Bjarnemann Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Judo er en slem sport, og det er ikke alle som er like heldige Den tekniske kvaliteten på bildet er vist ikke så veldig god, men det er det man får til med kompakt kamera på lang avstand i en idrettshall med dårlig lys. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Håper hvertfall mannen i lufta landa på rygg og ikke på hodet.. Lenke til kommentar
znace Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 trikse der er vel "101" triiks. lander du på hode i riktig fart knuses det:p skjedd med dette bilde a? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Joda, han går rundt i siste liten, og lander på ryggen Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 du fanget et flott øyeblikk der! Bare synd bildet er skjemmet av så mye støy... Få deg et speilrefleks og et lyssterkt fastobjektiv, så har du helt andre muligheter. Jeg trente selv judo i et par tiår, og det er en sport som gir mulighet for en del blinkskudd. Speilrefleks er nok det beste alternativet, da det har minst utløserforsinkelse. Et annet tips er å komme seg ned ved siden av matten, slik at du kommer i samme høyde som utøverne. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) du fanget et flott øyeblikk der! Bare synd bildet er skjemmet av så mye støy... Få deg et speilrefleks og et lyssterkt fastobjektiv, så har du helt andre muligheter. Jeg trente selv judo i et par tiår, og det er en sport som gir mulighet for en del blinkskudd. Speilrefleks er nok det beste alternativet, da det har minst utløserforsinkelse. Et annet tips er å komme seg ned ved siden av matten, slik at du kommer i samme høyde som utøverne. Jupp, jeg skulle vært nede ved mattene. Men satt oppe på tribunen sammen med noen kompiser når det skjedde, så var det beste jeg fikk til. Når jeg skulle kjøpe kamera konkluderte jeg med at et SLR hadde blitt for stort for mitt bruk, så valgte heller Lumix Lx3 som er et godt kompaktkamera burde jeg gjort noe annerledes når jeg tok bildet (sett at jeg sto på samme sted), mtp på den tekniske kvaliteten? Exif: Blender: f2.8 Lukker: 1/250 Brennvidde: 60 mm + 2 rundt 2x digital zoom Iso: 1000 Blitz: Nei Edit: Har trent judo i nesten et år nå, og det er absolutt en morsom sport Endret 1. februar 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Mere sånn, ja. Judo er digg. Gi mannen et bedre kamera. Blå roterer jo rundt hvit, så er lett å se at det burde gå bra. Koselig å se at det er flere som er interessert i sporten her. Tror ikke du kunne fått det noe særlig bedre med mindre du var nær nok til å bruke blits. Lukkertiden var vel akkurat nok til å unngå nevneverdig bevegelsesuskarphet. Bedre lys hadde betydd lavere iso og mindre støy og digital zoom hjelper vel ikke på heller, men som sagt, ut fra forutsetningene, var det vel så bra det kunne bli. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 LX3 er et meget bra kamera - fortsett å bruke det du:-) Vil anbefale å bruke MF med prefokusering, da får du nesten null utløserforsinkelse. Det som ødelegger her er vel den digitale zoomen - prøv heller å gå nærmere... Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Takker for god kritikk Ja skulle helt klart vært nærmere, da hadde nok bildet blitt mye bedre. Har prøvd å fjerne støy i bildet, men vender alltid tilbake til originalen. Bildet blir bare utvasket om jeg prøver å fjerne støy. Har flere bilder fra judostevnet, men de er alle av like tvilsom kvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå