kaian Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Kanskje denne kan feie bort vinteren? Wow! Flott komposisjon og eksponering! Herlig avslutning av en fin uke for din del. Likte og de andre, særlig sykkelen. Du isolerer og framhever ofte veldig fint. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Bilde 4 – 7.Februar: ”Kanskje denne kan feie bort vinteren? ” Du må gjerne sende den ned hit, her er det nok snø nå ... Du tør ihvertfall å gå tett opptil - det er bra. Samt sterke farger som passer motivet godt. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Uke 2: Lyset og farger Sykkelen til nabo-Bjørg er fargerik, den har ikke hibernated så nå er den nesten vårklar….men det eneste som minner om vår er vel det fine februar-lyset…. Bilde 5 – 9.Februar: ”Fargerik og vårlengtende ” Exif: 1/200– f/5.6 - ISO 200 Focal Length: 19.0 mm Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Uke 2: Lyset og farger Etter en stund ute-fotografering i dag, var det godt å komme inn i varmen på min faste helsekost forretning.….oppdaget plutselig at jeg kunne få dekket dette med farge-delen for inneværende uke. Fargesprakende ble det, men jeg hadde hverken stativ eller blitz med, håndholdt blir det ikke topp skarphet da… Bilde 6 – 10.Februar: ”Fargerike urte-teer” Exif: 1/25– f/5.6 - ISO 800 Focal Length: 33.0 mm Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 RandiA Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Dette var et flott og fargerikt motiv! Tror kanskje jeg ville ha flyttet utsnittet et lite hakk opp slik at du hadde fått med hele den øvre raden og litt mindre av den nederste. På et så flatt motiv kan du forresten gjerne bruke en større blender og dermed kunne få kortere lukkertid og/eller lavere ISO. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Dette var et flott og fargerikt motiv! Tror kanskje jeg ville ha flyttet utsnittet et lite hakk opp slik at du hadde fått med hele den øvre raden og litt mindre av den nederste.På et så flatt motiv kan du forresten gjerne bruke en større blender og dermed kunne få kortere lukkertid og/eller lavere ISO. Takk for tips, nyttig... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Tema uke 3: Oslo-tur Dette bildet ble en rask avskjed med landlivets gleder her hjemme, før møtet med Tigerstaden… Skulle ta farvel med heste-naboene mine, en av dem stod og gnog på skiltet og så forurettet ut…. Bilde 7 – 16.Februar: ”Hvem har bestemt det der da? ” Exif: 1/400– f/7.1 - ISO 100 Focal Length: 24.0 mm Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Bilde 8 – 18.Februar: ”Varm klem i kaldt Oslo ” Exif: 1/250– f/7.1 - ISO 100 Focal Length: 17.0 mm Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Dette protrettet synes jeg du fikk til bra. For oss som var med på tur i går, så er det slik vi husker ham. Høyt og lavt Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Dette protrettet synes jeg du fikk til bra. For oss som var med på tur i går, så er det slik vi husker ham. Høyt og lavt Tom Takk for det, morsomt klatrested for krabaten det. RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Bilde 9– 19.Februar: ”Tøfft møte i Tigerstaden ” Exif: 1/60– f/7.1 - ISO 200 Focal Length:26.0 mm Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Den siste februar-uken hadde jeg valgt macro-objektivet, jeg trodde kanskje det var noen små vår-spirer å finne, men det ble det ikke i dag. Derimot stakk Vinruten (Ruta Graveolens) sine frøkapsler opp av snøen. På en travel midt-uke-dag ble det bare håndholdt i forbifarten…. Bilde 10– 25.Februar: ”Ruta Graveolens - frøkapsler ” Exif: 1/250– f/7.1 - ISO 100 Lens EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det ble meget behagelig dette. Det eneste jeg ikke klvarer å bli enig med meg selv om, er om det hadde vært bedre å lagt fokus på de to fremste frøkapselene, med de ulempene det ville ha medført - resten hadde da vært uskarpt. Et alternativ hadde vært å ISO 400 og blendet ned til f/11. Kanskje noe å prøve hvis du får tid. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Ja, dette kunne absolutt vært bedre, både med fokus, skarphet, iso etc...lærer litt av hastverksarbeid også. (Man burde ikke være så travel når man skal fotografere, men bedre noe enn ingenting, tenkte jeg) RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det er vel der lang trening kommer inn, da kan man ha det travelt, og det blir noe brukbart allikevel. Og dette er absolutt brukbart. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Takk for det da...synes i hvert fall det er behagelige farger. RandiA Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg likte stemmningen i det siste bildet ditt Randi, Får en veldig vinter/vår følelse, men kan ikke helt bestemme meg for hvilken av de. Som du selv sa, velsig behagelige farger. Du er veldig flink på macro av blomster Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Ikke helt rette måneden for meg, men jeg hang med så vidt. Ble bare en kvast av mine tørkede, falmede, ufriske i dag. Nå ser jeg frem til den store Vårfesten. April som i fjor kanskje? Bilde 11– 28.Februar: ”Ser frem til Aprilfest - Vårfest ” Exif: 1/4– f/14.0- ISO 100 Lens EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Endret 1. mars 2009 av RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Dette minner mer om høst enn vår, men flott ble det. Det eneste som trekker ned er at det litt rotete rundt blomsten. Februar ble en krevende måned for de fleste av oss, tror jeg. Så la oss håpe at April blir bedre Tom Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det var ingen dårlig avslutning på en fin fest RandiA! Det var jammen en ganske dryg utfordring synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå