Gå til innhold

Diskutér Palm Pre her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man ønsker vel at alt skal være billigere ...

 

Men hvis man tar din alder og en naturlig tilhørende økonomiske situasjon ut av regnestykket og legger til norsk garanti og reklamasjonsrett, så er det ikke så alvorlig dyrt heller. Sammenlign f.eks. med N900 og distribusjonsmengden/måten på den.

 

— Det er jo ikke akkurat en dings som selger seg selv i tusenvis her i landet, selv om den rocker.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at telefonen er dyr i forhold til andre tilsvarende telefoner.

 

Når man bruker norske operatører på denne tlf har man da tilgang til alle de tjenestene som man ellers ville hatt med amerikanse/engelske opperatører. (ser da så klart bort ifra brandet tjenester) altså om kontakt integrasjonen funger smertefritt etc.

 

Har i dag en HTC HD2 og tidligere hatt iPhone, begge disse telefonene har vært gode å surfe på nettet med. noen som kan gi meg en kort oppsummering av inntrykkene av browseren på tlf?

 

takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Når man bruker norske operatører på denne tlf har man da tilgang til alle de tjenestene som man ellers ville hatt med amerikanse/engelske opperatører.

Den tok jeg ikke helt ...

 

... en kort oppsummering av inntrykkene av browseren ...

Jeg har ingen referanse mot HD2 ut over den store størrelsen og oppløsningen. WebOS' nettleser er ikke så begrenset med tanke på nye sider som på IP, så man kan gjerne åpne linker i nye sider istedenfor å mase med frem og tilbake.

 

Ut over det, som selvfølgelig hadde vært et savn etter årelang bruk av bl.a. FireFox, savner jeg å kunne søke internt på sidene.

 

Man kan forøvrig også legge linker i "launcheren" om man vil det — hvilket er ganske praktisk om man stadig skal på samme plass igjen og igjen.

Lenke til kommentar

Hehe så selv at det var litt dårlig formulert. vil alt av applikasjoner, sfeks facebook integrasjon fungere i norge. eller er dette noe som leverandørene styrer. har tidligere brukt en sidekick tlf når jeg bodde i Statene, når jeg tok med den tilbake til Norge kunne jeg kun ringe og sende sms. da alle "nett" applikasjonene var styrt av T-mobile.

Endret av assmouse
Lenke til kommentar

Facebook er ikke integrert men finnes som rimelige applikasjoner — som vi i Europa får tilgang til en gang denne måneden. Du kan selvfølgelig bruke nettleseren i mellomtiden.

 

Så lenge du kommer deg på WLAN eller leverandøren din tilbyr data, så er det go ahead her — under forutsetning av at du ikke har en låst telefon, som du i det store og hele vil ha litt problemer med å få brukt uten en god neve innsats. Eller om du f.eks. har lagt kabel på leggen og kjøpt en "ikke-GSM" telefon fra unaiten.

Lenke til kommentar

Nei, ikke enda.

 

Og dømt fra tiden det tok Pre å komme til lands, gjorde at jeg ikke gadd vente. Så er det da spekulasjoner om det kommer noe nytt til sommeren — C40, som det snakkes mye om i USA.

 

Må forøvrig rette meg ang. FaceBook, som jeg har liten interesse for. Det er tre tilgjengelige gratisapplikasjoner i katalogen nå, en laget av Palm — som ble oppdatert nylig.

Lenke til kommentar

Pre har forsvunnet fra både ePartner.no og Webbutikken.no. Jeg har fulgt godt med i påvente av neste lønning, og de to butikkene hadde hhv 3 og 2 Pre inne før alle plutselig var borte tidligere i uka. Den har forsvunnet fullstendig fra nettsiden til importøren EMCOM også. Har noen kjøpt opp alle eksemplarene på én gang, eller er det noe annet på gang? Jeg har nettopp sendt en mail til Webbutikken for å høre om de tar den inn igjen.

Endret av Lille B
Lenke til kommentar

Når jeg var i kontakt med ePartner sist, bragte Richard hos dem på det rene at de har til intensjon om å føre Pre Plus når den er tilgjengelig, at de vurderer Pixi og er i dialog med Palm angående Touchstone.

 

Jeg har handlet Palm produkter hos dem flere ganger — tross prisen, og de har hatt merket i sin portefølje i svært lang tid, så jeg tror ikke de har til hensikt å fjerne Palm produkter fra butikken så lenge det er mulig for dem å få tak i produktene.

 

Ellers kan det nok lønne seg å følge med på Twitter postingene deres, for kommende tilbud. De har hatt to til nå i år.

Lenke til kommentar

Hva legger du i "forsvunnet"? For Pre er fremdeles å finne på ePartners sider, selv om lagerbeholdningen står i null igjen.

Det var litt unøyaktig. Poenget er at begge butikkene får Pre via EMCOM (til og med samme produktnr. alle tre stedene), og der har Pre forsvunnet fra nettsiden.

 

Jeg skrev som sagt en mail til Webbutikken, og i dag kom svaret:

 

Ettersom leveransene fra leverandør var for ustabile valgte vi å kutte ut salget av Palm Pre. Beklager dette.

Hvis dette stemmer er det trolig et ledd før EMCOM som er problemet, så det ser dårlig ut for import av Pre framover. Vi kan jo i hvert fall håpe at ePartner har tenkt å ta Pre inn igjen via en annen kilde siden de ikke har fjernet den fra nettsiden.

Lenke til kommentar

Da forsvant det svaret i cyberspace ...

 

Nok en gang klikket jeg på feil knapp under hurtigsvar-vinduet p.g.a. fargene på det nye designet forumet har. Noen med litt påvirkningskraft som kan ta opp problemet, som jeg antar ikke bare har rammet meg.

 

Den inkonsekvente blandingen av lyse og mørke knapper rundt på siden(e) strider tydeligvis mot min (kropps)logikk.

Lenke til kommentar

Snakk om dårlig timing:

 

I går la dagbladet ut  en artikkel om Palm Pre som er nærmest ren reklame, og den ligger fortsatt på forsiden. De har lenket til originalartikkelen på Mobili.no  hvor den er sponset av ePartner. Mobili-artikkelen er fra slutten av desember da ePartner hadde tatt inn Pre, mens artikkelen i Dagbladet, som er mye bedre reklame, kommer akkurat når ePartners leverandør Emcom har sluttet å importere Pre og ePartner har tømt lageret. Bummer!  

 

Jeg bestilte forøvrig Pre fra ePartner nå på fredag. Jeg sendte dem en mail og spurte om de kom til å ta inn flere, og fikk vite at de hadde en på lageret selv om nettbutikken sier de er tomme. Jeg innbiller meg at de hadde tatt de siste eksemplarene vekk fra nettbutikken fordi de var i ferd med å sende dem tilbake til Emcom eller noe sånt. Det er vel ikke umulig at de har enda et eksemplar liggende, for lagerbeholdningen sto på 2 rett før de plutselig var borte.

Lenke til kommentar
Jeg innbiller meg at de hadde tatt de siste eksemplarene vekk fra nettbutikken fordi de var i ferd med å sende dem tilbake til Emcom eller noe sånt.

Neppe — hvorfor skulle de gjøre det? Hvis du vil være sikker på hva som skjer, er det mulig å sende en e-post til dem. De har for vane å være svært hyggelige og hjelpsomme ...

 

Sidenote: lagerbeholdningen (i alle fall for Pre) oppdateres bare en gang om dagen (~12.oo).

Lenke til kommentar
Jeg innbiller meg at de hadde tatt de siste eksemplarene vekk fra nettbutikken fordi de var i ferd med å sende dem tilbake til Emcom eller noe sånt.

Neppe — hvorfor skulle de gjøre det? Hvis du vil være sikker på hva som skjer, er det mulig å sende en e-post til dem. De har for vane å være svært hyggelige og hjelpsomme ...

 

Sidenote: lagerbeholdningen (i alle fall for Pre) oppdateres bare en gang om dagen (~12.oo).

Det er fullt mulig at jeg overtolker, men det er påfallende at ePartner plutselig er tomme for Palm Pre akkurat samtidig som Webbutikken slutter å føre den og deres felles leverandør har fjernet Pre fra sin nettside (tror det var tirsdag forrige uke). I lengre tid har begge butikkene hatt samme antall på lager (hhv 2 og 3) og tydeligvis hatt problemer med å få solgt dem. Når jeg spurte ePartner om de kom til å ta inn Pre igjen, svarte de "Vi har 1. stk igjen av denne enheten på lager" (min utheving). For meg høres det ut som om de har gitt opp å selge den. 

 

Det er en interessant saksopplysning at de bare oppdaterer en gang om dagen, men det kan neppe forklare at de har et eksemplar på lager når nettbutikken i dagevis har sagt at de er tomme.

 

Jeg synes uansett at det er synd at det blir solgt så lite Pre i Norge, men det er vel bare de spesielt interesserte som overhode vet om den ettersom den egentlig ikke er lansert i Skandinavia. Jeg håper for Palm sin del at de snart kjører en stor europeisk kampanje med Pre Plus og Pixi Plus, og etterhvert også en ny og kraftigere enhet. Markedsføringen har vært elendig i det siste.

Lenke til kommentar

Det skyldes elendig markedsføring — alt for lenge etter at buzzet ble iverksatt for et år siden, og tilsvarende dårlig tilgang/distribusjon som markedsføring.

 

Dette og en introduksjon med vesentlige mangler OS'ets funksjonalitet i starten gjorde at jeg for en tid tilbake gav dem opp.

 

Hardwaremessig har de forsåvidt også rotet det litt til (ant.vis p.g.a. krav/ønske fra Sprint?) når de tok så mye guts ut av Pixi. Pre kunne definitivt vært litt mer robust i følelsen ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...