Gå til innhold

Paragon Drive Backup 9 - Har jeg tatt riktig type backup image av pcen?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal levere laptopen inn på reparasjon, og har derfor tatt backup image av den med Paragon Drive Backup 9. Det jeg lurer på er om jeg har tatt riktig type image. Jeg valgte File-Based Backup i stedet for Sector-Based Backup siden den lå under avanserte instillinger.

sector_vs_file.jpg

Mister jeg viktige data/blir ikke pcen akkurat slik den var før jeg leverte den inn?

Burde jeg ta en ny backup og velge Sector based i stedet?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sorry for dobbelpost, men det haster! :(

Du burde kanskje ta en ny backup og velge Sector-Based backup. Da bør du få en eksakt backup av partisjonen din. Personlig hadde jeg valgt Partition backup eller Disk backup hvis programmet har det.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Sorry for dobbelpost, men det haster! :(

Du burde kanskje ta en ny backup og velge Sector-Based backup. Da bør du få en eksakt backup av partisjonen din. Personlig hadde jeg valgt Partition backup eller Disk backup hvis programmet har det.

Ok, men hva gjør den øverste av de 2 markerte, hdd raw processing?:

PARAGON1-1.jpg

Partition Raw processing endrer Backup mode i oppsumeringen fra Only data and logical structure til All sectors (1:1 copy) , men hva gjør hdd raw processing??

Lenke til kommentar

Dem gjør det som står beskrevet.

Har du flere partisjoner på disken,velger du partisjon raw.

Har du kun et partisjoner så velger du hhd raw.

Nå kommer de fleste laptoper med oppdelt disk,så det beste er og velge

partisjon raw.

Når du gjør restore blir alt kopiert inn igjen akkurat som den var med partisjoner og alt inntakt.

Du forstår opplegget har du en hardisk men har c: og d: da er disken delt i flere partisjoner.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Du trenger ikke velge Hdd raw processing, det er anbefalt å bruke det hvis du tar backup av ukjente fil system som Paragon ikke støtter. Snakker vi om NFTS fil system skulle det ikke være nødvendig.

Bare husk en ting, hvis backup disken din er mindre enn den disken du tar backup fra, selv 1MB mindre, vil Paragon feile hvis du bruker hdd raw processing. Og den vil ta veldig lang tid. Har du ikke manual til prgrammet, finner du det her:

http://download.paragon-software.com/doc/manual_dc_eng.pdf

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...