Beregorn Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Hallo! Byttet i går nettverksleverandør fra Telenor til Get. Det hele fungerte svært smertefritt for min stasjonære PC, men da noen venner var på besøk i dag kom de seg ikke på nettet! Jeg bruker en Belkin router og et Motorola modem fra Get. Som sagt fungerer det helt fint for min PC, men de andre maskinene (og etter en rask test) kommer heller ikke Xboxen seg på nett. Det hele fungerte helt fint da jeg brukte Telenor modemet, så mulig det er noe sært med motorola modemet? Alle datamaskinene kjørte med Vista. Har lest litt rundt på div. forum og testet ut noe av det jeg fant, men må innrømme at jeg ikke er så stødig på dette som jeg skulle ønske Uansett, noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Update: Ting jeg har prøvd: Har slått av alt utstyr i 3 min som anbefalt fra Microsoft sin kundesupport sider, har også tatt en "ipconfig /all" og prøvd å mate inn verdiene jeg fikk på den stasjonære inn på Xboxen og maskinen. (mulig jeg er helt på bærtur her ) Endret 31. januar 2009 av Beregorn Lenke til kommentar
norbat Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ville ha resatt Belkin-ruteren (hold inn knappen i et lite hull på baksiden -vanligvis- i noen sekunder. Bruk binders el.) Se om xboksen etc. nå kommer seg på nett. Deretter bør du sette på en form for kryptering på Belkin-ruteren (wep/wpa) slik at ikke naboene kan bruke nettverket ditt. Lenke til kommentar
Beregorn Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Ville ha resatt Belkin-ruteren (hold inn knappen i et lite hull på baksiden -vanligvis- i noen sekunder. Bruk binders el.) Se om xboksen etc. nå kommer seg på nett. Deretter bør du sette på en form for kryptering på Belkin-ruteren (wep/wpa) slik at ikke naboene kan bruke nettverket ditt. Ruteren er ikke trådløs, og det er ingen reset-knapp. Det jeg har gjort er å ta ut strømkabelen for å "restarte" det. Så langt har det ikke hjulpet stort. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Har du koblet nettverkskabelen fra modemet i internettporten på routeren? I såfall burde det fungere. Mistenker at du har plugget den i LAN... Lenke til kommentar
Beregorn Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Har du koblet nettverkskabelen fra modemet i internettporten på routeren?I såfall burde det fungere. Mistenker at du har plugget den i LAN... Ser ikke ut til å være noen dedikerte innganger. Ser derimot ut til at det ikke er en ruter, men en nettverks switch. Fant et modell nummer under og kom opp med denne: http://www.belkin.com/support/product/?lid...p;pid=F5D5131-5 Nå skal det sies at jeg ikke vet helt hva forskjellen på en ruter og en switch er Som sagt fungerte dette helt fint før jeg byttet modemet, så det skal da være mulig å få flere på nett med Belkinen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 GET gir vel ut bare 1 stk ip- adresse hvis jeg ikke husker feil, med mindre du har de to høyeste abb. Da har du mulighet for inntil 4 stk ip- adresser. Men disse må vel muligens bestilles hos GET. Det du må ha er ikke en switch, men router. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ville ha resatt Belkin-ruteren (hold inn knappen i et lite hull på baksiden -vanligvis- i noen sekunder. Bruk binders el.) Se om xboksen etc. nå kommer seg på nett. Deretter bør du sette på en form for kryptering på Belkin-ruteren (wep/wpa) slik at ikke naboene kan bruke nettverket ditt. Ruteren er ikke trådløs, og det er ingen reset-knapp. Det jeg har gjort er å ta ut strømkabelen for å "restarte" det. Så langt har det ikke hjulpet stort. Jeg la nok inn litt mye egentolking er ja Som KVTL nevner, trenger du en ruter for å få kjørt flere enheter på nett nå. Lenke til kommentar
Beregorn Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Hehe, det går bra Jeg får vel skaffe meg en router da. Så satser vi på at den løser problemene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå