dandel58 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Heisann.. Har nettopp byttet ut mit gamle ASUS Crosshair hovedkort med det nyeste 2.0 på grunn av defekthet.. Samtidig byttet jeg ut mitt gamle antec nine hundred kabinett med twelve hundred kabinettet.. problemet er at jeg har satt opp alt, bygget alt ferdig.. når jeg kobler på pcen så fungerer alt som det skal MEN, når jeg kobler opp skjermer på skjermkortet så registrer ikke skjermene noe signal.. Skjermkortet mit er ASUS Geforce 8800 GTX 256 mb Hva er galt? har jeg gjort noe feil? er hovedkortet defekt igjen? er skjermkortet blitt ødelagt i prossessen? Jeg får ikke opp bilde eller noe, bare no signal på skjermene.. Håper på rask svar.. Takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 PCen starter normalt, altså alle vifter går og slikt? Du får ikke noen pip fra BIOS når den starter? Hvis PCen starter tviler jeg på at det er hovedkort, kan være skjermkort, minne etc. Dobbeltsjekk at skjermkort sitter skikkelig i, sjekk kabler etc enda en gang. Hvilket minne har du? Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Ja, alle vifter surrer og går, ingen pip.. alt ser bra ut, lyser osv.. ingen feilmeldinger.. systemet fungerte helt fint for to dager siden og.. jeg har rett og slett byttet hovedkort og kabinett bare.. bruker corshair 4 x 512 brikker... alle kabler sitter, alt fungerer.. aldri oplevds lsikt.. bare sort skjerm.. veldig rart.. Endret 1. februar 2009 av dandel58 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Typisk minneproblem, prøv med en enkel brikke i forskjellige slotter. Oppdater bios om du får liv i maskinen, gi minnebrikkene rett spenning. Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 har prøvd det og.. med bare en brikke da, men det funker heller ikke.. det som er rart er at alt har funket fint til jeg byttet hovedkortet og kabinettet... noen andre forslag? Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har du mulighet for å prøve et annet skjermkort? Lenke til kommentar
mattix Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) hmm, jeg har vært borti det problemet selv.. stresset i flere dager med at det ikke kom noe bilde på kjermen.. men i mitt tilfelle så va det bare no så dumt som en avstandskrue som va feil plassert mellom HK plate og HK.. altså de avstandskruene... skrudde på 10 og det skal bare være 9.. er fort gjort og bare glemme seg litt og skru i vei.. kan iallefall være en ide og kjekke, at du ikke sliter med det lenge, så va det faktisk det som va feilen... mangen som gjør den tabben, er fort gjort kan faktisk og være den ene DVI utgangen også som er ødelagt.. har hendt meg før.. Endret 2. februar 2009 av mattix Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har også hatt det problemet! Men har alltid fiksa det gjennom et par reboots, så kommer det tilslutt Har dårlig skjerm uansett, så mulig det er det som er problemet hos meg ! Ville satsa på å skjekke skjermkortet. Bytte pci-e slot kan også funke Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 har prøvd alle slottene også.. ingen forandring.. skjermkortet fungerte jo fint for to dager sidne og aldri hatt problemer så jeg tviler på at jeg kan ha ødelagt det.. jeg har aldri gjort det i hele mitt liv hehe men kanskje jeg demonterer hele greia ogsetter opp fra scratch for å se.. kan jo ikke skade.. bare fortsett å gi feedback om dere kommer på noe:) takk:) Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 har prøvd alle slottene også.. ingen forandring.. skjermkortet fungerte jo fint for to dager sidne og aldri hatt problemer så jeg tviler på at jeg kan ha ødelagt det.. jeg har aldri gjort det i hele mitt liv hehemen kanskje jeg demonterer hele greia ogsetter opp fra scratch for å se.. kan jo ikke skade.. bare fortsett å gi feedback om dere kommer på noe:) takk:) God morgen. Har du installert OS(xp/vista) på nytt? Kan være at det er andre drivere til det nye hovedkortet ditt. Vet at Vista er ganske grinete når det kommer til utbytting av hardware. anbefaler: 1. Installere nye drivere til hovedkortet + skjermkortdriver. 2. Flash BIOS. 3. Hvis 1&2 ikke fungerer prøv å installere OS på nytt! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Litt vanskelig å installere noe som helst på nytt hvis man ikke har bilde på skjermen? Lenke til kommentar
toffyrn Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei hopp. Har akkurat bygd helt ny pc, og sliter med akkurat det samme... Trur jeg har fått ett dødt hovedkort. Hos meg lyser "88" på led. Har du noe feilsøking led? Det kan også være at ikke hovedkortet for nok strøm... Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 er litt vanskelig å reinstalere vista når ikke skjermen registrerer noe skjermkort og er hlet svart:) Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 er litt vanskelig å reinstalere vista når ikke skjermen registrerer noe skjermkort og er hlet svart:) Hadde nylig et liknende problem med mitt ASUS P5E HK. I brukerforumet på produsentens nettsted sto det flere innlegg på somm problemet som var sporet tilbake til overvolting av minnebrukkene. Dvs VCORE i bios rapporterte verdier som i virkeligheten var høyere (når de ble målt med EVEREST el.). Se om du kan få lånt et par brikker for å teste dette på din maskin. Hvis de funker, bør du nok anskaffe et par nye og undervolte dem i BIOS. Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg får opp ERRORM56 på LCD displayet som følger med hovedkortet.. hva vil dette si?? Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei dandel58, sendte deg svar på pm, og leser gjennom her først nå. Ser du får ERRORM56 på LED. En kjapp google ga meg følgende svar... Unsupported CPU Det behøver ikke være så ille. Kom på et par andre ting jeg ikke krev i pm. Først, hvor mye minne kjører du, og hva slags OS? Vista kan være kranglete i slike tilfeller av komponentbytte. Men etter litt googling ser jeg at flere (mot hva jeg først trodde) får skjermproblemer ved defekt minne på Striker Extreme og Crosshair 2. Om du bruker flere minnemoduler enn en, prøv å boot bare med en modul i DIMM1A. Hos meg, med mine minneproblemer, kunne jeg bare boote med 1 stk modul i DIMM1B, av alle steder. Prøv deg gjennom alle sporene med kun en brikke av gangen. Det tar tid, men kan løse mye bry senere Om ingen av brikkene fungerer i noen av sporene tror jeg at jeg hadde testet dem i Memtest på en annen maskin om du har mulighet til det (kanskje bare gjøre det først...). Om du ikke får noen feil der, så kan det tyde på at du også har defekte minnekontrollere. Minnekontrollerne er så tyna ut til fingerspissene om dagen, at de tåler ikke så veldig mye lengre. Man skal være ekstremt forsiktig. Har hørt det fra servicefolk for data og it-proffessorer. Kan rett og slett være at du har fått et defekt HK, slik som mange andre med CH2, desverre... Du kjørte ikke SLi? I så fall, prøv å boote med kun en GPU før du får innstallert alle de nye driverne. Håper noe av dette hjelper deg litt, er noe dri++ å fomle i blinde! Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Hei igjen:) Nei alts jeg har testet alt.. LED displayet kjører gjennom ram, cpu og alt går mserferitt,, ingen feilmeldinger.. før den Errormg56 dukker opp... Får no signal på alle skjermer.. prøvd både on board koblingen og på skjermkortet.. ingen respons.. Kjører et geforce 8800 gtx kort alene.. har tatt ut alle kort og kjørt et og ett, samme feilmelding hele tiden.. burker crucial balistixx 4x 512 brikker, men alt kjøre helt fint før jeg byttet hovedkort.. jeg får ikke sett op pcen starter opp ettersom jeg ikke får bilde... er det virkelig hovedkortet som er defekt.. mitt gamle crosshair fant ikke 1 terrabyte diskene mine så byttet det nå med dette etter 8 mnd da jeg ikke orket mere.. vil det løse seg ved å bytte igjen og få samme kort tilbake eller er dette et vedvarende problem jeg alltid vil få.. er jeg nødt til å velge et nnet hovedkort? Lenke til kommentar
toffyrn Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kan ikke være mye annet en hovedkortet som er defekt da... Send det inn til retur, så får de testa det der... Skulle det være no feil får du sikkert et nytt Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Hei Hei Hei Hei.. Der kom du med noe nyttig info. Du sier du bruker Crucial? Jeg har hatt endel erfaringer med at Asus' HK 'ikke liker' crucial. Jeg hadde lenge problemer med BSOD med Crucial minne og Asus Maximus Formula. Det samme gjelder forsåvidt Corsair, men ikke i like stor grad. Jeg bytta til OCZ minne, og etter det funker det perfekt. Se om du kan få lånt deg noe minne av et annet merke, så burde det gå... Hvis ikke, så er det nok hovedkort or so som må sendes inn Endret 11. februar 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
u9k123 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei dandel58, sendte deg svar på pm, og leser gjennom her først nå. Ser du får ERRORM56 på LED. En kjapp google ga meg følgende svar... Unsupported CPUDet behøver ikke være så ille. Kom på et par andre ting jeg ikke krev i pm. Først, hvor mye minne kjører du, og hva slags OS? Vista kan være kranglete i slike tilfeller av komponentbytte. Men etter litt googling ser jeg at flere (mot hva jeg først trodde) får skjermproblemer ved defekt minne på Striker Extreme og Crosshair 2. Om du bruker flere minnemoduler enn en, prøv å boot bare med en modul i DIMM1A. Hos meg, med mine minneproblemer, kunne jeg bare boote med 1 stk modul i DIMM1B, av alle steder. Prøv deg gjennom alle sporene med kun en brikke av gangen. Det tar tid, men kan løse mye bry senere Om ingen av brikkene fungerer i noen av sporene tror jeg at jeg hadde testet dem i Memtest på en annen maskin om du har mulighet til det (kanskje bare gjøre det først...). Om du ikke får noen feil der, så kan det tyde på at du også har defekte minnekontrollere. Minnekontrollerne er så tyna ut til fingerspissene om dagen, at de tåler ikke så veldig mye lengre. Man skal være ekstremt forsiktig. Har hørt det fra servicefolk for data og it-proffessorer. Kan rett og slett være at du har fått et defekt HK, slik som mange andre med CH2, desverre... Du kjørte ikke SLi? I så fall, prøv å boote med kun en GPU før du får innstallert alle de nye driverne. Håper noe av dette hjelper deg litt, er noe dri++ å fomle i blinde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå