dlarah Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei jeg er født i 1990 noe som sier at jeg akkuratt er med i den nye skolereformen... Jeg har i den sammenheng hørt at matten på videregående skoler har blitt mye vanskeligere, samt også skiftet navn fra 2mx og 3xw til 2r og 3r... Det jeg lurte på er, viss jeg tar forkurs vill jeg måtte ta både 2r og 3r, altså den samme matten videregående skoler nå tar? Eller må jeg ta 2mx, 3mx? Altså matten de hadde før den nye læreplanen tredde i kraft? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 om jeg ikke husker feil så tilsvarer 2mx r1 nå Lenke til kommentar
dlarah Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Ja, det kan godt være... Men matten har vell blitt vanskeligere etter den nye læreplanen kom? eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Det har kommet inn et par nye ting som tidligere var forbeholdt høyere utdanning. Dessuten er eksamen todelt, og den første delen må gjøres uten kalkulator (den er selvsagt tilpasset til det). Men jeg vil anta vanskelighetsgraden er rimelig lik. Tviler på at de du har hørt det fra at det er så mye vanskeligere har tatt både MX og R-eksamener. De har nok bare fått med seg at man lærer skumle ting som polynomdivisjon og differensialligninger, som man ikke hadde tidligere, og dermed konkludert med dette er fryktelig vanskelige greier. Tviler på at forkurs blir påvirket. Du har ikke fag som heter 2MX, 3MX, R1, R2, 2FY osv på forkurs. Du har egne forkursfag som har stort sett det samme pensumet. Forkurs går under høyskolene og universitetene, så forkurs har neppe blitt påvirket av VGS-reformen (skyt meg om jeg tar feil). Endret 10. februar 2009 av Endre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå