Oovz Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Når jeg skal prøve å installere Windows XP på 60gb disken min, går det helt greit, helt til jeg kommer til den blåskjermen hvor man kan slette partisjoner osv. Jeg vil formatere 60gb disken, har tatt masse backup over på 120gb disken min. Men når jeg prøver å slette partisjon C: får jeg opp melding om at "installasjonsprogrammet trenger midlertidige filer som befinner seg på denne harddisken." Hvis jeg bare går videre med installasjonen får jeg opp advarsel om multiboot osv! Jeg vil partisjonere 60GB disken i 2, så jeg må formatere den! Dette skal da ikke være et problem?? Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Denne feilmeldingen kommer opp fordi at den har kopiert de midlertidige filene xp trenger under instalasjonen over på 60gig harddisken din. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Hvordan unngår jeg å gjøre det da? Har ikke sagt ja til å gjøre noe sånt noen steder..... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Enkleste er om du skal partisjonere 60 giggeren i 2 og så formatere dem begge så vil jeg anbefale å gjøre det med Fdisk. Lag en bootdiskett www.bootdisk.com for ting der også om du ikke vet hvordan man lager en slik. Så legger du også meg Format og Fdisk programfilene inn på disketten om de ikke ligger der med den systemdisk du lager. Boot fra disketten og så kjør fdisk, slett partisjoneringene, lag to nye partisjoneringer. Så reboot og formater disse to partisjoneringene, c: og D: ofte da, men kjør en dir kommando, får du feilmelding om at stasjonen ikke kan leses så er det nok en av de nye partisjonene, såfremt at du ikke kjører NTFS eller Linux filsystem på 120giggeren da. Så kjør installasjon på nytt igjen. Regner med at dette vil løse problemet ditt. God påske folkens. [Edit skrivefeil rettet] Lenke til kommentar
bihelland Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Har du kjørt installasjonsprogrammet fra Windows, eller har du boota på CD'en?? Dette problemet pleier ofte oppstå hvis du starter installasjonen fra Windows, men jeg har ikke hørt om det før hvis du booter rett fra CD'en. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Jeg satt cd-en inn, ok trykket på intsaller. Nå må jeg jo kjøre med dualboot. Når bios starter må jeg velge mellom xp og å installere xp.......aaaaarghhh......Hvis jeg prøver å boote dirkete fra cden får jeg bare op feilmelding, så jeg tror ikke det går. Skal installere på 60GB disken, men dette er jo helt mongo. Hvorfor kan jeg ikke boote fra cden? Lenke til kommentar
OddKenny Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Gå inn i bios`en og forandre på rekefølgen på hva den skal boote fra. Sett cd`en først slik at du kan boote fra den. Deretter setter du inn cd`en og booter fra den. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Altså, tror du jeg er helt mongo? Jeg vet da hvordan jeg forandrer boot devices, og det hjelper (hvis jeg får lov) jævlig lite å gjøre det når pcen nekter å boote fra floppyen. Prøver med bootdisk og ser korleis det funker. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Det gikk helt fint, men man måtte ha 6 ( :o ) bootfloppyer. Et råd til alle andre som skal reinstallere XP, ikke gjør det fra CDen i Windows, gjør det med bootfloppy eller boot fra CDen! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 :wink: Og til slutt kopieres hele XP-CD over i en mappe på hardisken. Så går du til avinstaller/installer Windows og fortar en eller annen installason slik at du får peket på 1186(1386?) mappen. Såpass Win finner frem. Du kjører selvfølgelig setup herfra neste gang. God Påske Lenke til kommentar
OddKenny Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Altså, tror du jeg er helt *****? Hvorfor skulle jeg tro noe annet enn det om deg ? Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 Hmmm, jeg synes du godt kan holde deg unna et sted hvor man skal hjelpe andre hvis du ikke finner på noe bedre å gjøre enn å slenge dritt. Kom med litt bedre forslag, når jeg sier at det ikke GÅR AN å boote fra cd, da vet jeg vel hvordan man setter bootrekkefølge? Din stygge idiot, dra å sleng dritt til en av fedrene dine istedet! Lenke til kommentar
picachu Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 LOL Her prøver folk å hjelpe så slenger du bare dritt ??? Han kunne vel ikke vite at en som ikke klarte å innstallere XP var verdensmester !!! Lenke til kommentar
Osram Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Hey, se på registreringsdatoen hans da stakkar. Er ikke rart han er litt hissig når han har holdt på til nå med å få installert XP på PC'n han fikk til jul... Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Syns sånne som han skal be kasta ut av forumet. Folk her er hyggelige å prøve å hjelpe deg, hva får de tilbake: "Bare dritt" trist at sånne personer kommer inn på forumet Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Hey, se på registreringsdatoen hans da stakkar. Er ikke rart han er litt hissig når han har holdt på til nå med å få installert XP på PC'n han fikk til jul... Kjøpte en Dell pc med ME, nå har han fått låne en piratkopiert xp! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Hmmm, jeg synes du godt kan holde deg unna et sted hvor man skal hjelpe andre hvis du ikke finner på noe bedre å gjøre enn å slenge dritt. Kom med litt bedre forslag, når jeg sier at det ikke GÅR AN å boote fra cd, da vet jeg vel hvordan man setter bootrekkefølge? Din stygge idiot, dra å sleng dritt til en av fedrene dine istedet! Nåja du trenger da heller ikke slenge dritt tilbake, er ikke bedre du når du gjør det på denne måten. Du kunne bare svart: Jeg vet hvordan osv? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 LOLHan kunne vel ikke vite at en som ikke klarte å innstallere XP var verdensmester !!! Den var bra Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 brune-ha Det var 3 raske poster som du heller kunne klart deg med en? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Ble bare litt ivrig, hater når sånne folk som han sier bare dritt til forum folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå