

Tror at det er skjermkortet ja, er veldig fornøyd med pc'en men varme er et lite problem siden den eneste vifte utblåsningen blir dekket av skjermen når skjermen er oppe. Har testet en del War og TF2 og det gikk fint så lenge jeg skrudde ned grafikken litt. (alt på low/off på war men TF2 gikk bedre)

Lenke til kommentar

Tror at det er skjermkortet ja, er veldig fornøyd med pc'en men varme er et lite problem siden den eneste vifte utblåsningen blir dekket av skjermen når skjermen er oppe. Har testet en del War og TF2 og det gikk fint så lenge jeg skrudde ned grafikken litt. (alt på low/off på war men TF2 gikk bedre)

Så lenge den greier å dra source-spill så bør jeg kunne overleve i et år :) Tror kanskje jeg slår til hvis det dukker opp en ny 15%-kupong...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så lenge den greier å dra source-spill så bør jeg kunne overleve i et år :) Tror kanskje jeg slår til hvis det dukker opp en ny 15%-kupong...

Denne skal gi 15% rabatt frem til 15. april: N7?0?$T?C00MBT

Lenke til kommentar

Har instalert Windows 7 på min Dell no og det funker som bare det... MEN, har store problemer med å finne skjermkort drivers.

Har prøvd de windows update finner til meg, men de er buggy.

lastet ned fra nvidia.com men de er ikke for min type gpu. noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

sitter og "sliter" med windows 7 RC1. får ikke pc'en til å gå for fult.

i følge windows performance information ligger gameing graphics kun på 4,8 no.

Kan noen som har samme pc fortelle meg hva dere har på denne testen, og hvilken drivers dere bruker? takker for alle råd.

Lenke til kommentar

Jeg fikk pc'n min i dag.. Den er ganske god. Men det blir voldomt varm, men ellers så funket den ganske bra, så gikk ganske fort å sånn.

Er ganske fornøyd med den, men får ned WoW ned innenmorgen dagen, så får jeg se hvordan den er på spill :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har min på fanget, den er varm, men ikke for varm.

Er det noen som har problemer med å skru på High Performance mode på Skjermkortet? Har skifta til engelsk Vista Business (64bit), men bruker driverne fra Dell sine hjemmesider.. Når jeg skrur på High Performance så fryser maskinen helt i ca. et minutt før den deaktiverer det av seg selv...

Lenke til kommentar
Går det an å omprogrammere touchknappene til at de skal fungere i iTunen? Fungerer kun når jeg har iTunes som "markert" program.

Dette lurer jeg også veldig på!

Forøvrig synes jeg XPS 16 foreløpig fungerer helt greit til spill, jeg spiller Far Cry 2 på den, dog ikke med de høyeste innstillingene og det lagger ikke noe spesielt. Men den blir VARM.

Lenke til kommentar
Går det an å omprogrammere touchknappene til at de skal fungere i iTunen? Fungerer kun når jeg har iTunes som "markert" program.

Dette lurer jeg også veldig på!

Forøvrig synes jeg XPS 16 foreløpig fungerer helt greit til spill, jeg spiller Far Cry 2 på den, dog ikke med de høyeste innstillingene og det lagger ikke noe spesielt. Men den blir VARM.

Jeg svarer på mitt eget spørsmål. Selvfølgelig var det ikke så vanskelig når jeg først tok et lite søk på internett... Nå skifter jeg musikk når jeg vil! Hurra!

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=355420

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...