Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop slår seg av uten grunn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reklamasjonstiden er vel på 5år om jeg husker riktig.

Etter å ha åpnet ram/hdd/gpu luker?

Det har ikke noe å si for garanti eller reklamasjonsrett. RAM kan alle skifte, det blir beskrevet hvordan gjøre dette i alle laptop manualer jeg har sett, og mange andre forklarer hvordan skifte hard disk. Selv det å åpne GPU/CPU luken vil ikke bryte noen garanti i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen, kommer sannsynligvis til å levere den inn.

Uansett, det virker som om den ikke slår seg av dersom laptopen står i ro. Det er når jeg beveger på den at den slår seg av. Merkelig?

Kan tyde på løs kontakt et eller annet sted. Men som sagt, få noen til å sjekke dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Elkjøp fikser det vel? Eller finn ut hvor den er kjøpt.

Garantitiden er 2 år på laptop men desverre er ikke det en utvidet reklamasjonstid. (95% sikker)

Til trådstarter: Du har brutt vilkårene for garantien og da vil det ikke bli dekket noe uansett. Du kan ikke under noen omstendighet åpne dekslene bak.

lykke til

Lenke til kommentar

Reklamasjonstid for laptopper er 5 år ved forbrukerkjøp. Reklamasjon og garanti er 2 vidt forskjellige ting og må ikke blandes sammen. Støv og uvørn håndtering dekkes ikke av reklamasjon.

Er maskin kjøpt via bedrift (ikke forbrukerkjøp) vil reklamasjonstiden normalt ofte bare være 1 år (her er det avhengig av kjøpsvatalen for akkurat dette kjøpet).

Lenke til kommentar

Elkjøp fikser det vel? Eller finn ut hvor den er kjøpt.

Garantitiden er 2 år på laptop men desverre er ikke det en utvidet reklamasjonstid. (95% sikker)

Til trådstarter: Du har brutt vilkårene for garantien og da vil det ikke bli dekket noe uansett. Du kan ikke under noen omstendighet åpne dekslene bak.

lykke til

Hvor står det at man mister garantien dersom man åpner ett eller flere deksler?

Du kan under alle omstendigheter åpne ett slikt deksel.

Det er da presist det de er der for (så sant du ikke må rive bort ett "garanti" klistermerke for å komme til.

Skjer det ikke noe uforsvarlig underveis ryker ingen garanti eller reklamasjon.

Til trådstarter, hvis maskinen er rundt 3 år, er nok på tide med en fullstendig opprydding i støvet som garantert har samlet seg rundt viften og spesielt ved kjøleribben.

Tviler du får fjernet dette ved å støvsuge på utsiden.

Dersom du har tilgang til en kompressor eller lignende, anbefaler jeg å forsøke det

Ta den med til bensen hehe..og blås i alle hullene feks (vent til sent på kvelden) :!:;)

Det beste er selvfølgelig å lokalisere vifte og kjøler inni PC og gjøre det skikkelig, men litt god trykkluft kan nok røske opp i ting litt, ikke blås hull i pc da :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...