Gjest Guest911 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hei Fort og gale: Nå er det 4 mnd siden kona fødte nr. 2, og jeg kan telle på en hånd de gangene vi har hatt sex etter det. Det finnes ikke noen lyst eller interesse på sex hos henne. Jeg har spurt henne om det og hun sier at hun rett og slett ikke har lyst lenger. Det er greit når vi først kommer igang, men lysta til å starte er der ikke igølge henne. Det har blitt slik at jeg ikke lenger gidder å prøve meg, er mye enklere å ta et kjapt runk før jeg legger meg. Må ærlig innrømme at jeg begynner å bli temmelig "sulten". Når jeg er på butikken, på jobb eller i andre sammehneger hvor jeg omgåes folk, så kunne jeg tenkt meg å "høvle over" det meste av det jeg støter på av det motsatte kjønn. Det har selvfølgelig ikke gått så langt at jeg har vært eller prøvd å være utro, men tankene og lysten skremmer meg. Vi hadde det ikke slik etter at nr 1 var født. Perioden fra etpar måneder etter at nr. 1 var født frem til hun ble gravid med nr2. var vel den perioden i vårt forhold hvor vi hadde den beste sexen. Lite/ingen sex i et forhold har lett til å føre til tanker som "hun er ikke interresert i meg lenger", "jeg er ikke verdt noe særlig her lenger" osvosv. Sex er viktig for en mann i et forhold. Vil ting noengang bli bra igjen? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Ja, det vil det nok. Ammer hun? Enkelte kvinner mister så og si all sexlyst mens de ammer. Eller det kan være en slags fødselsdepresjon ... Det er ikke unormalt at kvinner mister sexlyst etter fødsel uansett. Det har med hormoner å gjøre, men som regel tar det seg opp. Tror nok du bare må smøre deg med tålmodighet. Det vil sannsynligvis ta seg opp, men når er ikke bestandig så lett å si. Kjipt, men sånn er det nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Har du mulighet for å ta det opp med henne? Snakke ut og fortelle hva du frykter, tenker og føler? Ser for meg at det i det minste kan være et steg på veien, for dere har gjerne begge gjort dere opp tanker rundt saken. Bedre å snakke om det enn å bare la det "falle hen" og i verste fall la det føre til at ting ikke forbedrer seg? Lenke til kommentar
Gjest Guest911 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei igjen, Ja, hun ammer. Kan nok være en naturlig forklaring dette. Vi er veldig åpne med hverandre, og snakker om det meste. Vi har snakket om dette og og har vel egentlig konkuldert med at det ikke er tid/lyst/energi til overs til hverandre i en slik familiesituasjon med to små i hus med lite nattesøvn osvosv. Vi håper begge på bedre tider etterhvert som ting blir mer rutine, og det jåper jeg det blir. Det er likevel fælt når det er slik som nå. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Vil hun ikke gi deg sex, får du gå til noen andre. Seriøst. Dama kan ikke forvente at du lever i sølibat om hun selv ikke har lyst. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Om du strever med litt forskjellige temaer i forhold til det å være pappa, ta en tur inn på Pappa.no Er noek en del folk der som har opplevd det samme. For øvrig tror jeg nok det kommer til å ta seg opp igjen. Men, som "pumaen" sa her, ikke gå til noen andre, det er forsovidt noe av det værste du kan gjøre, som du sikkert er klar over fra før av. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hvis dama så og si har bestemt seg for å ikke ha sex mer - hvorfor ikke? Er det da bedre å leve i sølibat? Greit nok om hun mister lysta, men da synes jeg det er urimelig å vente at også partneren skal avstå. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hvis dama så og si har bestemt seg for å ikke ha sex mer - hvorfor ikke? Er det da bedre å leve i sølibat? Greit nok om hun mister lysta, men da synes jeg det er urimelig å vente at også partneren skal avstå. Ærlig talt, det er sikkert ikke det letteste å ha ork til sex når man har to små barn og en god del å gjøre Sexlivet deres tar seg nok opp etterhvert. Er nok ikke dømt til sølibat for alltid. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 En av forskjellene på menn og kvinner er at menn kan bruke sex for avslapping/avkobling, mens kvinner må være avslappet/avkoblet for å ha sex. Her er kjønnene på kollisjonskurs. Det greieste er å være homo. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg er rimelig sikker på at du tar feil der, pumaen. Men det er nå bare min erfaring. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Har du noen gang hørt om en mann som ikke kan ha sex fordi han har to små barn og mye å gjøre? Endret 1. februar 2009 av pumaen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Off topic/spam har forsvunnet i forumets sorte hull. Hold dere til temaet folkens. (Og som vanlig, ikke kommenter dette innlegget. Send evt. en PM) Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hvis det er å komme i gang som er problemet så kan det jo hende at hun rett og slett er så sliten at hun heller vil hvile. Nå vet jeg selvsagt ikke hvike rutiner dere har opparbeidet etter at barnet ble født, men prøv å avlast henne litt. Hvem vet, kansjke du kan få litt belønning for å ta deg av barnet på kvelden så hun kan legge seg å hvile i noen timer. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hvordan var det etter nr 1? Var dere igang med en gang da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Dette minner meg egentlig om broren min. Tror du skal være glad du ikke er han for å si det sånn; da dama fødte ble det problemer (husker ikke helt hva som skjedde) men dama hadde i alle fall problemer med å sitte etterpå. Og den andre broren min gikk og mobba han fordi han fikk fikk seg noe på en good stund. Endret 2. februar 2009 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 De fleste har en viss grad av revning nedentil. Noen må faktisk sy ganske mye i sjeden etter fødselen og da brude det være ganske inlysende at det er "closed for business" en god stund framover. For enkelte kan det ta ganske lang tid før stingene forsvinner så da er det neppe aktuelt med samleie før ting er tilbake til normalt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_kk_* Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ja, det vil det nok. Ammer hun? Enkelte kvinner mister så og si all sexlyst mens de ammer. Eller det kan være en slags fødselsdepresjon ... Det er ikke unormalt at kvinner mister sexlyst etter fødsel uansett. Det har med hormoner å gjøre, men som regel tar det seg opp. Tror nok du bare må smøre deg med tålmodighet. Det vil sannsynligvis ta seg opp, men når er ikke bestandig så lett å si. Kjipt, men sånn er det nå. riktig som gutten over her sier ja.... Du må vente litt. Huske på at hormonbalansen er ikke i balanse lengre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg