Jo Are Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei Vurderer og bestille noen utstyr fra innebandybutiken.se men lurer på om jeg må betale toll for varer bestilt fra Sverrige? Takk for svar Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg tror ikke du må betale noen toll på disse varene. Men du må betale norsk Mva både på varenes verdi og fraktprisen, om verdien er over kr. 200,- Lenke til kommentar
krize Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 ja, pris over 200 -> betale. Lenke til kommentar
ChristianEx Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har varene du har kjøpt en totalverdi over 200 norske kroner må du betalte moms av de og kjøpeprisen. Dersom det inngår klesplagg i forsendelsen må du betale toll av verdien på de enkelte artiklene i tillegg såfall. Vet jeg ikke hvordan siden du bestilte fra fungerer ved bestillinger fra utlandet, men de seriøse nettbutikkene trekker i fra momsen til landet du handler i fra, ettersom du betalter moms til ditt eget land - men hvorvidt dette gjelder denne siden eller ei vet jeg ikke. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Dersom det inngår klesplagg i forsendelsen må du betale toll av verdien på de enkelte artiklene i tillegg såfall. Moms av kjøpsprisen er vel 25%, men det er altså en ekstra tollavgift på klesplagg? Hvor mye vil tollen f.eks. bli på en t-skjorte som koster 250 NOK i Sverige. Hvor mye totalt vil en t-skjorte som såvidt overstiger 200-grensa koste til slutt egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå