TobbeOo Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg har i de siste dagene (ukene?) holdt på med CMD "programmering/scripting" Dette er da for og egentlig hjelpe meg selv, for og lage funksjonele filer for meg selv. For eksempel si at jeg skal starte noe databaser (mysql), da har jeg bare lagd en enkel bat fil. Eller vis jeg skal starte et spill, bare velge fra en fin liste. Anyways, Da jeg må egentlig endre en fil manuelt, fra en fil som vist nedenfor Blablaba Blablabla til Blablabla så har jeg bare lagd en fil, i bat. Si at filen ligger i skrivebord cd desktop rename fil1 fil3 rename fil2 fil1 rename fil3 fil2 Grunnen til dette er da at filen skal kunne gå rundt og rundt. Dette vil selfølgelig bare virke for meg som har 2 filer. Det jeg da vil er og slippe renameingen, sånn at det vil funke for alle andre, og at jeg må sleppe og sjekke filene manuelt på et eller annet vis for og sjekke hvem som er hvem. Kunne brukt "find" kommandoen, men litt tungvint. Derfor vil jeg bruke (DENNE FILEN HETER FOR EKSEMPEL KAKE.TXT) kommandoen echo. @echo off :start0 cls echo 0 . Exit echo 1 . Valg 1, orginal echo 2 . Valg 2, Modifiesert. set /p p= if %p% equ 0 exit if %p% equ 1 goto orginal if %p% equ 2 goto modifisert goto :start0 :orginal ??? :modifisert cd desktop echo blablabla > kake.txt ??? Vil da si, HVA kan jeg skrive for at CMD skal skrive blablabla blablabla i tekst filen? MVH TobbeOo Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 FIkk svar temmelig kvikt på en gruppe på nettby, against all odds.. Takk til bruker Jesa. Vis noen andre lurer på dette, echo blablabla > kake.txt echo blablabla >> kake.txt vil skrive det riktig. Lenke til kommentar
Tracerta Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 FIkk svar temmelig kvikt på en gruppe på nettby, against all odds.. Takk til bruker Jesa. Vis noen andre lurer på dette, echo blablabla > kake.txt echo blablabla >> kake.txt vil skrive det riktig. > kake.txt vil overskrive innhold i fila, mens >> kake.txt vil legge til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå