Dewil Skrevet 1. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Tja, jeg lar bildet tale for seg selv. Bildet er nok noe inspirert av et Normalografi. I motsetning til PM har jeg ikke brukt verdens dårligste objektiv.(Nikon 24-70 2.8) For at hun skulle slippe å stå lenge stille valgte jeg å gå for f3.5 og 1/60s og ikke 30s. Versjon 2. Highkey lagde også en "lowkey" og S/H Endret 8. februar 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Itw Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 For lys bakgrunn, det er nok noe som kunne gjort bildet mere intresangt.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Bildet gav meg dessverre ingenting, altfor lite detaljer til at jeg liksom har noe å si om bildet. Lenke til kommentar
ImNotHere Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Førsteinntrykket var litt "hæ.. dette var diffuse greier". Synes fortsatt det er litt for diffust etter å ha sett litt mer på det, men kanskje en litt annen bakgrunn hadde hjulpet. Usikker. poseringa er bra. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 For lys bakgrunn, det er nok noe som kunne gjort bildet mere intresangt.. Kan si meg enig i det, skulle kanskje prøvd en mørkere bakgrunn, evt noe med litt tekstur. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 7. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2009 Man skal være utrolig heldig eller svært dyktig for å klare å tilføre et bilde noe (interessant) ved å la mye av motivet være uten fokus. Med alt ute av fokus og uten å ha noe som kan holde på interessen/blikket har du egentlig bare klart å oppnå et helt uinteressant motiv/bilde. Blikkvandringen her er ganske definert og kort; litt nedover til hovedkontrasten – en svær klatt med svart kjole, og så er det hele over nesten før det har begynt. Skal du begi deg ut på slike eksperimenter må du definitivt tilby noe (les; mye) mer. F.eks. noe som gir en viss form for logikk i at ingenting er i fokus, eller som tilfører noe som pirrer betrakters tanker. Dette blir nesten som f.eks. å knips et middelmådig bilde med litt fokusproblemer for så kjøre hardt på med Blur-effekt i Photoshop og tro/håpe at det blir bedre/bra av det. Litt slik som en del tilsynelatende gjør med feilede fargebilder – bort med fargene, og vips så har man en vinner i sort/hvitt. {Not so!} Som foreslått, kunne en mørk bakgrunn gjort noe i positiv retning, ettersom da hovedkontrasten hadde blitt på personens øvre del. Men med et ansikt totalt ute av fokus snakker vi om en potensielt minimal forbedring. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 7. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2009 Ser ut som om du har bommet litt med fokuset her Fra spøg til revolver. Syns faktisk bilde var litt spennende, men kunne enten vært litt mer detaljert, eller kansje mindre detaljert, og et element til.. vet ikke Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 I motsetning til de andre tror jeg et mer highkey-preg hadde passet her. Jeg liker det myke i bildet, en bakgrunnen blir litt for grå. Men jeg tror som sagt at å gå lenger i gjøre bildet lysere ville vært bedre enn å gjøre det mørkere, men mine ord er ikke avgjørende. Uansett er det virkelig gøy for meg å se at jeg kan inspirere til å leke med annerledes uttrykk, for det betyr at en fotograf er i en utvikling der det strengt tekniske ikke har så stor betydning lenger. Og det er jo et tegn på at man har tatt et steg lenger opp på kunststigen. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Takker for kommentarer. Skal prøve det du sier PM her må og gå for en highkey. skal se om jeg får laget en mørkere versjon også for å se forskjellene. Er skikkelig redusert i dag etter en liten fest i går så det passer jo fint. Endret 8. februar 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Har lagt til bilder i førstepost. Ble vel egentlig mest fornøyd med S/H versjonen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Og det er jeg helt enig i. Sorthvittbildet er faktisk ganske stilig. Jeg har sett effekten mange ganger før, men en så tydelig inspirasjon fra de samme inspirasjonskilder som jeg har kan jeg ikke gjøre noe annet enn å like. Bildet har en solid porsjon mellomkrigstid-estetikk i seg, og bare det gjør at jeg er åpen for å studere det nærmere. Konklusjonen er altså at jeg kan være litt stolt over å ha inspirert deg til å tenke litt utenfor boksen, og skape noe som ikke er typisk BK. Den lyseste versjonen er definitivt mest vellykket av de i farger, og forteller meg at min umiddelbare tanke stemmer. Og det er på sin plass at nå fikk jeg inspirasjon til å gjennomføre en av ideene jeg har for Lens in a Cap. Og til å bruke det objektivet enda mer i uken som kommer. Jeg tror jeg kommer til å montere den på kamera når jeg drar på kontoret i morgen. Jeg har bare et møte om et fremtidig temamagasin på timeplanen, og bør kunne finne litt tid til å ta noen snapshots i etterkant. Takk for at du med din inspirasjon fra meg har gitt meg ny inspirasjon. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Tenke på utsiden av boksen er jo nettop det som gjør et bilde. slik jeg ser det er at denne typen bilder får oss til å tenke, vi undrer hva som er der eller ikke er der. Hjernen vår har også den funksjon at hvis vi ser noe som er kjent for oss så klarer den å fylle inn det som mangler. Det påvirker hvordan bildet opfattes av den som beskuer. Takker for kommentaren. Er moro å se at man kan inspirere hverandre i denne grå og kjedelige tiden. Er moro å bli inspirert fordi man får et annet perspektiv som man kanskje ikke har sett tidligere. Takker deg pm for den inspirasjon du har gitt til dette bildet. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Nei Dewill – det kan gjøre et bilde. Jeg har vanligvis en litt for kreativ tankegang, men dette bildet klarer faktisk ikke å fostre mange spørsmål eller tanker. Som jeg har nevnt kreves det litt mer for det – en faktor av noe uventet, noe man ikke helt forstår. Hvis dette er starten på en utforskning, så skal jeg sette med i passasjersetet til PM og røyke litt meg gjengen jeg også – vurdere å hylle det som noe nyskapende jeg ikke forstod i starten. Hvis det derimot er endestasjonen for eksperimentet må jeg konkludere med at du feilet i å oppnå noe med det annet enn å nå enkelte som klarer å dra sine tanker hinsides det mitt syke hode klarer – hvilket er som indikert, ofter lenger enn folk flest. Teknisk sett er forøvrig ikke variasjonene dine hverken high- eller lowkey bilder. Til det er det for store flater med kontrast i motivet ... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Det skyldes sikkert at jeg har gått ned i styrke fra Gul Mix til Petterøes Lys Blå som gjør at jeg er litt positiv til bildet, auto. Men jeg kan godt rulle en til deg også... Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Nei, skal jeg (begynne å) røyke noe, må det mære morsommere saker enn farget mix. Ser ikke for meg at fantasien får noe (opp)sving av kioskvarer ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå