Cold Snake Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Hei. Jeg har problemer med mitt nye skjermkort, jeg får BSOD når jeg gamer, det oppstår som regel oftere når jeg gamer WoW en andre spill. BSOD forteller meg dette: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL dxgkrnl.sys Så den forteller med at det enten er noe galt med hardware eller driver. dxgkrnl.sys tilhører jo DirectX, så jeg oppdaterte DirectX fra microsoft sine sider, og det hjalp ikke. Får også nedsatt effekt etter BSOD selvom kortet kjører på samme innstilinger som før, feks 60fps før BSOD, og 10fps etter. jeg har også prøvd forskjellige drivere, den nyeste nvidia driveren og den som fulgte med cd'en som er 180.87. Skjermkortet kjøres på standard innstilinger, og jeg har brukt rivatuner til å holde øye med på varme utviklingen, og den er normal, Idle 51c load 71c etter langtids bruk. Har også prøvd å fjerne skjermkort driveren via driver sweeper i safe mode etter original uinstallering av driver. Jeg oppgraderte fra 8800GTX, hadde ingen som helst problemer når den var installert. Hva er det som kan være galt? PC spec: CPU:Q6600 [email protected] Hovedkort:Asus P5Q Deluxe Minne: 2 GB DDR2 sdram PSU: Corsair TX650W Endret 1. februar 2009 av Cold Snake Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Høres ut som du vet hva du driver med, og ser ut som du har sjekket de mest vanlige synderene. Det eneste annet jeg kom til å tenke på når jeg såg specsa dine var at PSU'en kanskje kunne være litt for svak, dog dette skulle vel heller kanskje slått av hele PC'en og ikke bare gitt BSOD. Du har oppdatert BIOS'en på hovedkortet ditt og prøvt å reinstallere Windows? Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Høres ut som du vet hva du driver med, og ser ut som du har sjekket de mest vanlige synderene. Det eneste annet jeg kom til å tenke på når jeg såg specsa dine var at PSU'en kanskje kunne være litt for svak, dog dette skulle vel heller kanskje slått av hele PC'en og ikke bare gitt BSOD. Du har oppdatert BIOS'en på hovedkortet ditt og prøvt å reinstallere Windows? jeg hører iallefall rykter om at winxp ikke er supportert med gtx295... :S Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 jeg hører iallefall rykter om at winxp ikke er supportert med gtx295... :S Det er feil! Lenke til kommentar
Timster Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Skjer det utelukkende når du gamer? Fikkd en samme, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL stadig vekk selv, siden HDD var korrupt, tror jeg kom til det. Det ble iallefall bra når jeg puttet inn ny HDD, hadde prøvd å reinstallere på forhånd også, men uten hell. Virker riktignok ikke som det er HDD hos deg men, er overkloken din stabil? Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hei og hå. Jeg gikk tilbake til 8800GTX igår, for å se om det var noe galt med skjermkortet, og jeg fikk det samme problemet da også, så da gjensto det kun å resette biosen, og det ser ut til at det hjalp. rart at overklokkinga reagerer nå etter jeg installerte ny skjermkort, overklokkinga var jo stabil for flere måneder her. overklokker på nytt når jeg er sikker på at det var årsaken, så får jeg se da. Har den nyeste versjonen av biosen til hovedkortet btw. Utdrag fra en review angående PSU: BFG states the minimum power requirements as a 680W PSU that has a combined 12V current rating of 46A or more. As always, when it comes to power supplies, it isn't so much as the advertised wattage supplied as it is the quality of build. We had no problems running this video card on a Corsair HX620W PSU -- a quality PSU for sure -- but of course, we can not officially recommend anything less than BFG's minimum requirements of a 680W power supply. Min kjører 52A på 12v, og corsair er jo kjent for å gi god ytelse. men hvem vet. Endret 2. februar 2009 av Cold Snake Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du kunne ha hatt det merkelige problemet som ikke ATi, Microsoft og Nvidia klarer å finne ut av, det er en random BSOD men den er da relatert til skjermdriveren og ikke DirectX. Du har ikke fått noen BSODs relatert til Nvidia driveren din? Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Du kunne ha hatt det merkelige problemet som ikke ATi, Microsoft og Nvidia klarer å finne ut av, det er en random BSOD men den er da relatert til skjermdriveren og ikke DirectX.Du har ikke fått noen BSODs relatert til Nvidia driveren din? Trur ikke det altså, fikk kun bsod relatert til dxgkrnl.sys og en annen bsod med masse tall osv, men den fikk jeg kun et par ganger, så kanskje. har ikke sett noe til BSOD etter reset av bios, så skal bli spennende å se om den kommer tilbake etter overklokk av cpu igjen. Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Etter ny overklokking av CPU , så er problemet tilbake, jeg har ingen anelse på hva som er årsaken nå, det har jo fungert lenge uten noe som helst problemer når jeg hadde 8800GTX installert. Kjørte memtest i 1 time her uten feilmeldinger, og jeg mistenker kanskje om det er PSU som er for svak, men da burde vel pc'en bare slått seg av istedenfor. CPU cores ligger på 38c idle og ca rundt 50 tallet på load, skal ikke være noe problem det. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg har selv opplevd at selv om at jeg har kjørt prime og occt i timesvis trenger cpu´en slett ikke å være 100% stabil i spill.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Når det gjelder strøm så er GTX295 faktisk "snill" på strømforbruk, i følge Xbitlabs trekker kortet ikke urimelig mye under 3D-last. Link. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det er ikke gale strømforbruk i forhold til ytelsen ivhertfall, men den testen der var jo gjort med en Pentium 4, og det vil jo være en flaskehals for skjermkortet? Jeg vil da tro at med en høyt klokket CD2 eller en Ci7 så vil det være betydelig høyere strømforbruk for skjermkortet alene da det yter mer og selvfølgelig trekker mer strøm pga dette. Tar jeg helt feil nå eller? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jo, CPU kan nok bli en flaskehals, men de gjør nok opp for en del ved å kjøre i høy oppløsning med AA slik at mye av belastningen faller på GPU i stedet. Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Endret multiplier til x9 tidligere (x8), og bus speed til 355mhz tidligere (400mhz) og rated FSB er på 1420mhz tidligere (1600mhz). Core speed 3195 tidligere (3200). nå er pc'en stabil, men det jeg lurer på er hvordan kunne tidligere innstillinger gi meg så mye problemer, hva var årsaken ? og hvorfor funka tidligere overklokk for flere måneder før installasjon av GTX295, og ikke nå lengere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå