Gå til innhold

Diskutér Palm Pre her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet skulle det ikke være det. Enten så får telefonen låsing mot nok satellitter, eller så får den det ikke — uansett hvor du er i verden hvor satellittene kan "sees".

 

Vet det har vært diskusjoner om ubrukelig nøyaktighet på mobiler fra Verizon, som ikke tillot annen programvare å få nøyaktige nok data fra GPS'en, men det var kun på CDMA-nettet til Verizon — en telefon som p.g.a. mangel på GSM-modem kommer under kategorien ubrukelig, her på berget.

Lenke til kommentar

Men det krever ikke et spesielt abbonement?

Jeg tror kanskje dere snakker forbi hverandre. Det koster ingenting å hente GPS-signalene, og hvem som helst kan lage et program for Palm Pre som kan bruke GPS-koordinater til noe. Det som er mer problematisk er GPS-programmer for bilkjøring (som erstatning for en dedikert boks fra TomTom, Garmin e.l.). Slike programmer har så langt krevd et abonnement eller binding til nettverk. For deg i Norge finnes det ingen slik løsning overhodet. Det nærmeste du kommer er Google Maps for Pre, og den suger lut ved bilbruk. :-(

Lenke til kommentar

Det tyder på at GPS'en i mobilen ikke er gjort tilgjengelig / slått på og at systemet er satt til å bare bruke "Google tjenester".

 

Bruk Universal Search; skriv "LOC" og åpne "Location Services".

Åpne menyen og sjekk "Locate me Using..." valgene.

 

Jeg bruker en patch som gir meg tilgang til å slå på/av bl.a. GPS fra "system menyen" med to tap's.

Lenke til kommentar

webOS 1.4.5 er nå klart for nedlasting hos meg. Noen som har rukket å teste det ut? Skal vel strengt tatt ikke ha mange nyheter, men alltid spennende å se for dét :-)

Jeg installerte 1.4.5 i går. Det som var viktig for meg var fiksinga av en bug som har forårsaket problemer ved nedlasting av podcaster siden 1.4.1. Jeg hører veldig mye på podcaster og anser DrPodder (homebrew-versjon) som et av de mest sentrale programmene på min Pre, og for alle i min situasjon er 1.4.5 et must. 

 

Jeg synes også at telefonen har blitt raskere og mindre hakkete, og har ikke fått en eneste "too many cards"-melding selv om jeg åpner flere netteleserkort samtidig med andre ganske tunge programmer. Jeg har ikke merka noen problemer med patcher eller liknende.

Lenke til kommentar

Godt å høre at stabiliteten er (eller oppleves) bedre, men hva var problemet med podcast-nedlasting via Dr. Podder? Alt har fungert helt fint i så måte hos meg.

Jeg og mange andre har opplevd at en del podcaster ikke laster ned, men det har stort sett gått greit å streame når det er bra nett tilgjengelig (hvilket ofte ikke er tilfellet). Det virker som det har vært ganske tilfeldig hvor problemet har oppstått. 

 

Forresten, har du noen podcaster fra NRK? De sluttet å virke hos meg ved påsketider (muligens i sammenhengen med oppgraderingen til 1.4.1), og de virker fortsatt ikke hos meg etter 1.4.5. Eneste unntaket er NRK Urørt som har en annen server enn de andre. Jeg tror NRK-problemene skyldes helt andre ting enn det som ble fiksa i 1.4.5. Det er muligens noen IP-begrensninger for mobilabonnenter kombinert med noe annet hos NRK.

Lenke til kommentar

Tok inn over meg 1.4.5 i helga, med et par-tre patcher som ikke ville oppdateres eller avinstalleres, så det ble en runde med EPR og manuell innleggelse av patcher igjen. Forbanna irriterende tidsbruk jeg gjerne skulle vært uten. Får håpe PreWare på et eller annet tidspunkt lar oss lagre en liste som kan batch-installeres etter slike episoder.

 

Hva er adressen til NRK-feeden? Jeg kan prøve dem du har problemer med, i Dr. Podder om du vil. Har selv bare hørt på Engadgets podcast og PalmCast. De har aldri vært utsatt for noe problemer hos meg.

 

Ellers har jeg ikke enda sett en TMC annet enn ganske tidlig etter oppdateringen, når jeg stappet på med patcher jeg er blitt glad i. Da fikk jeg faktisk noe jeg ikke har sett før, en "notification" med påskriften "Memory Critical - to many cards "...

Lenke til kommentar

Hva er adressen til NRK-feeden? Jeg kan prøve dem du har problemer med, i Dr. Podder om du vil. Har selv bare hørt på Engadgets podcast og PalmCast. De har aldri vært utsatt for noe problemer hos meg.

Nedlastingsproblemene som kom med 1.4.1 ser ut til å oppstå hos de som abonnerer på mange podcaster. Med mine 29 podcaster tilhører jeg nok den gruppa.

 

Det er kjempefint om du gidder sjekke om NRK funker hos deg!   :yes:

 

 

NRK - Verdt å vite (typisk NRK-podcast som jeg ikke får til å virke i drPodder): http://podkast.nrk.n...rdt_aa_vite.rss

 

NRK - Urørt (eneste NRK-podcast jeg har funnet som virker i drPodder - den ligger på en annen server enn de andre): http://www11.nrk.no/...s=list&listid=1

Lenke til kommentar

klikket på nedlasting av de to nyeste cast'ene, (Verdt å vite 2010-07-12 og Verdt å vite 2010-07-13) men de står bare å spinner ...

 

Takk! Fint å få konfirmert at det ikke bare er jeg som har problemer med NRK. Jeg skal sende dem en klage/feilmelding i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar

Har erfaring, men vet ikke så mye om risken. Det blir mye mer flyt i skrolling, å se gjennom bilder går fortere, og fifa 10 hakker ikke. Har du preware går det på 1-2-3. Det aller meste utenom card view og nettsider er ikke hardware akselerert, dvs at alt utenom de to tingene vil få en merkbar forbedring, som for eksempel skrolling av lister og app launcher.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...