Skribenten_ Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Jeg og kjæresten min kjeda oss lit her om dagen og bestemte oss for å se på klipp på youtube. vi ble sittende å se på autidions fra x-factor og Idol fra usa og england, fordi det faktisk var litt morsomt. Og etter å ha sett et par 30-40-50 klipp så satt jeg igjenn met et spørsmål. Er folk som ser rare ut, rare? Grunnen til spørsmålet var ting vi så, som var veldig tilfeldig med alle klippene. De som faktisk IKKE kunne synge, var folk som enten 1, så rare ut, da mener jeg.. merkelig klestil, hårfrisyre, og beklager for å si det, men også litt mindre pene folk. 2. rar oppførsel. Gjerne på intervjuet i forveien, eller i selve audition rommet. Det er folk som blandt annet er Spydige, tror dem er neste eminen, mener bestemt dem har x-factoren, helt særriøst mener dem kan selge millioner av album, og på spørmål om hva de mener om dems egen sangstemme, så er typiske svaret, en veldig veldig bra sangstemme. de forteller gjerne de har tatt mange sangtimer og vil leve av musikken osv osv. Dette er folk som er dønn særiøse, og når dem da først skal synge så er det helt helt latterlig. Jeg kan faktisk ikke sette ord på det. men det er greit nok, det er helt ok. jeg kan ikke synge selv så jeg syns ikke det er noe rart. Men det jeg syns er rart er, HØRER dem ikke det selv?!!? forstår dem ikke hva den driver med? har dem en slags blokkering i hjernen som gjør at dem ikke greier å se det? Dem begynner gjerne å gråte når dem får nei, som om de faktisk skulle tro at de kunne vinne hele konkurransen. Også til de som faktisk KAN synge. Dette var gjerne folk som så normlale ut, vellstelt hår. pent utseende. under intervjuet var dem hyggelige, snakket på en normal måte, ydmyke og høffelige. sa selv at dem ikke ventet så mye men skulle gjøre sitt beste osv osv.. Disse personene kunne faktisk synge! Defor lurer jeg på, er folk som ser rare ut, rett og slett rare?! hva skiller egentelig disse 2 gruppene? er det snakk om psykologi her... og til slutt så kunne vi faktisk bare ved å se på personen og dems måte å komunisere på, peke ut hvem som gikk videre og hvem som ikke gikk videre. og 90% av tilfellene hadde vi rett! Endret 1. februar 2009 av janern21 Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Har ikke sett på dette programmet, men jeg drar alle over en kam og sier at audition-reality-programmer har plot og manus. Jeg mener, hvor rart ville det ikke ha vært hvis den støgge karen sang som Elvis? Awkward. Jeg blir gal av å se på slike programmer. Spesielt på TV... _________________________________________ Men jo, du har sikkert et poeng, at det er en sammenheng mellom arroganse (vist gjennom utseende, klesstil, oppførsel, cockyness osv.) og dårlig evne til å synge... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kurt Nilsen does not agree! Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Paul Potts does not agree! (google/youtube så skjønner dere hvorfor) Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 ja rart utsende rar oppførsel Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kurt Nilsen og Paul Potts er da ikke rare-rare? De er bare ikke direkte vakre. Jeg ville vært forsiktig med å prøve å trekke noe som helst livsvisdom ut av en virkelighet konstruert av reklameselgere. Det stemmer jo at det ofte går an å se på folk at de ikke er helt riktige, men Idol gjør deg ikke klokere. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hva med han som var med på Norske Talenter (husker ikke navnet argh!), det så jo ut som at han skulle synge noe heavy metal greier men nei da. Han kunne synge veldig bra, på nivået til Kurt vil jeg si. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Dette har nok lite med naturvitenskap og genetikk å gjøre, og mye med TV-underholdning å gjøre. De som redigerer programmer som American Idol har til enhver tid tusener av klipp de kan velge mellom, og det som gir høye seertall er de peneste og flinkeste og de særeste og dårligste. Altså velger de i stor grad personer fra ytterkantene av skalaen. Folk liker å se outsidere, de som ikke er helt som resten av oss, dumme seg ut, og attraktive liker vi se lykkes. At du reagerer på dette viser bare at de har gjort jobben sin i klipperommet. Endret 1. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg og kjæresten min kjeda oss lit her om dagen og bestemte oss for å se på klipp på youtube.Og etter å ha sett et par 30-40-50 klipp så satt jeg igjenn met et spørsmål. Hvem sitter å ser "30-40-50" klipp realityserier med kjæresten sin? Smak og behag ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Paul Potts does not agree!(google/youtube så skjønner dere hvorfor) Se filmen hos Youtube Å fyfaen. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Jeg har tatt flere psy-fag på universitetsnivå, og jeg mener å huske at det ble nevnt at barn som var mindre attraktive/tiltalende ofte fikk mindre oppmerksomhet fra foreldre hvis de f.eks. hadde mer tiltalende søsken (denne skjeve oppmerksomhetsfordelingen ble foretatt ubevisst av foreldrene). Dvs. at personer med et rart utseende meget mulig har fått mindre stimulans ila. oppveksten; dermed har disse barna, i større grad, blitt mindre utviklet på det mentale plan. Korelasjonelle undersøkelser... Så selv om ikke hva du, trådstarter, sier, gjelder i alle tilfeller av rart utseende, så har du nok fanget enn liten bit av sannheten om hvorfor rare folk oftere kan være rare... Edit: Lærere, har i undersøkelser, også vist en tendens til å gi klassens tiltalende elever mer oppfølging enn de mindre tiltalende. Endret 2. februar 2009 av J-Core Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå