Gå til innhold

Problemer med å sette opp PHPBB

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har litt problemer med å sette opp PHPBB på en Webdeal sine servere. Jeg har nettopp fått oppgradert sidene med MySQL-server og tenkte jeg skulle prøve å installere PHPBB her på denne.

"Takk for at du valgte phpBB 2. For å avslutte installasjonen vennligst fyll ut detaljene som blir etterspurt nedenfor. Vennligst noter at databasen som du installerer inn på må allerede eksistere. Hvis du installerer inn på en database som bruker ODBC, f.eks. MS Access må du først lage en DSN før du fortsetter."

Står det i overskriften før registreringsskjemaet på PHPBB... ellers får jeg

følgende feilmelding når jeg har fyllt ut opplysningene i dette skjemaet;

"Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user: '[email protected]' (Using password: NO) in /home/sites/liatun.no/www/forum/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/sites/liatun.no/www/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/sites/liatun.no/www/forum/db/mysql4.php on line 331

phpBB : Critical Error

Could not connect to the database "

Lurer da på hva som er feilen her, og om jeg må inn og editere en conf-fil som webhotellfirmaet mitt sa, eller om det er noe galt med CHMOD-settingsene eller hva...?

Noen som har peil??

Life

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet er at du ikke får koblet til mysql - databasen. Du er sikker på at du har en brukerid på mysql-databasen? Hvis du har det, så har du ikke skrevet inn passord for brukeren [email protected], noe som den forlanger. Hvordan ser linje 48 ut i mysql4.php? PS! dersom du har passord her så bytt ut det med f.eks: '***' når du poster på forumet her. (er ikke noe vits å spre passordet til alle og enhver).

Lenke til kommentar

Jo, jeg har tilgang og alt skulle være bra.

Jeg pleier forøvrig alltid å poste passordene mine på alle mulige forum jeg kan få fatt på...! Noen ganger, når jeg skal ha det SKIKKELIG SKIKKELIG morsomt så hender det at jeg poster visa-koden min og alle 50-kodene på nettbankkortet mitt også bare for å få litt ekstra spenning :lol:

Linje 48 i mysql4.php:

$this->db_connect_id = ($this->persistency) ? mysql_pconnect($this->server, $this->user, $this->password) : mysql_connect($this->server, $this->user, $this->password);

Foregående linjer i funksjonen:

function sql_db($sqlserver, $sqluser, $sqlpassword, $database, $persistency = true)

{

$this->persistency = $persistency;

$this->user = $sqluser;

$this->password = $sqlpassword;

$this->server = $sqlserver;

$this->dbname = $database;

Ble litt i stuss når du sa brukerID til databasen. Jeg har allerede fått oppretta en fra Webdeal som mitt brukernavn, men jeg må kanskje gjøre noe i tillegg på administrasjonen av databasen min...? (der det forøvrig er opprettet en MySQL database fra før. (som jeg betaler for...))

Er en litt forvirret situasjonen, men kanskje noen som har konto hos Webdeal og som har gjort dette kan hjelpe meg litt ut...?

Hilsen Laiffårm...

Lenke til kommentar

det der virket voldsomt knorvette!

Skjønner ikke hvordan du klarte det bare utav å sette opp et phpBB forum!

Bra gjordt :woot:

Hadde jeg vert deg, hadde jeg slettet alt, og begynnt på nytt igjen.

Skulle da ikke være så vanskelig!

Lenke til kommentar

hvis jeg ikke husker feil så er det en bug i install filene til en av de norske versjonene slik at to av linjene ikke har noen tekst ved siden av, hvis du mangler tekst til en av noen av tekst feltene må prøve å installere på engelsk i stedet og endre språket etterpå...

Edit: ser at det i feilmeldingen står at passordet ikke er tastet inn og en av de linjene som mangler tekst er den hvor man skal taste inn passord...

Lenke til kommentar

Tok et screen shoot av problemet jeg... :wink:

Ser det slik ut?

install_bug.jpg

Som du ser så er det to felter som ikke har tekst på venstre side... problemet er løst hvis man installerer på engelsk, men du kan også skrive inn "database brukernavn" i det første feltet og "database passordet" i den andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...