Litium Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Bruker: Litium Tema uke 1: Vinter Tema uke 2: I trafikken Tema uke 3: Vindusshopper Tema uke 4: LEGO Tilleggskrav: Ingen Aktivitetsnivå: Kandidat Utstyr: Samsung Digimax S500 kompakt Lenke til kommentar
Litium Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Vinter, 1. februar Vinteren regner bort Kaldt, vått og generelt lite vinterstemning for tida. Det spøker for hele kategorien denne uka. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Vinter, 2. februar Nedsnedd Så ble det sne allikevel. Lett oppskarpet og justert lys i Picasa. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Vinter, 3. februar Vinterlige grantrær Jeg var litt tom for ideer og ork i går, dette ble vel omtrent det minst dårlige jeg fikk til. Oppskarpet. Vinter, 4. februar Slå deg ned Oppskarpet som vanlig. Jeg begynner å merke at jeg allerede sliter med å finne gode vintermotiver, selv om sneen ligger tjukk utenfor vinduet. Bildene blir liksom ikke noe særlig uansett hva jeg gjør. Det at det fortsatt er tildels mørketid her oppe hjelper ikke akkurat på heller. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Vinter, 5. februar Gløtt av sol Endelig et bilde på dagtid. Et kjærkomment syn mot slutten av vinteren og mørketida. Det hjalp ikke stort på kulda uheldigvis. Rettet opp horisont, ellers rett fra kamera. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Vinter, 6. februar En mann i parken Burde nok gått litt nærmere her, ja. Vinter, 7. februar Det hvite teppet Synes dette bildet satt en fin sluttstrek for den første uka. Jeg liker selv den blålige fargen sneen har fått her. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Da har du fylt opp ukekvoten med fine vinterbilder da...ganske variert ble det likevel. RandiA Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Mange fine vinterbilder her ja. 4. februar er det mest fengende motivet for meg, bare synd det ble litt uskarpt. Brukte du stativ? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Mange fine vinterbilder her ja. 4. februar er det mest fengende motivet for meg, bare synd det ble litt uskarpt. Brukte du stativ? Enig med 4.februar ja...hadde vært helt perfekt med litt mer fokus, og så ville jeg vel ha rettet opp litt. (Rett lyktestolpe og hus"kanter") RandiA Lenke til kommentar
Litium Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Takk for kommentarer . Ser nå at 4. feb. burde vært rettet opp litt. Dessverre er eneste stativet jeg har en liten GorillaPod. Den blir ofte altfor lav om jeg ikke har noe å stille den på, så jeg er som regel nødt å ta bildene håndholdt, noe som er en utfordring når det er litt mørkt ute. Derav uskarpheten. ----- Så, over til uke 2. Trafikk, 8. februar Rødt lys Jeg følte ikke for å labbe rundt i kulda i dag for å finne et godt trafikkbilde, men her er et lyskryss fra søndagens ekspedisjon. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Fint bilde, men her har du også en skjevhet som bør rettes opp..(et par tastetrykk i et billedred.program). Lurt når man er ute, uten stativ, å finne et gjerde, boss-boks eller noe å sette kameraet på, og bruke tidsutløseren, så slipper man å lage et ekstra "skubb" når man trykker av.. RandiA Lenke til kommentar
Litium Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Fint bilde, men her har du også en skjevhet som bør rettes opp..(et par tastetrykk i et billedred.program). Lurt når man er ute, uten stativ, å finne et gjerde, boss-boks eller noe å sette kameraet på, og bruke tidsutløseren, så slipper man å lage et ekstra "skubb" når man trykker av..RandiA Vel, jeg bruker å prøve å rette opp bildene i Picasa, men her var jeg usikker på hva jeg skulle sikte etter, så jeg lot det være. Det virket skjevt uansett hvor mye/lite jeg roterte det. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Trafikk 10. februar Ettermiddagsrushet Sånn ser Strandvegen ut omtrent hver gang jeg er på vei hjem fra jobb. Lyskrysset lenger nede har fire lyskombinasjoner det går gjennom, så hvis man først får rødt i rushet, kan man bli stående en stund. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Trafikk 12. februar Bybuss Ikke spesielt spennende, interessant eller fantasifullt, men det er da et bilde. Så har jeg totalt feilet denne uka. Strengt tatt føles hele kategorien veldig lite gjennomtenkt og jeg var nesten helt inspirasjonsløs mesteparten av uka. Sånn går det når man melder seg på i hui og hast. Eneste lyspunkt var første og til dels andre bildet. Får satse på at jeg tar det igjen de to siste ukene. Neste kategori burde forhåpentligvis ikke bli noe problem. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Bildet av ettermiddagsrushet viser et skikkelig drittvær syns jeg. Det er jo bra formidlet. Ellers syns jeg de fleste bildene er litt uskarpe, men det skyldes nok det du sier om at det er mørkt.. og at stativet er for kort til å brukes. Jeg likte det vinterbildet fra 5.februar, men ser at fokusen har bommet litt der når jeg åpner bildet. Jeg syns også at du absolutt har oppfylt trafikk-temaet, men jeg kunne nok enda tenkt meg ett bilde med en myk trafikant som hovedmotiv. Jeg har tenkt litt på det neste temaet ditt. Det blir innteressant å følge med på. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Ny uke og ny kategori; vindusshopper. For de som lurer gjør jeg det samme som folk som liker å handle uten å bruke penger, jeg går og ser i butikkvinduene. En stor utfordring jeg oppdaget når jeg var og fotograferte i dag blir gjenskinnet i vinduene. Må prøve å være litt bevisst på vinkler og plassering her. Vindusshopper 16. februar My name is Bond Filmen har passert for lengst, men fortsatt er det noen som bruker han som reklame for klokker. Det fungerer dog bra som blikkfang. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Vindusshopper, 17. februar Lys i mørket Jeg var ment å få fram kontrasten mellom det enslige lyset og det mørke lokalet, men gjenskinnet i vinduet ga bildet et helt annet preg. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Vindusshopper, 18. februar Salg Dukkene har stått slik sikkert siden nyttår og vel så det, synes nesten synd på de der de står helt nakne... Litt fælt fargestikk, men det var enten det eller litt mye gjenskinn. Vindusshopper, 19. februar Brillefin Briller og et utstillingstryne de henger på. Ikke stort mer å si. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Vindusshopper, 20. februar Ut på tur... ..aldri sur. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Såfremt du har ventet til etter stengetid, så har dette blitt en billig uke Synes brillefin er et av de bedre denne uken. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå