khoaas Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hei, noen andre som sliter med Ventelo i Bergensområdet i dag? (Landås) Skulle koble opp en ny router før alt gikk til h....! Nå får jeg ikke engang kontakt med sentralen, "link" lyset blinker ikke i modemet. Andre? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hva slags modem har du? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Tydeligvis er feilen relatert til nytt modem/ruter. Ofte hjelper det med en restart av ruter (det lille hullet på baksiden). Lenke til kommentar
khoaas Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Modemet er av typen ADSL2+ (Har 20.000/1000 fra Ventelo) fra Ventelo, jeg har fått å brukt det i noen måneder. Har forsøkt å koble dette direkte til PC, resatt og restarta, men den får ikke kontakt og ikke tildelt IP adresse. Ingen kontakt med DHCP. IP-configen har jeg forsøkt med /release og /renew. Den står også på automatisk mottak for IP adresse. Skjønner virkelig ikke dette her jeg. Endret 1. februar 2009 av khoaas Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Prøvd med andre kabler mellom modem og vegg? Trippelsjekket oppkoblingen av ledninger? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ventelo har mange ADSL2+ modem, vi snakker om merke her nå. Inteno, speedtouch, paradyne, zhone? Lenke til kommentar
khoaas Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Beklager, det er et Inteno modem. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du nevner at link lyset ikke blinker, "linK" skal ikke blinke, det skal lyse fast. pwr, link skal lyse fast hvis modemet er slått på, kobler du på en gjenstand bak modemet skal pc også lyse. data og pc vil blinke når trafikken går gjennom. Kommer du på nett når du kobler vegg-modem-pc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå