dahwan Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Tenkte å ha en slags "tab" feature i programmet mitt, bare uten tabs. Jeg skal kunne velge sida "programmatically" ved å kjøre focus() eller z-index = 0; eller noe lignende på en haug overlappende panels. Vet noen åssen jeg kan gjøre noe slikt? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 .VISIBLE er jo et passende alternativ ;-) Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Det har jeg allerede prøvd, men når jeg har ~20 sider blir det en god del kode å måtte sette hver og en av sidene til visible = false. Planen var å animere switch mellom tabs med opacity property. Dermed hadde jeg tenkt til å sette selected tab øverst med 0% opacity og animere til 100. Dermed passet det utrolig bra med en slags stack, slik at jeg i tillegg ikke trenger å bekymre meg om tab'en som skal fade ut. Hvis det ikke finnes noen stack kontroller i wpf skal jeg selvfølgelig lage mitt eget system, men jeg vil gjerne slippe det Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du setter jo ikke visible manuelt. Iterer gjennom alle objektene og sett visible = false, og deretter setter du ditt eget objekt.visible = true. Du trenger ikke if(tabindex == 0) { panel1.Visible = true panel2.Visible = false; panel3.Visible = false; } Istedet for(int i = 0; i < VisualTreeHelper.GetChildCount(parentpanel); i++) { UIElement elem = VisualTreeHelper.GetChild(parentpanel,i); elem.Visible = false; } Har ikke testet dette... Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Fant en metode som funka. Jeg fjerner sida jeg skal bytte til fra root elementet og legger det til igjen. På denne måten legger det seg øverst Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 :O Kalles ikke det en hack? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Donno xP Deffiner? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 bare en talemåte ;-) Du gjør ting på en måte som egentlig ikke er tilltenkt som metode. I dette tilfellet går dette veldig greit, men i noen tilfeller kan det hende at en slik "workaround" slutter å virke når det legges til funksjonalitet i kontrollene, men slapp av. I ditt tilfelle tror jeg ikek det blir tilfelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå