Mannen med ljåen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Min bestefar jobbet som telemontør, og har etterlatt seg noen interessante gjenstander. En av disse gjenstandene er en rød koffert med påskrift "Electronic witch". Når man åpner den, deles den i to. En del er sender, den andre er mottager. Begge delene driver av hvert sitt ganske store 9V batteri. De har brytere, jordingsledninger, antenne og batterimeter. Høyttalere er også innebygget. Det følger med et par eldgamle hodetelefoner, men ledninga er blitt så stiv av tidens tann at det høres knekkelyder hvis jeg tar i isolasjonen. Det er innebygd høyttaler i både sender og mottager. Men hva gjør ei elektronisk heks? Jeg forestiller meg at den er en slags detektor for å finne nedgravde telefonkabler. Men kan noen si meg hvordan den brukes? Endret 3. februar 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Moderator, hvis du leser dette. Jeg innser at denne er feilpostet, og hører hjemme i Teknologi og Vitenskap. Kan du flytte den? EDIT: Feilpostet og stengt. Les mer her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1070791 Har kontaktet en moderator om å få tråden flyttet. Det skjedde ikke, så jeg gjorde det selv :-) MOD: Du står fri til å slette denne. Endret 3. februar 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå