Gå til innhold

Rimelige HDMI kabler?


Anbefalte innlegg

Hepp,

 

trenger 3-4 HDMI-kabler til ny TV ++. 1-2 meter hver. Men, på Elkjøp og liknende koster jo dette fra 450,- kr pr stk og oppover. Det er ikke veldig aktuelt. Noen tips om hvor man får kjøpt dugelige HDMI-kabler til en edruelig pris?

 

Eventuelt, om det er noen forskjell på kabler som reklamerer med "HDMI 1.3" og de som ikke gjør det ?

Er det faktisk fysisk forskjell på kablene, eller er det bare apparatene dette har noe å si for?

 

Takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clas Ohlson og Biltema har billige HDMI-kabler, trur dei ligg på 100-200 kroner.

 

Når det gjeld HDMI 1.0 vs 1.3 så er den tekniske forskjellen at ein 1.0-kabel er testa opp til 165Mhz, mens ein 1.3-kabel er testa opp til 340Mhz.

 

Ein kabel testa for 1.3 skal fungere med 1.3, men dei kan ikkje garantere det same med 1.0-kabler på 1.3.

Eg har ikkje testa eller undersøkt andre sine erfaringar med Biltema/Clas-kablar på 1080p eller HDMI 1.3, men før du brukar fleire tusen på sertifisert kabler bør du kjøpe ein billigkabel og teste. Eg har derimot lese om fleire som har kjøpt Biltema-kabel på 10 meter som fungerer på 1080p.

Lenke til kommentar
Clas Ohlson og Biltema har billige HDMI-kabler, trur dei ligg på 100-200 kroner.

 

Når det gjeld HDMI 1.0 vs 1.3 så er den tekniske forskjellen at ein 1.0-kabel er testa opp til 165Mhz, mens ein 1.3-kabel er testa opp til 340Mhz.

 

Ein kabel testa for 1.3 skal fungere med 1.3, men dei kan ikkje garantere det same med 1.0-kabler på 1.3.

Eg har ikkje testa eller undersøkt andre sine erfaringar med Biltema/Clas-kablar på 1080p eller HDMI 1.3, men før du brukar fleire tusen på sertifisert kabler bør du kjøpe ein billigkabel og teste. Eg har derimot lese om fleire som har kjøpt Biltema-kabel på 10 meter som fungerer på 1080p.

 

 

Clas sin kabel skal fungere på 1.3 :)

 

Link

 

i og med at du bare skal ha kabel 1-2 meter så har ikke kvalitet så enormt mye og si heller:)

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...