Gå til innhold

Viftestyring Mist 500

vr

Anbefalte innlegg

Hei

Har en ny Mist 500 med faste kabler. Noen som vet om den styrer hastigheten på vifta selv, eller om den er avhengig av å være koblet til hovedkortet?

I denne testen sies følgende:

Strømforsyningen kommer med én 120 mm PAPST 4412FGL-vifte som sørger for tilstrekkelig kjøling. Hastigheten på denne viften justeres automatisk etter temperaturen på kjøleribbene.

Hvis man derimot lesr det som står under "Caution" på bildet av baksiden av den testede strømforsyningen (med løse kabler) ser man at denne sensorkabelen likevel skal til hovedkortet (av spenningshensyn tydeligvis).

Problemet er at jeg ikke finner en passende 3-pins kabel i strømforsyningen som passer til hovedkortet. Noen tips?

Endret av vr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill.

En slik kabel har ikke jeg på PSUen. Jeg har en 24- og en 8-pins kontakt som jeg antar er ATX-kabler (strøm til HK). Ingen av disse har en slik sensorkontakt integrert, som på bildet.

Jeg har derimot en 6-pins kontakt, som jeg bruker som en av to 6-pinsledninger til grafikkortet. Denne har en 2-pins vedheng på tilsvarende måte som bildet. Jeg har også en liten flat 4-pins ledning som kanskje er relevant her. Er det en av disse?

Hvor på HK skal denne sensorledningen egentlig festes? Jeg trodde jo den skulle i det lille hvite støpselet på HK merket pwr_fan. (Tilsvarende støpselene til kabinettviftenen merket cha_fan.) Men denne har 3 pinner, hvilket altså ikke passer med noen kabler fra PSUen.

Jeg har versjonen med kabler som ikke kan taes av.

Endret av vr
Lenke til kommentar

Du har jo ikke modulære kontakter, dermed har du heller ingen Sensor kontakt på på PSU. Alt er fast koblet og er ikke synlig.

Det er ingen egen kontakt på HK for denne. Ledningen er koblet i ATX kontakten, som sagt måler den spenningen direkte på HK. Har altså overhodet ikke noe med vifter å gjøre.

Den grafikkort kontakten du snakker om er noe helt annet. Det er en kombikontakt for 6-pin eller 8-pins standard.

http://www.playtool.com/pages/psuconnector...ciexpress6plus2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...