jp-m Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Er ikke verdensmester med data, så jeg prøver meg her Kjøpte en Asus eee PC 1000H og hvordan finner jeg kamera og hvordan virker det? Jeg har XP på maskinen og ser jo fysisk det sitter oppe på skjermen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Du må vel bare åpne et program som bruker webcam, og så velge det tror jeg. Prøv med MSN. Lenke til kommentar
jp-m Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Du må vel bare åpne et program som bruker webcam, og så velge det tror jeg. Prøv med MSN. Det var det jeg prøvde men uten hell. Greier ikke å finne kameraet, så det er sikkert noe? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 ECap.exe lå på skrivebordet mitt når jeg fikk min. Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 På aceren min ligger kameraet på min datamaskin siden. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kan hende du har det deaktivert i bios når jeg tenker over det (for å aktivere i bios: f2 under oppstart, Advanced, Onboard Devices Configuration, Onboard Camera [Enabled]). I aktivert tilstand vil det vises som USB-videoenhet i "Min datamaskin" i windoes, og du kan da bare dobbelklikke for å starte det. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det går an å laste ned ECap fra Asus sine nettsider. http://support.asus.com/download/download_...SLanguage=en-us Lenke til kommentar
jp-m Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Det går an å laste ned ECap fra Asus sine nettsider. http://support.asus.com/download/download_...SLanguage=en-us Takk! Endelig har jeg fått alt til å fungere, fikk lastet ned en bruksanvisning på engelsk, og fikk kamera til å virke på msn, men nå fikk jeg tilgang rett på skrivebordet og i programmer.. Hadde litt problem med å komme på trådløst nett her hjemme etter jeg la inn Telenors usb mobilt nettverk, men fant ut jeg måtte slette en protokoll Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg har også en Eee1000H. Har måttet reinstallere XP etter en feil, prosedyten til Asus for reinstal via image på medfølgende supportskive funka ikke. Jeg installerte derfor XP fra bunnen av selv, og måtte jo da hente drivere fra Asus. Alt funker bortsett fra kameraet. Har lasta ned Ecap Utilities,og programmet starter, men hevder at den ikke finner kameraet, eller at det er i bruk av andre applikasjoner, hvilket det ikke er. Det virker som om den trenger driver for å finne kamera-HW, men jeg finner ikke noen driver, kun utilities-fila. Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå