brakedalen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Min fungerer forsåvidt greit med Onecall, eneste jeg ikke har hatt tid til å teste er MMS. Data fungerer fint sålenge du har roaming slått på i Preference. Hei! Hvordan fikk du dette til? Jeg får det ikke til å virke med OneCall jeg.. =( Noen tips? Even Hvilken firmware kjører du nå? 1.3.1? Og hadde du profil på den gamle før du oppdaterte? Har Firmware 1.3.1 nå. Hvis det er Palm profil du mener, lagde jeg det før jeg oppdaterte ja. Hva har det å si? Lenke til kommentar
emali Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Har Firmware 1.3.1 nå. Hvis det er Palm profil du mener, lagde jeg det før jeg oppdaterte ja. Hva har det å si? Problemet er da at Palm har backup av innstillingene dine (apn, osv) på serveren dems fra forrige release. Nå som du har oppdart, velger den å bruke dem. Det jeg og huuligan på dette forumet gjorde, var å legge inn 1.3.1 på nytt, lage ny profil, deretter ta en partial erase, for så å logge inn med nye profilen. Dette har fungert så langt. Her har du en screenshot fra 1.3.1 med Onecall som operatør og 3G Men merk: Du får ikke aktivert/logga inn på profilen med Onecall. Du må nok fortsatt ty til gamle metoden (bruke Netcom eller Telenor i starten). Lenke til kommentar
brakedalen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Har Firmware 1.3.1 nå. Hvis det er Palm profil du mener, lagde jeg det før jeg oppdaterte ja. Hva har det å si? Problemet er da at Palm har backup av innstillingene dine (apn, osv) på serveren dems fra forrige release. Nå som du har oppdart, velger den å bruke dem. Det jeg og huuligan på dette forumet gjorde, var å legge inn 1.3.1 på nytt, lage ny profil, deretter ta en partial erase, for så å logge inn med nye profilen. Dette har fungert så langt. Her har du en screenshot fra 1.3.1 med Onecall som operatør og 3G Men merk: Du får ikke aktivert/logga inn på profilen med Onecall. Du må nok fortsatt ty til gamle metoden (bruke Netcom eller Telenor i starten). Når jeg gjorde dette for første gang, funket det ikke med telenor. Har ikke mulighet for å få tak i et netcom sim-kort heller. Er det ikke mulig og komme seg rundt dette her? Trenger jeg forresten å redigere NetworkCarrierSettings.db3 filen? Lenke til kommentar
emali Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Når jeg gjorde dette for første gang, funket det ikke med telenor. Har ikke mulighet for å få tak i et netcom sim-kort heller. Er det ikke mulig og komme seg rundt dette her? Trenger jeg forresten å redigere NetworkCarrierSettings.db3 filen? Nå fungerer det ihvertfall med Telenor også (på aktivering og etter det), Onecall fungerer ikke på aktivering, men fungerer uten noe som helst redigering av carriersetttings fila etter aktivering med et annet simkort først. En måte er å bruke "bypass activation" metoden, som beskrevet HER. Litt vanskelig for enkelte kanskje. Lenke til kommentar
syncy Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Har selv skaffet meg PRE og må si at jeg er meget fornøyd. At den ligger på litt over 7000 hos idedata er helt forstårlig. Det er mange faktorer som spiller inn når man importerer selv. Jeg var faktisk den første som stod på listen hos idedata. Må ta med at jeg har stått der siden juni da:) Det er mange telefoner som koster over 7000 kr, bla. ulåst iphone. Xperia når den kom kostet den rundt 6600. Denne får du nå kastet etter deg til 4000. Det blir som en annen kar på forumet her sa at den blir bare bedre og bedre. Lenke til kommentar
groov Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 7000 hos idedata er helt forstårlig. ulåst iphone. Xperia Ser man i forhold til hva Pre koster i Europa så er 7000 dødsdyrt. Operatørsponsing er jo en faktor, synd vi ikke har det i Norge. iPhone, vel, Apple kan ta 20-25% ekstra bare fordi de er Apple. Det er ikke helt fair, men det bare er sånn. Xperia - ikke akkurat noen dundrende suksess den telefonen? Lenke til kommentar
brakedalen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Når jeg gjorde dette for første gang, funket det ikke med telenor. Har ikke mulighet for å få tak i et netcom sim-kort heller. Er det ikke mulig og komme seg rundt dette her? Trenger jeg forresten å redigere NetworkCarrierSettings.db3 filen? Nå fungerer det ihvertfall med Telenor også (på aktivering og etter det), Onecall fungerer ikke på aktivering, men fungerer uten noe som helst redigering av carriersetttings fila etter aktivering med et annet simkort først. En måte er å bruke "bypass activation" metoden, som beskrevet HER. Litt vanskelig for enkelte kanskje. Etter vannvittig mye tukling og tenking fikk jeg det til. Brukte webos doctor for å sette den tilbake. Kjøpte meg et netcom kontantkort, så jeg fikk aktivert den! Et stort + er jo at nå funker preware enda bedre enn før(flere patcher funker) =) Takk for all hjelp! =)=) Even Lenke til kommentar
brakedalen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 7000 hos idedata er helt forstårlig. ulåst iphone. Xperia Ser man i forhold til hva Pre koster i Europa så er 7000 dødsdyrt. Operatørsponsing er jo en faktor, synd vi ikke har det i Norge. iPhone, vel, Apple kan ta 20-25% ekstra bare fordi de er Apple. Det er ikke helt fair, men det bare er sånn. Xperia - ikke akkurat noen dundrende suksess den telefonen? Jeg kjøpte min på ebay. Betalte vel rundt 4800,- ferdig importert=) Slapp å betale mva, siden det som var i pakken "kostet mindre enn 200,-" hehe! Lenke til kommentar
emali Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Når jeg gjorde dette for første gang, funket det ikke med telenor. Har ikke mulighet for å få tak i et netcom sim-kort heller. Er det ikke mulig og komme seg rundt dette her? Trenger jeg forresten å redigere NetworkCarrierSettings.db3 filen? Nå fungerer det ihvertfall med Telenor også (på aktivering og etter det), Onecall fungerer ikke på aktivering, men fungerer uten noe som helst redigering av carriersetttings fila etter aktivering med et annet simkort først. En måte er å bruke "bypass activation" metoden, som beskrevet HER. Litt vanskelig for enkelte kanskje. Etter vannvittig mye tukling og tenking fikk jeg det til. Brukte webos doctor for å sette den tilbake. Kjøpte meg et netcom kontantkort, så jeg fikk aktivert den! Et stort + er jo at nå funker preware enda bedre enn før(flere patcher funker) =) Takk for all hjelp! =)=) Even Godt å høre at du fikk det til. Og ja, de "patchene" som ligger på Preware er noe jeg har blitt avhengig av nå Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei, vil disse ulåste telefonene fungere smertefritt med mitt onecall abonement? Og hva med os oppdateringer, blir det mer stress enn med min iPhone 1. generasjon? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Nope, de vil ikke funke. De bruker et annet entt enn det vi har i Norge. Hvis du vil ha en pre, sjekk ut ebay.de, da får du qwertz istedetfro qwerty-tastatur, eller ebay.co.uk da får du med qwerty. Prisene har begynt å synke Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg har ikke satt meg så mye inn i hvordan det går med development på pre, men det har forhåpentligvis dere, så jeg spør: Kan man forandre keyboardlayout og ordliste til norsk? Som man kan på android / WM og sikkert iphone? Skulle vel ikke by på de store problemene hvis man har root til den og tilgang på alle systemfiler, det burde jo bare være noen innstillinger og en ordliste-fil? Er litt keen på å kjøpe denne til madammen om det er mulig nemlig Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Palm will hopefully announce a new phone at CES http://recombu.com/news/decade-of-mobile-f...3gs_M11271.html Noen har hørt noen rykter? Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Den første norske testen er lagt ut på Mobili.no Det er jeg som har testet den, og dærsken for en fantastisk liten sak dette er! Denne skal kjøpes inn som jobbtelefon snarest. Er det noen som vet om en enkel metode å få norske tegn på uten å bruke "sym"-tasten? http://www.mobili.no/tester/test-av-palm-pre/ Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 hva syns du om den sammenlignet med android-telefoner og n900? Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Tja, det er litt vanskelig å sammenligne dem direkte. N900 er jo et produkt i en helt egen klasse. Den er mer en liten PC enn en mobil. I forhold til Android vil jeg si at WebOS er mer elegant utført. Android er nok litt mer kompleks enn WebOS i bruk. Vil kanskje si at WebOS er mer som en Iphone som har fått multitasking. Det er veldig lekkert gjennomført, men har sine begrensninger i forhold til hvor mye du kan tilpasse telefonen. Men inntrykket er definitivt at Palm Pre er veldig bra. Som sagt kan jeg godt tenke meg denne telefonen selv. Dersom det kommer et rikt utvalg programmer i Palms programvarebutikk tror jeg dette kan bli veldig bra. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Det er et stort dersom. Av hva jeg har fått med meg, så har ikke pre solgt så godt som man håpet. Dog plattformen er fortsatt ung, så mye kan fortsatt skje. Jeg syns likevel det virker som Android er på hugget for tiden. Flere og flere telefoner blir lansert og android har fått et ganske brukbart programutvalg. Min neste telefon blir sikkert en n900, men jeg har tenkt å skaffe meg en pre en dag når prisene bikker under 2000 kr. De er på god vei allerede. Man finner dem for under 3000 kr på ebay.co.uk Lenke til kommentar
trulsn Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Og jeg som akkurat har kjøpt Sony Ericsson sin Satio fant i kveld ut at Pre selges i Norge.... Noen som vil bytte? Lenke til kommentar
æLenn Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Da er -endelig- mobilen jeg har ventet på i et år i hus. Inntrykket etter en halv dags bruk og fikling er veldig godt webOS er utrolig behagelig å jobbe med! Noen korte spørsmål som jeg håper noen gidder å svare på: Det finnes jo ulike nettsider/forum/samlingssteder for Pre-interesserte på nett. Er det ett definitivt community? precentral.net ser kanskje ut til å være det største? Eller? Finnes det noen norske ressurser (evt utenom dette forumet)? Noen som vet om en patch eller lignende som gjør at du slipper å "bortpå skjermen" for å få til ÆØÅæøå? Jeg har kun 96 programmer i min "App Catalog" - hva er det som gjør at man ender opp med ulikt antall? Jeg kommer nok ganske fort til å sikte mot hjemmebrygga på bla precentral, men likevel...? Er det noen må-ha-apps som jeg skal installere først som sist? For oss som ikke bruke iTunes; hva er beste alternativ for synking av musikk? ...det får vel holde i denne omgang. :!: Lenke til kommentar
emali Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Da er -endelig- mobilen jeg har ventet på i et år i hus. Inntrykket etter en halv dags bruk og fikling er veldig godt webOS er utrolig behagelig å jobbe med! Noen korte spørsmål som jeg håper noen gidder å svare på: Det finnes jo ulike nettsider/forum/samlingssteder for Pre-interesserte på nett. Er det ett definitivt community? precentral.net ser kanskje ut til å være det største? Eller? Finnes det noen norske ressurser (evt utenom dette forumet)? Noen som vet om en patch eller lignende som gjør at du slipper å "bortpå skjermen" for å få til ÆØÅæøå? Jeg har kun 96 programmer i min "App Catalog" - hva er det som gjør at man ender opp med ulikt antall? Jeg kommer nok ganske fort til å sikte mot hjemmebrygga på bla precentral, men likevel...? Er det noen må-ha-apps som jeg skal installere først som sist? For oss som ikke bruke iTunes; hva er beste alternativ for synking av musikk? ...det får vel holde i denne omgang. :!: Gratulerer med Palm Pre Mine svar til dine spørsmål: 1. Precentral er det største ja. Så har du Palm sitt forum også. Ikke sett etter norske sider utenom denne tråden. 2. Du kan jo trykke på oransje-knapp + sym-knappen + a/o flere ganger til de du kommer til æ, ø eller å og deretter trykker sym-knappen igjen for å bekrefte. 3. Uvisst 4. Fra App Catalouge er Word Ace et must-have-program.. Elsker det spillet! Fra homebrew community (preware) er det endel patcher og diverse programmer jeg ikke orker å liste opp her, er for det meste smak og behag. 5. Jeg syncer ikke musikk, enkleste måten er å koble usb-kabelen til telefonen, velge usb-disk og lage ei mappe der du legger inn alt av musikken. Kunne ikke blitt gjort enklere Godt å høre at vi blir flere og flere med Palm Pre i Norge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå