Solefald Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Heisann. har flytta inn i ny leilighet der det er trådløst nett. kompisen min sin bærbar får koplet seg til og får msn og kan surfe. mens på min stasjonære pc med USB dongle Dlink DWL-G122 så får eg kople meg til. men surfing går ikkje. eg får 22ms ping til vg.no og endel andre sider. Eg kommer meg også innpå kompisen min sin pc over nettverket. har reinstallert driverane 3ganger allerede. ellers så er det en 1 dag gammal vista installasjon på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Prøv følgende kommando i dosvindu: ipconfig /all og se om standard gateway og DNS er korrekt. Videre kan du resette winsock hvis du har fjernet noen programmer. http://www.ehow.com/how_2125133_do-winsock-reset.html Endret 1. februar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 vi har samme gateway og dns. testa winock reset no. og da fungerte alt strålande. Takker for hjelpen:D redda site rest av helga mi. hehe. tvn er ikkje på plass enda Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei, sliter litt med samme selv. (Popper ut og inn hele tiden) Hva skjer egentlig når man reseter winock eller hva det der? Skjer vel ikke noe med de andre PC'ene på nettverket vel? Sorry at jeg tar denne tråden, men synes det var litt unødvendig å lage en ny tråd bare om de 2 spørsmålene, når temaet var er allerede (Bare si ifra hvis du ikke synes det) Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Det går fint.. Trur eg fant ein grunn her no. Internett forsvant plutselig. og da såg eg Kaspersky Anti-Virus prøvde å update seg sjølv. og når eg prøver å åpne programmet skjer det ingenting. Samme skjedde sist trur eg. Da og var kaspersky sitt update ikon tilstede nede i høgre hjørnet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Årsaken til winsockproblemene er som regel at malware har infisert maskinen og overtatt tilkoblingen for internett. Dette gjør de for å lage popups og reklame når du bruker nettet. Når man så fjerner programmet vil også tilkoblingen i winsock forsvinne og dermed står en uten internett. Derfor er det lurt å resette denne ved merkelige problemer :-) Det kan forøvrig være vanlige programmer som tar kontroll over winsock og det gjelder ofte antivirus etc om jeg ikke tar helt feil. Så kan være Kaspersky som fucker opp for deg. Du kan jo avinstallere den og prøve gratisversjonen av Avast hvis problemet ikke forsvinner. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hva skjer egentlig når man reseter winock eller hva det der?Skjer vel ikke noe med de andre PC'ene på nettverket vel? Nei det er kun på din maskin du resetter den. Ville scanne maskinen for virus og spyware hvis problemet oppstår. Har du XP kan du scanne på nettet i sikkermodus med nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå