k.n.b Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har sansen for "5. Et vannhull langs Karl Johan". Symmetrien og gjentakelsene gir et halvsurrealistisk preg. Men det spreke blå lyset var vel det som fanget oppmerksomheten. Av de mer "normale" vinterlige bildene kan jeg trekke frem "8. Lengter etter våren". En nedsnødd skurtresker ensom og forlatt i ødemarka ser ganske malplassert ut. Hvorfor de absolutt skulle ha Massey Ferguson kan man nå lure på... Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Lampen og grafittien var stilig! Trangt og fint utsnitt. Frekke farger også - minn meg på at jeg ikke skal kombinere lilla og mursteinsrødt noen gang! Litt synd at muren endrer tekstur halveis (er det frost?), for du mistet litt av den fine kontrasten på nederste halvdel. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Lampen og grafittien var stilig! Trangt og fint utsnitt. Frekke farger også - minn meg på at jeg ikke skal kombinere lilla og mursteinsrødt noen gang! Litt synd at muren endrer tekstur halveis (er det frost?), for du mistet litt av den fine kontrasten på nederste halvdel. Takker og bukker. Jeg er enig i kommentaren din om endringen i tekstur. Det er noe jeg kan sjekke når våren er her Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 11. Rosa møter Blå 1/320s, f/5,6, 73mm, ISO 100 Olympus E-420 + ZD 40-150mm f/4-5.6 I ettermiddag var jeg oppe ved Tanum kirke og prøve den lille 40-150mm zoomen til Olympus*. Må si den imponerer med skarphet og kontrast. Tom *) Lånes av en kollega Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Oi..det var flott og skarpt..nydelig bilde, (men jeg ville ha foretrukket at ikke treet kom slik midt i bildet.. ) RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Har sansen for "5. Et vannhull langs Karl Johan". Symmetrien og gjentakelsene gir et halvsurrealistisk preg. Men det spreke blå lyset var vel det som fanget oppmerksomheten. Det var det blå lyset som gjorde at jeg tok bildet. Egentlig et takknemlig motiv som ikke trengte mange forsøk. Av de mer "normale" vinterlige bildene kan jeg trekke frem "8. Lengter etter våren". En nedsnødd skurtresker ensom og forlatt i ødemarka ser ganske malplassert ut. Hvorfor de absolutt skulle ha Massey Ferguson kan man nå lure på... Du kan så si. Vet ikke om det er holdningen "Fint skal det være" som gjelder her. Oi..det var flott og skarpt..nydelig bilde, (men jeg ville ha foretrukket at ikke treet kom slik midt i bildet.. )RandiA Ja, det var et skremmende skarpt objektiv. Kan forsåvidt være enig at treet ikke burde være midt i bildet. Men nå er treet plassert slikt at det er vanskelig å få til bildet på en annen måte. Ihvertfall så legne jeg ikke har fått kjøpt meg motorsag Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, det var et skremmende skarpt objektiv. Kan forsåvidt være enig at treet ikke burde være midt i bildet. Men nå er treet plassert slikt at det er vanskelig å få til bildet på en annen måte. Ihvertfall så legne jeg ikke har fått kjøpt meg motorsag Tom :!: :!: Morsom du, Tom.... (men jeg innbilte meg bare at man kunne stå på en annen måte..litt lengre nede eller oppe...eller hvordan man ser det, og fått en litt annen vinkling)... fint var det i allefall.. RandiA Lenke til kommentar
kaian Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 11. Rosa møter Blå Mm, vakkert og harmonisk. Me like! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, det var et skremmende skarpt objektiv. Kan forsåvidt være enig at treet ikke burde være midt i bildet. Men nå er treet plassert slikt at det er vanskelig å få til bildet på en annen måte. Ihvertfall så legne jeg ikke har fått kjøpt meg motorsag Et fint bilde, som antakelig hadde vært bedre uten treet i det hele tatt. Motorsag kan du få låne av meg... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Et fint bilde, som antakelig hadde vært bedre uten treet i det hele tatt. Motorsag kan du få låne av meg...Jo, treet må være der :!: ..det gjør seg egentlig, vel ikke der, han må manipulere-flytte det til plassen mellom de to vinduene til høyre. Da blir det bra. Det er jo ikke Tom's feil at gartneren har feil-plantet det der RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) 12. Laptopen er sendt på service... 20s, f/11, 300mm, ISO 100 EOS 30D + Tamron 70-300mm f/4-5.6 Verkstedet regnet med at det tar lengre enn normalt å få laptopen reparert da de har mye å gjøre om dagen ... Tom edit: leif Endret 12. februar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 He he - øl ja. Hadde et lignende uhell med en flaske ringnes før jul, rett nedi tastaturet. Man føler seg ikke særlig smart akkurat da. (Men jeg har jo ikke laptop da.) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 12. Laptopen er sendt på service... Her ga du meg en god latter i alle fall. Skal man først kvele en PC, kan man like godt gjøre det på denne måten. Lenke til kommentar
2r@rn3 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hmm, jeg har en mistanke om at situasjonen ikke er konstruert for bildets skyld, men at denne er høyst reell...at det faktisk er et doku-bilde :!: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hmm, jeg har en mistanke om at situasjonen ikke er konstruert for bildets skyld, men at denne er høyst reell...at det faktisk er et doku-bilde :!: får håpe det ikke er det...men morsomt var nå bildet i hvert fall, det skal han ha :!: RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Hmm, jeg har en mistanke om at situasjonen ikke er konstruert for bildets skyld, men at denne er høyst reell...at det faktisk er et doku-bilde :!: får håpe det ikke er det...men morsomt var nå bildet i hvert fall, det skal han ha :!: RandiA Service-seddelen er nok reell, ja. Moroa kommer på rundt 1100,- kroner. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Service-seddelen er nok reell, ja. Moroa kommer på rundt 1100,- kroner.Tom Et ordtak sier: "Etter den søte kløe kommer den sure svie"...eller..? RandiA Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Haha, fiffig! Håper du, til ditt forsvar, var ravende full. Det skuffer meg forøvrig å se at du har en Ringness flaske stående der. Fysjom! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Haha, fiffig! Håper du, til ditt forsvar, var ravende full. Det skuffer meg forøvrig å se at du har en Ringness flaske stående der. Fysjom! Jeg var desverre ikke full ... Bare stressa. Ringnes og Carlsberg var det som var tilgjengelig; så det var det jeg brukte. Personlig synes jeg Ringnes er bedre enn Carlsberg... Ikke at det sier så mye. Greit, men uspennende, europils. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) 13. På tide å fyre opp fakkelen 1/640s, f/5, 149mm, ISO 200 Får du fyr på denne, så er du heit Tom edit: Olympus E-420 + ZD 70-300mm f/4-5.6 Endret 14. februar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå