sleden Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 her er et oppsett som skal brukes til spill og film. Skal investere i en raptor hdd senere en gang. vil ha noe innspill på om disse delene passer sammen og om jeg heller skal satse på noen deler som er billigere til nesten tilsvarende ytelse. dette oppsettet var litt dyrt syntes jeg så greit om det finnes billigere alternativer. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...C0-2EAA5DA1092D Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Nå er ikke jeg så veldig kjent med hverken i7 prosessorene eller X58 kort, men jeg tror uansett jeg hadde tatt to stykker av de minnebrikkene (altså 6 tilsammen) med 12GB og kjørt et 64-bit system. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Nå er ikke jeg så veldig kjent med hverken i7 prosessorene eller X58 kort, men jeg tror uansett jeg hadde tatt to stykker av de minnebrikkene (altså 6 tilsammen) med 12GB og kjørt et 64-bit system. er det nødvendig med såpass mye minne pga 64 bit system? Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 er det nødvendig med såpass mye minne pga 64 bit system? Nei, det er ikke det at 64-bit system krever så mye. Det er bare det at 64-bit er det OS'et som klarer å yte alle de gigaene. et 32-bit system kan bare bruke 4GB så da kan du si at du har "tapt" 2Gb ved å bruke 32-bit i ditt tilfelle Lenke til kommentar
sleden Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 jaja:P men kunne jeg trengt no spessielt mer kjøling? Lenke til kommentar
qazy Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kabinett: Ingenting å si på. Ikke min smak riktignok Skjerm: Glimrende valg! PSU: Selv ville jeg valgt Corsair 1000W, men også dette blir en smaksak. RAM, Skjermkort, CPU: Ingenting å si på. HK: Ser du har valgt XFX, er det på grunn av skjermkortet? Ville tatt en kikk på Asus P6T Deluxe Angående kjøling: Skal du klokke? Noctua både på CPU og i kabinettet skulle gjøre jobben. Du kommer til å få en alle tiders maskin ! Lenke til kommentar
sleden Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Kabinett: Ingenting å si på. Ikke min smak riktignok Skjerm: Glimrende valg! PSU: Selv ville jeg valgt Corsair 1000W, men også dette blir en smaksak. RAM, Skjermkort, CPU: Ingenting å si på. HK: Ser du har valgt XFX, er det på grunn av skjermkortet? Ville tatt en kikk på Asus P6T Deluxe Angående kjøling: Skal du klokke? Noctua både på CPU og i kabinettet skulle gjøre jobben. Du kommer til å få en alle tiders maskin ! hve menes med noctua? jeg har ingen planer om å overklokke, grunnen til at jeg valgte xfx var for at jeg først tenkte å ta den i7 oppgraderingspakken men hovedkortet der hadde bare crossfire x støtte så jeg tok det xfx hk`et fordi jeg tenkte det ville passe best til skjermkort. Lenke til kommentar
qazy Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 noctua er et viftemerke som komplett fører. Gå for XFX HK du Lenke til kommentar
sleden Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 bytta til det asus kortet, virket mye bedre + jeg har best erfaring med asus Lenke til kommentar
qazy Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Da gjenstår det bare å si lykke til med byggingen og gratulerer med en super maskin Lenke til kommentar
sleden Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 hehe takker for det:) blir mye gaming i vinter:) Lenke til kommentar
sleden Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 hehe takker for det:) blir mye gaming i vinter:) Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Husk 64-bit system. Ellers forsvinner litt av vitsen med 3x2 minneslotter. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) jepp da er alt bestilt og jeg er fattig håper det er verdt det:P Endret 2. februar 2009 av sleden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå