Gå til innhold

Problemer med trådløst nettverk & Xbox Live

Athelas

Anbefalte innlegg

Jeg sliter noe jævlig med forbindelsen for tiden. Problemet er litt sammensatt, men jeg skal prøve å redegjøre så oversiktlig som mulig.

Hovedproblemet går i korte trekk ut på det at jeg oftere og oftere opplever bare en bar av fire (rød), når jeg spiller Call of Duty: W@W online. I tillegg opplever jeg ofte at det er vanskelig å streame bilder, musikk og filmer fra PC til Xbox.

Jeg har ADSL fri fart fra NGT (20Mb/1Mb) med en trådløs D-Link 655 router i mellom. På min Xbox Elite har jeg et trådløst nettverkskort. Jeg har åpnet porter for Xbox Live i både modem og router. Det har tidligere fungert prikkfritt, og jeg har kunnet streame ting fra PC uten problemer - filmer har startet omtrent rett opp etc. I tillegg har jeg vært oppe i fire bars over lengre tid på i nevnte CoD. Det kommer sjelden eller aldri opp problemer når jeg kjører diagnostikktester via dashboardet til Xbox.

En ufattelig rar ting som skjer av og til, er at av og til blir det bare konsekvent crap forbindelse til Xbox'en. Det eneste som funker da er å skru av Xbox helt, trekke ut kontakten, trekke ut USB-ledningen til trådløst nettverkskort på Xbox før jeg connecter alt igjen og skrur på. Da bruker det å fungere normalt. Det virker som om dette av og til kan skyldes at jeg har ledning i for å lade kontrolleren når jeg slår av Xboxen, og når jeg skrur den på igjen oppstår problemet som gjør at jeg må kjøre gjennom hele den prosedyren.

Jeg antar at det kan være et lite problem i kommunikasjonen mellom trådløs router og Xbox som forårsaker dette, men hvordan kan jeg være helt sikker? Et annet alternativ er at det kan være noe galt med det trådløse nettverkskortet til PCen.

Er det noen som har peiling på hva som kan være galt, og evt. hvordan jeg kan gå fram for å løse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest et sted at det trådløse nettet på xbox bruker samme frekvenser som mobil, mikrobølgeovn etc. Kan det være at nettet kutter ut hver gang du fyrer opp noe mat?

Har selv hatt mye problemer med mitt trådløse nett. Fant til slutt ut at hver gang jeg skal spille LIVE, så må jeg ta ned oppvaskemaskindøra (blokkerer fysisk). Noe underlig, men det fungerer....

Lenke til kommentar
Har lest et sted at det trådløse nettet på xbox bruker samme frekvenser som mobil, mikrobølgeovn etc. Kan det være at nettet kutter ut hver gang du fyrer opp noe mat?

Har selv hatt mye problemer med mitt trådløse nett. Fant til slutt ut at hver gang jeg skal spille LIVE, så må jeg ta ned oppvaskemaskindøra (blokkerer fysisk). Noe underlig, men det fungerer....

har hørt at hvis naboen koker torsk så kan det bli mystiske skjelvinger i bildet på xbox live.

Lenke til kommentar

har hørt at hvis naboen koker torsk så kan det bli mystiske skjelvinger i bildet på xbox live.

Oh, dear... Tror ikke det skal være noen sånne konspirasjonsteorier ute og går, men utelukker jo ikke at noe annet elektronisk utstyr kan skape interferens. Hvordan kan det evt. løses?

Lenke til kommentar

Oh, dear... Tror ikke det skal være noen sånne konspirasjonsteorier ute og går, men utelukker jo ikke at noe annet elektronisk utstyr kan skape interferens. Hvordan kan det evt. løses?

Prøv å endre på kanal i routeren. Dersom det er flere trådløse nett i samme område så blir signalene svakere. Dersom dette ikke er tilfelle så kan man prøve å skru til alle antenner. Dette glemte faktisk jeg og signalet gikk fra 1 MB til 54 Mb når alt satt ordentlig. Litt sløvt av meg men sånn er det av og til.

Eller så kan man prøve å låne en annen router og teste med denne og se om signalene blir bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...