Gå til innhold

[Løst]Windows XP - Kvamnet - Intet nett

Anbefalte innlegg

Ja, da var datamaskinen min nedgradert til Windows XP igjen fra Vista, men med en forskjell ... Denne gangen eksisterer ikke ordet "tilkobling" i maskinens vokabular. Jeg har prøvd å reparere installasjon bare sånn "just in case", men det ga ingen resultat. Når jeg kjører CMD prompten og skriver "ipconfig" så sier den bare "Windows IP-konfigurasjon" og det var det.

Maskinen ble originalt levert med Windows XP. Den har 3gb ram og AMD Athlon 3500+ Single Core CPU (2,2ghz). Dette er en HP Pavilion t3510.no ...

Da det er Søndag kan jeg verken kontakte Microsoft eller Kvamnet (min nettleverandør) ettersom det ikke er åpent, dessverre...

Maskinen finner kun en 1394-tilkobling i enhetsbehandling, men det er muligens ikke så rart ettersom nettverkskortet er inegrert i hovedkortet- jeg har prøvd å laste ned oppdateringer til den bærbare maskinen, brenne og installere på den stasjonære til ingen resultat. (Ja, for nettverket funker på den bærbare)... Jeg har prøvd å resete ruterene og ta ut og inn kontakten, det lyser ved Ethernet tilkobling men Windows merker IKKE at kabelen blir koblet til / fra. Jeg testet likegodt kabelen på den bærbare og den fungerer knall her...

Hva skal jeg gjøre? Hjelp ønskes :(

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...cname=c00717909

Maskinens hovedkort og litt der er ved den linken.

EDIT: Jeg kan heller ikke boote Windows Vista lenger, prøvde steps på microsoft.no men det hjalp lite... Takk på forhånd.

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å legge de inn på nytt og dobbelsjekke at de er for riktig OS (32bit / 64bit?). Hent også drivere fra en annen kilde i tilfelle det er noe feil med de på websiden. Fungerer ikke det så ville jeg prøvd å legge inn operativsystemet på nytt.

Du kan jo regne med at det ikke er hardwarefeil så lenge det fungerte med Vista.

Dette har jo ikke noe med din ISP eller Microsoft å gjøre, så du må nok løse det selv.

EDIT: Bra det ordnet seg

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...