Gå til innhold

6 lnb'er (hoder) på en satelittmotaker?

Anbefalte innlegg

Jeg ringte en lokal elektrosjappe og han sa at det fantes ikke motakere som klarte å ta inn mer enn 4 hoder, selv om hodene var fordelt på flere antenner. Jeg har nå en tallerken med 2 hoder, og en tallerken med 4 hoder = 6 stykker til sammen. Noen med peiling på parabol her som vet om det finnes mottakere som klarer å ta inn 6 stk?

Noen som vet om STRONG SRT 8700 klarer den saken? og som ellers har erfaringer med den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt det der går på Diseqc commandoer som sendes gjennom kabelen fra mottakeren . Greitt nok at prisen øker når man skal begynne med masse switcher men slik er det .

La oss si du vil ha 16lnb på en mottaker så kan du starte med en Spaun SUR420WSG som kobles mot 4 stk SAR410WSG , altså en på hver utgang på SUR .. Da har du 16 lnb uten problem ..

Det er en ting man må vite og det er at det finnes to typer switcher og det er "uncommited" og "commited" den første SUR er Uncommited og de SAR er commited og skal man ha mange switcher/lnb må den Uncommited stå først i rekka .

Så lenge din satelitt mottaker støtter Diseqc 1.0 , 1.2 og høyere så er det ingen grenser .. Mener at 256 er maks jeg men ...

En SUR420WSG koster rundt en 1000lapp og en SAR410WSG bortimot 600 men så får du også kvalitet , WSG står for værbeskyttelse deksel og det er viktig at man har utendørs ....

.....

I ditt tilfelle er det nok med en SUR420WSG og en SAR410WSG som gir deg tilgang til 7lnb`s og siden du har bare 6 så ...

:woot:

Lenke til kommentar

Takk for mye nyttig info!, men disse SUR/SAR switchene, er det mye kvalitetsforskjeller på slike, og hvor selges de du anbefaler...? Strong tuneren støtter DiSEqC 1.0 og 1.2 så det skal gå greit!

Lenke til kommentar

Ja det kan så være at ting er billig men er det ikke så at kvalitet koster penger og man får hva man betaler for .

Og blande inn en 0/12 switch når man kan kjøre diseqc det blir bare tull .

Men det er klart at en billigere løsning en Spaun er å kjøpe en 4/1 Uncommitted og en 4/1 Commited av et annet merke som Emitor , Triax eller lignende ( er vel emitor som lager alle )

Da får man switcher med dårligere løsning på værbeskyttelse , dårligere kretskort , dårligere feste for f-connectors som er som oftest festet med bare en mutter mot chassis og hva tjener man da på å spare et par hundrelapper . Jeg vet det er snakk om litt mere en et par hundringser men ....

Det er http://www.kjaerulff1.com/pages/front.asp?bhcp=1 som er importør av Spaun til Norge , du finner også info på www.spaun.de .

Det jeg vil frem til er at Spaun er kvalitet rett igjennom og er anbefalt brukt av alle som vil ha kvalitet . Hardware/Software gutter og jenter fra Force anbefaler Spaun , jeg har Spaun og alle som jeg kjenner som noen gang har hatt diseqc problemer har nå Spaun for ved skifte til Spaun så forsvant alle problemer ....

Hvorfor friste skjebnen ........ er vel ikke slik at når du skal kjøpe en pc så finner du deg meg dårlige greier ....

Lenke til kommentar
Jeg ringte en lokal elektrosjappe og han sa at det fantes ikke motakere som klarte å ta inn mer enn 4 hoder, selv om hodene var fordelt på flere antenner. Jeg har nå en tallerken med 2 hoder, og en tallerken med 4 hoder = 6 stykker til sammen. Noen med peiling på parabol her som vet om det finnes mottakere som klarer å ta inn 6 stk?

Noen som vet om STRONG SRT 8700 klarer den saken? og som ellers har erfaringer med den...

Mener å huske at den gamle forcen min takler 4 diseq`er med 4 utganger på hver diseq.

Lenke til kommentar

Vet at force klarer diseq i flere "lag" ja, men på f.eks. samsung fikk jeg beskjed om at en da MÅTTE ha en 0/12v, en 0/12v er egentlig bare en bryter som skifter fra en til en annen f-kontakt. (Får enten 12v eller 0 ifra en phonokontakt bakpå tuneren) Ulempen ved bruk av 0/12 er jo at en må ha to kabler inn (tenkte jeg ikke på i det forrige innlegget).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...