Wubbable Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg driver på med å lage et slags nedlastingsprogram, men har et problem... Jeg må få til en metode å begrense båndbredden på. Programmet har som sagt mange nedlastingstråder, og jeg må begrense den samlede båndbredden av disse. Har lest litt på wikipedia om Token Bucket og Leaky Bucket, men er litt usikker på hvordan jeg skal implementere dem. Eventuelt, finnes det andre ting jeg kan bruke, som f.eks. QoS, BITS eller lignendes? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) OK, fant det ut Man lager en klasse av TrafficShaper, også bruker man ReadLine (Eneste funksjonen jeg bruker i dette tilfellet, derfor er det kun den som er implementert) for å lese ^^ edit: Igjen, VB.NET (I C# seksjonen, sorry) edit: Bugfikset versjon. TShaper.zip Endret 26. februar 2009 av Wubbable Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Du får slutte å bruke det drittspråket VB 2008 da vettu ^^ Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Sjansen for at jeg begynner med C# er like stor som om du skulle begynt med VB Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg har jobbet med VB i mange mange mange år, fra QuickBasic, til Visual Basic 3.0 -> 6.0 -> .NET -> Visual Basic 2005. Jeg går neppe tilbake til det makkverket der med det første ^^ Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 TM.Change(0, 100000) skal forresten være TM.Change(0, 1000)... Men jeg liker basic språkene... De er så enkle Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 hmmm men hvorfor bruker du egentlig textreader? skulle du ikke laste ned filer? Dette vil jo føre til at hastigheten blir satt av datafilen, og dersom filen ikke inneholder noen newlines, så vil jo alt bli lest i en go. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Det jeg skal er å lese tekst fra en StreamReader som bruker NNTP protokollen edit: Fant forresten en del feil, laster opp igjen etterpå... Endret 26. februar 2009 av Wubbable Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 ... ok hver sin lyst går jeg utifra Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Mhm Klokket den interne hastigheten til 76mbps (Når ingen limit var satt), noe som burde holde til det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå