Gå til innhold

Kjøp av ny Gaming PC. 13000 kr.

Anbefalte innlegg

Disse delene har en kompis av meg tenkt å kjøpe, Noen formeninger ?

1,00 PCS Antec Nine Hundred sort miditower,

Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

1,00 PCS Corsair Powersupply TX 850W

140mm fan, 4x PCI-E 8-pin

1,00 PCS Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 3GB CL9

Kit w/3x 1GB XMS3 modules, CL9-9-9-24

1,00 PCS Gigabyte GA-EX58-DS4, X58

Socket-1366, CrossFireX, DDR3, ATX, 3xPCI-Ex(2.0)x16

1,00 PCS Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

4,8GT/sec, 8MB, Boxed

1,00 PCS Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan

Socket 1366, 19,8 dBA

1,00 PCS XFX GeForce GTX 285 650M 1GB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, HDCP, Graphics Plus, 3D Stereo,

w/FARCRY2

Har allerede Harddisk & DVD-ROM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Jeg skal også snart kjøpe meg ny pc :p

Men det blir hovedsaklig gaming det da, vil ikke forkorte levetiden til en så dyr pc.

Min liste:

AeroCool ExtremEngine 3T sølv eller Svart, 25cm og

14cm vifte (Uten strømforsyning) (Plass til to ekstra 2x80mm vifter)

NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W

8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin

2x Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB,

DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN (To slike blir 8 GB)

Asus M3A78-T, AMD 790GX+SB750, DDR2,

ATX, Socket-AM2+, 3xPCI-Ex(2.0)x16

AMD Phenom II X4 940 Black Edition

125W, AM2+/AM3, 8MB Cache, 3,0Ghz, Boxed (Denne kan klokkes til 3.7 Ghz om man har geie på slikt)

XFX GeForce GTX 295 576M 1792MB PhysX

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, Core 240x2, Graphics Plus, 3D Stereo, CUDA

Pcen min blir på 14.567 kroner, ikke så veldig mye dyrere enn den der, men totalt ca 15.000. (DVD-Rom, Hardisk, Cpu vifte)

Har samme kabinettet fra før av der holder pcen 24c idle på en overklokket Amd 6000+ x2 3.2Ghz. 40+c på load.

Har aldri brukt Antec, men jeg anbefaler AeroCool ExtremEngine 3T.

Ser ut som du har en veldig bra pc der egentlig :)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Ville valgt Antec P182 fremfor Nine Hundred, ville også gått for 6-gb Kitt og siden det ikke står noe om overklokking så holder det sikkert med Value brikker :)

Han tenkte på P182, men han ville ikke ha den pga kjedelig og for firkantig design..

Han sier også at han ikke har brukt for et 6-GB kitt, men så klart, det hadde vært lurest. Overklokking kommer han ikke til å gjøre noe med i det hele tatt. Kansje overklokke CPU'en til 3.0 GHz.

En ting til, Han la ut delene han skulle kjøpe på nettby, og fikk alvorlige annklager tilbake fra andre 2-3 andre folk som sa at den cpu,en med 8 MB Cache ikke passer til 3-GB ram ? Han ble også fortalt at det var dårlig av han å kjøpe XFX GTX 285 med 1GB RAM siden det er for mye ram også videre. Også sa de i tillegg at Hovedkortet var dårlig pga at det er Gigabyte, og at han ikke trenger 850W PSU.

Stemmer noe av det her ? Ble forvirret med 8 MB Cache ikke passer til 3-GB RAM ?? også sa de at det kom til å bli SINNSYKT varmt !!!! er det sant ?

Trenger svar på dette, for jeg ble ivertfall litt forvirret.. PC'n er bygd for å kunne spille alle dagens spill på full peising, og for å kunne vare lengst mulig. Og det synes nå jeg at vi har oppnådd.

MvH RH

Lenke til kommentar
Jeg skal også snart kjøpe meg ny pc :p

Men det blir hovedsaklig gaming det da, vil ikke forkorte levetiden til en så dyr pc.

Min liste:

AeroCool ExtremEngine 3T sølv eller Svart, 25cm og

14cm vifte (Uten strømforsyning) (Plass til to ekstra 2x80mm vifter)

NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W

8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin

2x Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB,

DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN (To slike blir 8 GB)

Asus M3A78-T, AMD 790GX+SB750, DDR2,

ATX, Socket-AM2+, 3xPCI-Ex(2.0)x16

AMD Phenom II X4 940 Black Edition

125W, AM2+/AM3, 8MB Cache, 3,0Ghz, Boxed (Denne kan klokkes til 3.7 Ghz om man har geie på slikt)

XFX GeForce GTX 295 576M 1792MB PhysX

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, Core 240x2, Graphics Plus, 3D Stereo, CUDA

Pcen min blir på 14.567 kroner, ikke så veldig mye dyrere enn den der, men totalt ca 15.000. (DVD-Rom, Hardisk, Cpu vifte)

Har samme kabinettet fra før av der holder pcen 24c idle på en overklokket Amd 6000+ x2 3.2Ghz. 40+c på load.

Har aldri brukt Antec, men jeg anbefaler AeroCool ExtremEngine 3T.

Ser ut som du har en veldig bra pc der egentlig :)

Oi, det der ser ut til å bli en ufattelig bra pc ! :D Den får du kose deg med ;D Skjermkortet ditt er jo det beste på markedet foreløpig, så vil nok holde en god stund :)

Btw, syyke temperaturer ! de var nice

Lenke til kommentar
Ville valgt Antec P182 fremfor Nine Hundred, ville også gått for 6-gb Kitt og siden det ikke står noe om overklokking så holder det sikkert med Value brikker :)

Han tenkte på P182, men han ville ikke ha den pga kjedelig og for firkantig design..

Han sier også at han ikke har brukt for et 6-GB kitt, men så klart, det hadde vært lurest. Overklokking kommer han ikke til å gjøre noe med i det hele tatt. Kansje overklokke CPU'en til 3.0 GHz.

En ting til, Han la ut delene han skulle kjøpe på nettby, og fikk alvorlige annklager tilbake fra andre 2-3 andre folk som sa at den cpu,en med 8 MB Cache ikke passer til 3-GB ram ? Han ble også fortalt at det var dårlig av han å kjøpe XFX GTX 285 med 1GB RAM siden det er for mye ram også videre. Også sa de i tillegg at Hovedkortet var dårlig pga at det er Gigabyte, og at han ikke trenger 850W PSU.

Stemmer noe av det her ? Ble forvirret med 8 MB Cache ikke passer til 3-GB RAM ?? også sa de at det kom til å bli SINNSYKT varmt !!!! er det sant ?

Trenger svar på dette, for jeg ble ivertfall litt forvirret.. PC'n er bygd for å kunne spille alle dagens spill på full peising, og for å kunne vare lengst mulig. Og det synes nå jeg at vi har oppnådd.

MvH RH

Angående PSU ville jeg heller valgt en modulær 750W fra Corsair

Lenke til kommentar

MvH RH

Angående PSU ville jeg heller valgt en modulær 750W fra Corsair

Hvorfor det ? bare fordi du villa valgt det, eller fordi det er mer praktisk ?

Lenke til kommentar
850W ble jo nylig testet her på HW.NO og fikk middelmådig karakter.

Modulær PSU er utrolig praktisk når det kommer til kabelrydding, som igjen sørger for bedre luftgjennomstrømmning

ja, det har du rett i. Men dette er det eneste som er "galt" med oppsettet ?

Lenke til kommentar

Modulær PSU er utrolig praktisk når det kommer til kabelrydding, som igjen sørger for bedre luftgjennomstrømmning

Ja, resten blir en ren smaksak.

Asus P6 Delux kan være et godt alternativ til HK. Men om jeg forsto rett skulle det ikke klokkes mye. Da vil jeg tro Gigabyte er et vel så godt kjøp

Lenke til kommentar

Ja, resten blir en ren smaksak.

Asus P6 Delux kan være et godt alternativ til HK. Men om jeg forsto rett skulle det ikke klokkes mye. Da vil jeg tro Gigabyte er et vel så godt kjøp

hehe, jepp :)

Lenke til kommentar

MvH RH

Antec P182 kan muligens karrakteriseres som kjedelig, men hvis du ønsker en stillegående kasse så finnes det inget bedre kabinett enn P182, Nine Hundred støyer vesentlig mer. En gang blir du nok lei de evindlige lysene (som du sikkert synes er kult atm?), det tar deg garantert ikke mange ukene.

Når det gjelder det med I920 og rambrikker, eneste du skal kjøpe er "I7"-rambrikker, dette pga at de har en lavere spenning som I7 CPU'er "krever", høyere volt settings hos rambrikkene enn 1.65 som er max anbefalt for 24/7 oppsett kan faktisk skade CPU'n (Sies det - Ennå ikke bevist). Hastigheten på rambrikkene er nokså irrelevant, men det er derimot mengden som teller. Velg 6 gb Value Kit med "lave" hastigheter og Timings.

En ting til: Ikke stol på noen fjortiser fra Nettby, kunnskapen er sikkert like lave som utsagnene :p

Uansett, skal du bygge selv eller skal evt en nettsjappe gjøre dette? Jeg ville ihvertfall gått for et Foxconn Blood Rage hovedkort, dette innhar alt av funksjonalitet, og (ikke så mange tester enda) men jeg kan trygt si at det er et av de beste OC-kortene som er på markedet atm, og så frekk som jeg er så mener jeg det beste (Mtp tidligere OC-resultater av Foxy hovedkort).

Lenke til kommentar

MvH RH

Antec P182 kan muligens karrakteriseres som kjedelig, men hvis du ønsker en stillegående kasse så finnes det inget bedre kabinett enn P182, Nine Hundred støyer vesentlig mer. En gang blir du nok lei de evindlige lysene (som du sikkert synes er kult atm?), det tar deg garantert ikke mange ukene.

Når det gjelder det med I920 og rambrikker, eneste du skal kjøpe er "I7"-rambrikker, dette pga at de har en lavere spenning som I7 CPU'er "krever", høyere volt settings hos rambrikkene enn 1.65 som er max anbefalt for 24/7 oppsett kan faktisk skade CPU'n (Sies det - Ennå ikke bevist). Hastigheten på rambrikkene er nokså irrelevant, men det er derimot mengden som teller. Velg 6 gb Value Kit med "lave" hastigheter og Timings.

En ting til: Ikke stol på noen fjortiser fra Nettby, kunnskapen er sikkert like lave som utsagnene :p

Uansett, skal du bygge selv eller skal evt en nettsjappe gjøre dette? Jeg ville ihvertfall gått for et Foxconn Blood Rage hovedkort, dette innhar alt av funksjonalitet, og (ikke så mange tester enda) men jeg kan trygt si at det er et av de beste OC-kortene som er på markedet atm, og så frekk som jeg er så mener jeg det beste (Mtp tidligere OC-resultater av Foxy hovedkort).

ja, godt poeng der. Men fikk vite nå nettopp at han hadde bestillt delene allerede ! :o

Burde han avbestille, eller går det bra med oppsettet han har ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Har man nok vifter å sånt blir det kaldt ja, pcen vibrerer ikke men jeg hører viftene som om det var ett klima-anlegg.

Sitter å bygger sammen nå, strevde litt med Cpu vifta men det gikk, teiper bare sammen løse ledninger.

Spart noen måneder til pcen og den skal gjøre at pcen min takler Crysis Warhead slik at jeg for en gang skyld kommer meg igjennom det.

Benchmarks bryr meg like mye som sagmugg hehe ja bare spilling.

Skal bruke Beta keyen min til Windows 7 på den 64 bit

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...