newbie82 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Hei Har et lite problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Har kjøpt meg to nye RAM brikker av typen Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4. Når jeg monterte de første gangen virket maskinen helt fint en liten stund før alt ble blått. Prøvde å re-starte maskinen, men kom ikke lengere enn til BIOS "bipen" og alt ble svart. Har et par Corsair brikker fra før som er helt identiske, så de skal være kabable med hverandre. Hva kan det være? Brikkene ødelagt eller? trodde det bare var og montere dem, og maskinen skulle finne dem av seg selv. Hovedkort: ASUS P5N-D Skjermkort: EVGA GeForce 8800GTX prosessor: intel core 2 Quad 6600 2,4 GHz Takker for svar. Endret 1. februar 2009 av newbie82 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hvilket hovedkort har du? Gir du brikkene rett spenning? Kanskje oppdatere bios? Veldig mange maskiner som har problemer med fire minnebrikker, en biosoppdatering løser ofte mye. For å sjekke om minnebrikkene er ødelagt kan du teste en og en med f.eks memtest Lenke til kommentar
newbie82 Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Hvilket hovedkort har du? Gir du brikkene rett spenning? Kanskje oppdatere bios? Veldig mange maskiner som har problemer med fire minnebrikker, en biosoppdatering løser ofte mye. For å sjekke om minnebrikkene er ødelagt kan du teste en og en med f.eks memtest En BIOS oppdatering er vel kansje en god ide' Hva er en memtest? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Prøv google. Er et prog for testing av minne. Brennes til CD og bootes fra. Endret 1. februar 2009 av Pastafarian Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Du må ikke bli overrasket om du må kjøpe nye brikker av en annen produsent. HKet ditt har nForce brikkesett og en råtten minnekontroller sammenlignet med Intel og den er kresen på RAM. Spesielt begynner den å hoste og harke om du fyller alle 4 slotsene, har selv ett 780i (Samme brikken i nordbrua, bare mer lanes fra BR04 / NF200 brikken) og det er rent søppel og skulle aldri ha kommet på markedet. Og mitt HK kommer også fra ASUS og ligger en klasse over deg, i allefall så sies det at ASUS selekterer ut brikkene som skal brukes på Striker II Formulaen. Når du har ett slikt HK så er BIOS oppgradering alfa omega, du slipper ikke unna, de må oppdateres oftest OFTERE enn drivere ellers i systemet dessverre. Har selv nest nyeste BIOS men blir vell flashing ved neste montering. Bruker nå ett Intel HK som er en god del bedre og mer stabilt. Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg har også hatt dette problemet med helt ny pc. M3A78 HK samme ram brikker 2 stk. Fikk blåskjerm fra tid til annen, men så tok jeg ut den ene, så hjalp det har ikke fått mere blåskjerm enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå