Diggdigg Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Kan noen forklare hva som er forskjellen på å installere skjermkortdriver ved hjelp av Envy NG og Enable Restricted Driver i Ubuntu/Kubuntu 8.10? Grunnen til spørsmålet er at jeg har valgt Enable Restricted Driver, men får ikke Xvideo til å fungere f.eks i Mplayer, kan det ha noe med installasjonen å gjøre? Jeg har disabled desktop effects, uten at dette hjalp noe. Maskinvare: AMD XP2800 Ati X800GTO AGP Asus A7N8XDeluxe Ønsker først og fremst best mulig bildekvalitet for filmavspilling, X11 driver er ikke et alternativ da bildet blir vesentlig dårligere enn f.eks i Win XP. Er noob på Linux, takknemlig for et enklest mulig svar....... Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Bruk den siste versjonen av ati driveren, bruk manuell installasjon: http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_In...tallation_Guide Endret 1. februar 2009 av Gaute65 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 "Enable restricted driver" er mer oppdatert enn envy (lever det fortsatt?) så vil anbefale det. De aller nyeste driverne får du som Gaute sier ved å laste ned og installere manuelt. Jeg regner med det er noe av dette du har prøvd uten hel? Da kan du jo prøve de nyeste driverne 9.1, de skal fikse en del grafikkbug ved avspilling av film. Lenke til kommentar
Diggdigg Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Redigerte xorg.conf som beskrevet i guiden Gaute refererte til, det gjorde susen, xvideo fungerer i alle mediespillere! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå