Gå til innhold

Februarfest 2009 - tomsi42


Anbefalte innlegg

Har sansen for "5. Et vannhull langs Karl Johan". Symmetrien og gjentakelsene gir et halvsurrealistisk preg. Men det spreke blå lyset var vel det som fanget oppmerksomheten.

 

Av de mer "normale" vinterlige bildene kan jeg trekke frem "8. Lengter etter våren". En nedsnødd skurtresker ensom og forlatt i ødemarka ser ganske malplassert ut. Hvorfor de absolutt skulle ha Massey Ferguson kan man nå lure på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lampen og grafittien var stilig! Trangt og fint utsnitt. Frekke farger også - minn meg på at jeg ikke skal kombinere lilla og mursteinsrødt noen gang! Litt synd at muren endrer tekstur halveis (er det frost?), for du mistet litt av den fine kontrasten på nederste halvdel.

Takker og bukker. Jeg er enig i kommentaren din om endringen i tekstur. Det er noe jeg kan sjekke når våren er her ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
Har sansen for "5. Et vannhull langs Karl Johan". Symmetrien og gjentakelsene gir et halvsurrealistisk preg. Men det spreke blå lyset var vel det som fanget oppmerksomheten.

Det var det blå lyset som gjorde at jeg tok bildet. Egentlig et takknemlig motiv som ikke trengte mange forsøk.

 

Av de mer "normale" vinterlige bildene kan jeg trekke frem "8. Lengter etter våren". En nedsnødd skurtresker ensom og forlatt i ødemarka ser ganske malplassert ut. Hvorfor de absolutt skulle ha Massey Ferguson kan man nå lure på...

Du kan så si. Vet ikke om det er holdningen "Fint skal det være" som gjelder her.

 

Oi..det var flott og skarpt..nydelig bilde, (men jeg ville ha foretrukket at ikke treet kom slik midt i bildet.. :no: )

RandiA

Ja, det var et skremmende skarpt objektiv. Kan forsåvidt være enig at treet ikke burde være midt i bildet. Men nå er treet plassert slikt at det er vanskelig å få til bildet på en annen måte. Ihvertfall så legne jeg ikke har fått kjøpt meg motorsag ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
Ja, det var et skremmende skarpt objektiv. Kan forsåvidt være enig at treet ikke burde være midt i bildet. Men nå er treet plassert slikt at det er vanskelig å få til bildet på en annen måte. Ihvertfall så legne jeg ikke har fått kjøpt meg motorsag ;)

Tom

:!: :!: Morsom du, Tom.... (men jeg innbilte meg bare at man kunne stå på en annen måte..litt lengre nede eller oppe...eller hvordan man ser det, og fått en litt annen vinkling)... fint var det i allefall..

RandiA

Lenke til kommentar
Ja, det var et skremmende skarpt objektiv. Kan forsåvidt være enig at treet ikke burde være midt i bildet. Men nå er treet plassert slikt at det er vanskelig å få til bildet på en annen måte. Ihvertfall så legne jeg ikke har fått kjøpt meg motorsag ;)
Et fint bilde, som antakelig hadde vært bedre uten treet i det hele tatt. Motorsag kan du få låne av meg...
Lenke til kommentar
Et fint bilde, som antakelig hadde vært bedre uten treet i det hele tatt. Motorsag kan du få låne av meg...
Jo, treet må være der :!: ..det gjør seg egentlig, vel ikke der, han må manipulere-flytte det til plassen mellom de to vinduene til høyre. Da blir det bra. Det er jo ikke Tom's feil at gartneren har feil-plantet det der :no:

RandiA

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har en mistanke om at situasjonen ikke er konstruert for bildets skyld, men at denne er høyst reell...at det faktisk er et doku-bilde :!:
:hmm: får håpe det ikke er det...men morsomt var nå bildet i hvert fall, det skal han ha :!:

RandiA

Service-seddelen er nok reell, ja. Moroa kommer på rundt 1100,- kroner.

 

Tom

Lenke til kommentar
Haha, fiffig! Håper du, til ditt forsvar, var ravende full. Det skuffer meg forøvrig å se at du har en Ringness flaske stående der. Fysjom!

Jeg var desverre ikke full ... Bare stressa.

 

Ringnes og Carlsberg var det som var tilgjengelig; så det var det jeg brukte. Personlig synes jeg Ringnes er bedre enn Carlsberg... Ikke at det sier så mye. Greit, men uspennende, europils.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...