Takkformeg Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg presterte å miste lappen i 6 mnd, og lurte på om jeg må vente til de 6 månedene er over før jeg kan ta teoriprøven på nytt eller om jeg kan ta den når som helst? Kan jeg øvelseskjøre i disse 6 månedene ? -Mista lappen i prøvetiden.. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Du kan ikke øvelseskjøre i løpet av de 6 månedene, og du kan ikke ta teoriprøven før sperrefristen er utløpt Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Bais... Ok. Takk for svar. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Kamerat mistet lappen i 9 mnd. Han har igjen 2-3 mnd og han kan både øveleskjøre og ta teorien. Du må bare søke om det Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Kamerat mistet lappen i 9 mnd. Han har igjen 2-3 mnd og han kan både øveleskjøre og ta teorien. Du må bare søke om det Helt sikker du må søke om det? Lenke til kommentar
Espein Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jepp, man må søke( hos politiet ) om å få øvelseskjøre og ta teorien før man er ferdig med "sperrefristen" for førerkortet. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har man mistet sertifikatet i prøvetiden (to år fra dagen man tar sertifikatet), må man ta både teoriprøven og oppkjøring på nytt. I mange tilfeller krever Statens Vegvesen at du tar det de kaller "oppfriskningstimer". En kan også søke om å få øvelseskjøre og kjøre moped mens sertifikatet er inndratt, men om søknaden blir innvilget er en annen sak. Kommer ann på alvorlighetsgraden i lovbruddet som ble gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå