Gå til innhold

W7 boot problemer

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Nå har det seg slik at jeg ikke får bootet opp min partisjon med windows 7.

Jeg får nemlig en bluescreen rett etter at jeg har skrevet inn passordet og han egentlig skal laste inn skrivebordet.

Dette problemet har jeg rett og slett ingen anelse om hvordan kan ha skjedd.

Jeg lånte bort pcn min og når jeg skulle starte den igjen så virker den ikke.

Personene som kan ha lånt den har nok ikke erfaringen med windows 7 til å deliberate gjøre dette.

Jeg takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, dersom personen du har lånt den ikke kan ha gjort det med vilje, tolker jeg det dit hen at han ikke har så veldig mye erfaring med PC. Har du pratet med ham? Kanskje han har gjort et eller annet og er redd for å si det til deg? Vikitg også å få med at dette er en beta, som kan ha hatt en bug som gjorde at dette skjedde. Testing av Win7 foregår på eget ansvar.

Hadde du mye dokumenter/filer liggende på denne partisjonen? Har du det, ta ut disken og sett den inn i en annen maskin, deretter kan du kopiere over filene. Dersom svaret er at du bare prøver Win7 (Noe jeg håper, i og med at det er en beta) er det jo ikke verre enn at du kan reinstallere Win7. Min erfaring er at det er vanskelig å rette opp en bluescreen uten nettopp å innstallere på nytt. Vil du prøve å fikse problemet uten å reinstallere må du nok nevne noen feilkoder og søke litt rundt på nettet etter mer svar. Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for svar TRD4U ;)

Holder kun på å teste windows 7 og har ikke noen dokumenter på den partisjonen som er viktige for meg i den grad at jeg ikke klarer å få dem tilbake. Jeg har ingen anelse om hva som kan ha fororsaket feilen, og det er derfor det er vanskelig å finne ut hvordan jeg skal reparer det. Det enkleste er jo såklart å installere windows på nytt, men jeg er interesert i å prøve å rette opp feilen. Jeg har prøvd å kjøre chkdsk med /f perameteren, i tillegg til å bruke windows sin oppstartsfikser både fra installasjonscd og fra boot.

Lenke til kommentar

Skjønner godt denne iveren, alltid gøy når man får ordnet et slikt problem :yes: . Har du skrevet opp feilkoden(e) som står på blåskjermen? Det er muligens lurt å begynne der. Kanskje har Microsoft lagt ut en KB-side om akkurat ditt problem. Ta og søk litt rundt, eller post kodene her, så kan jeg også kikke litt ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...