Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøpt ny router, faller uten av internett hele tiden, hjelp

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøpt meg en ny D-Link DIR-615 , fordi vi skulle ha 2 PC'er på kabel.

Vi faller ofte ut av internett, kan falle ut når som helst, enda jeg ikke er på PC'en, så tidene har ikke noen sammenheng, men det er noe rart med det.

Når internettet faller ut, er det bare internettleseren (Opera, IE og FireFox) som ikke funker. MSN, Steam og andre spill på internett funker så lenge jeg ikke logger/avslutter de, forda kommer jeg ikke på igjen, men hvis jeg ikke gjør det, kan jeg sitte på MSN og Steam hele tiden helt fint, selvom internettet er "ute".

Det funker ikke på den andre PC'en heller.

Når jeg går på nettverk på Vista og XP-PC'en, så står det på begge at de er koblet til internett,og at alt er fint, sammme gjelder når jeg logger meg inn på routeren.

Sånne bilder her har også begynt å komme opp, vet noen hva det er/betyr? De har en sammenheng med når internett funker og ikke.

(Klikk på bildet for å få det større)

336563.jpeg

Når jeg kobler meg opp på modemet direkte, og ikke routeren, funker det helt fint.

Håper å fikse dette her, veldig plagsomt.

PS. Etter at jeg restarter routeren, funker det i ca. 5 minutter, også ute igjen.

Takker for all god hjelp :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DIR-615 er ikke så veldig stabil ved flere tilkoblinger mot nettet.

Med torrent så tåler dent 32 samtlige forbindelser mens DIR-635 og 655 f.eks tåler over 200.

Du kan fikse litt på dette ved å sette statisk DNS på hver PC.

Setter du DNS til 195.159.0.100 så vil du trolig få like rask respons på websider som du gjør på MSN og Steam.

Du finner info om hvordan du setter statisk DNS her: http://la7dfa.com/hw-no.html#ip

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Hei igjen, har nå skrevet ned "Standard gateway" og IP-adressen, men sliter med å endre det (har Vista her) og endre den DNS'en

Tror du at du kunne gi en litt mer detaljert beskrivelse? :) (Er helt grønn på dette feltet)

Takker for den gode hjelpen :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...