Gå til innhold

Merkelig problem under installasjon av Windows XP

Oovz

Anbefalte innlegg

Når jeg skal prøve å installere Windows XP på 60gb disken min, går det helt greit, helt til jeg kommer til den blåskjermen hvor man kan slette partisjoner osv. Jeg vil formatere 60gb disken, har tatt masse backup over på 120gb disken min. Men når jeg prøver å slette partisjon C: får jeg opp melding om at "installasjonsprogrammet trenger midlertidige filer som befinner seg på denne harddisken." Hvis jeg bare går videre med installasjonen får jeg opp advarsel om multiboot osv! Jeg vil partisjonere 60GB disken i 2, så jeg må formatere den! Dette skal da ikke være et problem??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkleste er om du skal partisjonere 60 giggeren i 2 og så formatere dem begge så vil jeg anbefale å gjøre det med Fdisk.

Lag en bootdiskett www.bootdisk.com for ting der også om du ikke vet hvordan man lager en slik. Så legger du også meg Format og Fdisk programfilene inn på disketten om de ikke ligger der med den systemdisk du lager.

Boot fra disketten og så kjør fdisk, slett partisjoneringene, lag to nye partisjoneringer. Så reboot og formater disse to partisjoneringene, c: og D: ofte da, men kjør en dir kommando, får du feilmelding om at stasjonen ikke kan leses så er det nok en av de nye partisjonene, såfremt at du ikke kjører NTFS eller Linux filsystem på 120giggeren da.

Så kjør installasjon på nytt igjen. :)

Regner med at dette vil løse problemet ditt.

God påske folkens. :)

[Edit skrivefeil rettet]

Lenke til kommentar

Jeg satt cd-en inn, ok trykket på intsaller. Nå må jeg jo kjøre med dualboot. Når bios starter må jeg velge mellom xp og å installere xp.......aaaaarghhh......Hvis jeg prøver å boote dirkete fra cden får jeg bare op feilmelding, så jeg tror ikke det går. Skal installere på 60GB disken, men dette er jo helt mongo. Hvorfor kan jeg ikke boote fra cden?

Lenke til kommentar

Altså, tror du jeg er helt mongo? Jeg vet da hvordan jeg forandrer boot devices, og det hjelper (hvis jeg får lov) jævlig lite å gjøre det når pcen nekter å boote fra floppyen. Prøver med bootdisk og ser korleis det funker.

Lenke til kommentar

:wink:

Og til slutt kopieres hele XP-CD over i en mappe på hardisken.

Så går du til avinstaller/installer Windows og fortar en eller annen installason slik at du får peket på 1186(1386?) mappen. Såpass Win finner frem. Du kjører selvfølgelig setup herfra neste gang. :D

God Påske

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg synes du godt kan holde deg unna et sted hvor man skal hjelpe andre hvis du ikke finner på noe bedre å gjøre enn å slenge dritt. Kom med litt bedre forslag, når jeg sier at det ikke GÅR AN å boote fra cd, da vet jeg vel hvordan man setter bootrekkefølge? Din stygge idiot, dra å sleng dritt til en av fedrene dine istedet!

Lenke til kommentar
Hmmm, jeg synes du godt kan holde deg unna et sted hvor man skal hjelpe andre hvis du ikke finner på noe bedre å gjøre enn å slenge dritt. Kom med litt bedre forslag, når jeg sier at det ikke GÅR AN å boote fra cd, da vet jeg vel hvordan man setter bootrekkefølge? Din stygge idiot, dra å sleng dritt til en av fedrene dine istedet!

Nåja du trenger da heller ikke slenge dritt tilbake, er ikke bedre du når du gjør det på denne måten.

Du kunne bare svart: Jeg vet hvordan osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...