Gå til innhold

Salg av 1 års Gaming rig

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer og selge gaming riggen min og lurer på hvor mye jeg kan få for den, den kostet meg rundt 23-25k selvbygd(med skjerm osv) for 1 år siden. Og jeg vet jo at Pcen har falt med hvertfall 10tusen på 1 år, hvis ikke mer.

Specs:

EVGA nForce 680i SLI

Intel q6600 GO stepping

2x 8800 GTS 512mb(g92)

4gig DDR2 OCZ pc8500 SLI ready

WD Raptor X 150g

Samsung 500g

Samsung Syncmaster 245B "24"

X-fi Xtreme gamer

Corsair TX 750w

Antec 900

Samsung dvd brenner

7x Zalman 120mm vifter

Thermalright 120 Extreme

& Vista Home Premium 64bit Inkludert

Tenkte meg 10-13 tusen, eller er det for drøyt? Kom gjerne med meninger om pris, det jeg er ute etter:)

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tippet 6-7k

Engentlig kan du sjekke dagens pris og trekke fra 30% pga garantien.

Så da den prisen og se hva man får i dag for den summen.

13k blir det neppe, da kan man kjøpe seg ic7 920 cpu med x-58 kovedkort 12GB rrd3 ram , 295GTX kort og en 1200W psu.

Ny pris for din cpu, begge skjermkort , psu er 4500kr.

Endret av War
Lenke til kommentar

10 ganger så raskt for samme pris, Vel synes du overdriver ganske så mye. Helt ærlig så tror jeg du skal jobbe godt for og finne en pc med lik ytelse og inkl 24" skjerm,lydkort osv til samme prisen. 10-13 var bare et forslag fra min side, vil uansett ikke gå noe lavere en 10, men heller ikke så høyt som 13.Menmen, noen andre som har innspill?:)

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Ny pris for den pcen der i dag er cirka 12k uten skjerm, men aberet er at det er nyere deler som er bedre (type cpu, hk, skjermkort) og koster stort sett det samme. Derfor ville jeg tatt 40% av ny pris i dag i stedet for 30%. Da ender du på 7200.

Lenke til kommentar
I dag Her kan du se hva du får i dag for 7000. Legg på 2 tusen så har den operativssystem og det som du evt har i tillegg. Den er helt ny og er nok bedre enn din for mindre enn 10000,-.

Ok, men 1x 260 slår vel ikke 2x 8800 GTS(g92) Og OCZ brikkene kjører på lavere mhz en de jeg har. Og hvor blir det av hardisker,skjerm osv? men ja takk for forslag til pris ihvertfall.

Lenke til kommentar
I dag Her kan du se hva du får i dag for 7000. Legg på 2 tusen så har den operativssystem og det som du evt har i tillegg. Den er helt ny og er nok bedre enn din for mindre enn 10000,-.

Ok, men 1x 260 slår vel ikke 2x 8800 GTS(g92) Og OCZ brikkene kjører på lavere mhz en de jeg har. Og hvor blir det av hardisker,skjerm osv? men ja takk for forslag til pris ihvertfall.

Vel de gjør kanskje det, ihvertfall når det gjelder varme:) Jeg får mye HD og skjerm for 2500 i dag. Men nok om det brukt er brukt som sagt får en nytt system som er like bra som ditt la oss si fra 10-13000,-. Da er det ingen som kjøper 1 år gamle ting for den prisen. Nei dine ting har en verdi på maks 6-7000; jeg hadde ikke betalt det engang. 1 år er gammelt i PCverdenen og de skjermkortene dine er mye dårligere enn nye på alt; varme, stabilitet, drivere osv - selv om dine yter like bra. War har helt rett. Dessverre for deg.

I tillegg har du overklokket systemet ditt. Det trekker enda mere ned spør du meg. Ender faktisk ned på 5000,-. Life is brutal:)

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Ville beholdt skjermen selv og solgt pcen alene.

Så trekker ikke hardwaren ned prisen for skjermen.

Jeg handler data privat for over 100.000 i året og kjenner igjen følesen av verditap.

Ikke pga hardwaren er dårlig men det kommer noe bedre til tilnermet samme pris som folk heller vil ha.

Bruktmarked er uansett den beste plassen da folk som ikke helt vet hva de gjør handler der.

De trur jo at brukt = billig.

Endret av War
Lenke til kommentar

Finn ut hvor mye den maskinen din koster hvis du skulle kjøpe den i dag (dvs med nøyaktig samme komponenter).

Så kan du trekke fra 30% fordi den er brukt.

Får du solgt den for mer enn dette er det en bra deal for deg, mener nå jeg.

Mulig du oppnår høyere pris ved å selge delene hver for seg, kanskje.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...