Mr Womack Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Heisann.. har noen spørsmål angående Internett. Jeg har satt opp Internett her i huset trådløst for 2 år siden kanskje.. men den siste uka nå har det begynt å gå tregt på min på PC. Det er via en Linksys router. og jeg har tilkoblet min pc som da administrator maskin. Itillegg har jeg lagt inn 1 stasjonær pc, en bærbar pc i Nettverket i huset. Og så like etter jul koblet jeg opp en Playstation 3 og den har vel også Internett. Kan det da være noen av årsaken til den saktegående hastigheten? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hvis alle PC'ene er på samtidig og koblet til nettverket samtidig, så er det nok grunnen til at din data går treigere. Spesielt hvis du er lengst ifra routeren, og alle de andre maskinene er nærmere. Har vært borti dette selv. Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 okei.. som du sier om min står lengst fra routeren? Min datamaskin (administrasjonspcen) står nærmest routeren. Den står nemlig ved siden av pc skjermen. Jeg har jo en Playstation 3 som ikke er i bruk hele tiden. Internett er heller ikke bruk der for det meste. Kun enkelte ganger. Den andre stasjonære står med Internett på hele tiden samme som min pc gjør. Samme tilkoblingstype har den bærbare pcen også, at når pcen slåes på, slåes Internett automatisk på. Men har du noen tips til hva jeg kan gjøre evt. ? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Slike problemer kan oppstå når som helst og kan være tilfeldige greier. Prøv å f.eks resarte routeren, eventuelt restarte PC'en din (du sier den er alltid på). Du kan også prøve å vente bare. Noen ganger kan nettet forsvinne helt og komme tilbake. Men, lider de andre PC'ene av samme? Og har du trådløst internett, eller bruker du TP-kabel? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Trådløst - dersom naboen har fått seg trådløst og kjører på samme kanal, kan det bli litt krøll. Dersom du har naboer så nært at det kan være problem, sjekk om noen av dem sender på samme kanal, og ev. bytt kanal. Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 jeg skjønner det går sikkert å restarte routeren. Nei jeg er helt uvitende om naboene i nabolaget her har trådløst nettverk... Jeg har vært det her i huset.. sikret med WEP. Men både i går og i dag har jeg merket forbedring på nettverket, vet ikke hva det kan skyldes men, Internett går raskere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå