Gå til innhold

Microsoft Word 2007 henger ved oppstart - forklaring

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har slitt litt med et problem; Word 2007 hang seg ved oppstart. Kunne starte OneNote, Excel osv, men Word kunne ikke starte. Formaterte PC-en og innstalerte alt på nytt - det fungerte kjempefint. Helt til jeg skulle starte Word i dag igjen - og det hang seg. Etter mye tenking og tanking fant jeg ut problemet. På skolen har vi en nettverksskriver, og når jeg er hjemme får jeg logisk nok ikke tilgang til denne. Når Word starter lastes skrivedriveren inn og det opprettes forbindelse med skriveren. Men når jeg er hjemme finner den ikke IP-en, og programmet henger seg.

Løsningen? SetPrinter 2.0. Bytt printer til noe annet (f.eks Fax eller XPS Document Viewer), og Word starter perfekt.

Virker kansje litt som reklame, men har slitt masse med dette problemet, og ville gjerne skjerme andre for det samme :!: Operativsystemet er Windows 7 Build 7000 X86, muligens det har skylden..?

~Torstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette har vært et problem med alle versjoner av Word uansett OS. Løsningen er å alltid ha en lokal skriver som standard, uansett om den er tilkoblet eller ikke. :)

Vis det er et gammelt problem burde det vært fikset for lenge siden. Hadde tatt en MS-ansatt fem minutter fra kaffepausen å fikse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...