Nitrius Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Noen som vet hvordan man får satt denne til norsk? Edit: Har fått til norsk layout i selve arch, men i KDE, altså det grafiske grensesnittet, så ser det ut som layouten fortsatt er satt til US eller noe. Endret 1. februar 2009 av Nitrius Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ta en titt i "Regional and language" i kontrollpanelet til kde. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 jeg bruker ikke KDE, så det er sagt. Men i rc.conf fila så har jeg satt "KEYMAP = no" og når jeg logger meg inn så vil tastatur språket være norsk. Alternativt så kan du skrive "setxkbmap no" og la kommandoen starte når du logger deg inn. begge alternativer har funket helt fint i de WM og DE som jeg har brukt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Må ikke keymap være no_latin_1.gzip (eller hva det nå var)? holder det med bare "no"? Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 jeg trodde også det når jeg startet og bruke Arch. Men jeg har bare "no" i min rc.conf fil. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Helt riktig, holder med: KEYMAP="no" i rc.conf og Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" i xorg.conf Edit: rc.conf setter språket i "selve arch", og xorg.conf setter det i X, altså KDE. Endret 1. februar 2009 av Smif Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Helt riktig, holder med: KEYMAP="no" i rc.conf og Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" i xorg.conf Edit: rc.conf setter språket i "selve arch", og xorg.conf setter det i X, altså KDE. ^^ beklager. glemte og legge hva som må puttes i xorg fila. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 En post er blitt flyttet til den frie kaffeen, da den ikke hadde noe med topic å gjøre... (Og som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Med mindre det er blitt endret tilbake (er ikke i sync for øyeblikket, så skal ikke være bastant) så settes keyboardlayout i HAL, og ikke i xorg.conf. Dette gjelder fra og med xorg-server 1.5.x, og er selvfølgelig dokumentert i wikien. Endret 1. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 hwd deaktiverer den muligheten slik at man kan bruke xorg.conf for og bestemme tastaturspråket (slik jeg gjorde det). Det står nærmere forklart her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå