Flodec Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Superhoops: du har HW problemer. Ta backup av data du ønsker å ta vare på (verkstedene tar i de aller fleste tilfeller sw-oppgradering som fjerner lagret data), og lever inn telefonen din til service. Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Fikk min telefon tilbake fra service for ett par dager siden. Fungerer perfekt nå. :] Lenke til kommentar
Superhoops Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Da har jeg levert min også. Venter i spenning.. Frykter bare at ventetiden blir lang. Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 pga kamera-feilen min. så tok det ca en mnd.. Lenke til kommentar
Superhoops Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Da var den tilbake fra verksted. Tok 1 måned, men nå er hvertfall lyden i orden. Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) herregud, ny feil! Bare å sende inn på rep igjen.. Som bildet viser, med en gang jeg lukker mobilen, så skjer dette med skjermen. flimrer veldig. Endret 5. september 2009 av TheSpecTrum Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Ingen av dere som sliter med at batteriet går tomt veldig fort? Kona sin C905 varer knapt 2 dager i standby før den må lades. Jeg har satt ned lysstyrken på skjermen til 50%, sjekket at den ikke er koblet opp mot internett o.l uten å finne noe. Det eneste som jeg ser at det står en H ved siden av der signal dekningen viser, noen som vet hva det betyr? Vurderer å måtte gå å klage på den dersom ting ikke ordner seg. I følge tekiske data hos Sony Ericsson sin web side skal telefonen klare 360 - 380 timer avhengig av nett i standby, noe som blir 15 dager. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Ingen av dere som sliter med at batteriet går tomt veldig fort? Kona sin C905 varer knapt 2 dager i standby før den må lades. Jeg har satt ned lysstyrken på skjermen til 50%, sjekket at den ikke er koblet opp mot internett o.l uten å finne noe. Det eneste som jeg ser at det står en H ved siden av der signal dekningen viser, noen som vet hva det betyr? Vurderer å måtte gå å klage på den dersom ting ikke ordner seg. I følge tekiske data hos Sony Ericsson sin web side skal telefonen klare 360 - 380 timer avhengig av nett i standby, noe som blir 15 dager. Hei! Dette høres ikke helt unormalt ut. Min holder noe lenger, men ikke så veldi mye. Den H`en betyr at du har kontakt med et 3G nett med HSDPA. Det vil si at du har 3G slått på. Slår du det av vil nok mobilen holde en del lenger. 3G spiser strøm. Du slår det av ved å gå til Instillinger, Tilkobling, Mobilnett GSM/3G-nett. Der har du valg for Kun GSM. Aktiver dette. Du kan heller aktivere 3G de gangene du har bruk for det. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Ingen av dere som sliter med at batteriet går tomt veldig fort? Kona sin C905 varer knapt 2 dager i standby før den må lades. Jeg har satt ned lysstyrken på skjermen til 50%, sjekket at den ikke er koblet opp mot internett o.l uten å finne noe. Det eneste som jeg ser at det står en H ved siden av der signal dekningen viser, noen som vet hva det betyr? Vurderer å måtte gå å klage på den dersom ting ikke ordner seg. I følge tekiske data hos Sony Ericsson sin web side skal telefonen klare 360 - 380 timer avhengig av nett i standby, noe som blir 15 dager. Hei! Dette høres ikke helt unormalt ut. Min holder noe lenger, men ikke så veldi mye. Den H`en betyr at du har kontakt med et 3G nett med HSDPA. Det vil si at du har 3G slått på. Slår du det av vil nok mobilen holde en del lenger. 3G spiser strøm. Du slår det av ved å gå til Instillinger, Tilkobling, Mobilnett GSM/3G-nett. Der har du valg for Kun GSM. Aktiver dette. Du kan heller aktivere 3G de gangene du har bruk for det. Ok skal prøve å slå av 3G nett, for å se om det hjelper. Jeg forstår ikke hvorfor kan ikke telefonen aktivisere 3G selv når det trengs, for så å deaktivere det. Men uansett så lurer jeg på hvordan det er mulig å få til 360-380 timer med standby på telefonen. Tror jeg skal kontakte Sony Ericsson og spør under hvilke forutsettninger telefonen klarer så mange timer standby. Endret 19. september 2009 av ICS-FD Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Men uansett så lurer jeg på hvordan det er mulig å få til 360-380 timer med standby på telefonen. Tror jeg skal kontakte Sony Ericsson og spør under hvilke forutsettninger telefonen klarer så mange timer standby. Helt enig i det der, de standby tidene der er ikke mulige å oppnå. Det er noe av det jeg er mest skuffet over med telefonen. Min gamle telefon, en SE W810i holder mye lenger på batteriet, og den kjøpte jeg i 2006 og har aldri byttet batteriet. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Har nå sendt mail til Sony Ericsson for å få vite hvordan man oppnår standby tidene i følge tekniske data. Det er i mine øyne "ulovlig" å markedsføre produktet som ikke er i nærheten av hva tekniske data tilsier. Skal høre med forbruker rådet på mandag om det finnes noen rettigheter når det er så stort avik. Kona mi er meget missfornøyd med batteri levetiden på telefonen, og treger på kjøpet. Jeg ville hun skulle kjøpe Nokia 5800, men hun var skeptisk til å bruke touch skjerm og valgte derfor C905. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Har fått et rart problem med min C905 nå. Under meldinger så hadde jeg før et kjekt menyvalg som heter Samtaler. Der kunne jeg få opp sms meldinger i en tråd som om det var en chat. Dette valget er nå borte. Noen som vet hvordan jeg får det tilbake igjen? Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Fikk svar fra Sony Ericsson anngående standby tid. Hei ! Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center. Oppladbare batterier kan normalt sett lades hundrevis av ganger, men vil etterhvert bli utslitt og måtte byttes. Når du merker at batterikapasiteten er betraktelig redusert, er det på tide å bytte batteriet. Batterier er omfattet av 12 måneders garanti. Det finnes også en rekke ulike funksjoner og bruksmønster som fører til økt strømforbruk. -Avstand mellom telefon og basestasjonen, og eventuelle hinder og forstyrrelser. -Dersom man holder hånden over øvre del av telefonen der antennen sitter. -Temperaturen telefonen benyttes i. Batterikapasiteten reduseres ved lavere temperatur. -Bluetooth bør deaktiveres når dette ikke benyttes aktivt. -Dersom en e-post konto er konfigurert med kontrollintervall, vil telefonen automatisk koble til e-postserveren via GSM eller GPRS ved angitte intervall. Dette kan sammelignes med å sette opp en samtale. -Skjermbelysning bør settes til Automatisk, eller til energisparefunksjon for de modeller som har dette. -All bruk av menyene i telefonen forbruker strøm, og kan ikke betraktes som standbytid. Skulle du likevel oppfatte batteritiden i din Sony Ericsson C905 til å være for lav, vil vi i første rekke anbefale deg til å oppgradere programvaren via Sony Ericssons oppdateringstjeneste på www.sonyericsson.com/support. Kontakt eventuelt din forhandler dersom telefonen må leveres til service. Ble ikke særlig klok av dette, så tror vi skal gå til Elkjøp og klage. Alle disse punktene nevnt av Sony Ericsson er gjordt.. -Avstand mellom telefon og basestasjonen, og eventuelle hinder og forstyrrelser. Usikker på avstander, men bor i Stavanger bykjerne, så dette skulle ikke være problem. -Dersom man holder hånden over øvre del av telefonen der antennen sitter. Vel jeg beskrev til Sony Ericsson at telefonen knapt klarer 2 dager i standby, altså hånd over antenne skulle ikke være problem ved standby bruk?! -Temperaturen telefonen benyttes i. Batterikapasiteten reduseres ved lavere temperatur. Vet ikke hva de tenker på her, men det er da ikke under 15 grader hvor telefonen befinner ser pr.idag. -Bluetooth bør deaktiveres når dette ikke benyttes aktivt. Ikke aktivert -Dersom en e-post konto er konfigurert med kontrollintervall, vil telefonen automatisk koble til e-postserveren via GSM eller GPRS ved angitte intervall. Dette kan sammelignes med å sette opp en samtale. Ikke i bruk -Skjermbelysning bør settes til Automatisk, eller til energisparefunksjon for de modeller som har dette. Skjermbelysning er på minumum. -All bruk av menyene i telefonen forbruker strøm, og kan ikke betraktes som standbytid. Hmm, snakker om standby tid, så da skal vel ikke menyene bruke strøm? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 ICS-FD: Gjør oppmerksom på at det står "opptil" i teksten som beskriver hvor lang batterikapasitet Sony Ericsson telefoner har. I noen få tilfeller er det observert høyt strømtrekk på C905. Software oppgradering har i de aller fleste tilfeller fikset dette. Noe usikker på om software versjonen som du som bruker kan laste ned vil fikse problemet. Vi på verkstedene har tilgang til noen andre måter å oppgradere på. Hvis apparatet må på verksted så må du huske at alt på apparatet vil bli slettet, så ta backup. Ville egentlig tatt backup før jeg hadde prøvd meg på SEUS softwaren også.... Nyskjerrig: Hvilken operatør bruker du? Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 ICS-FD: Gjør oppmerksom på at det står "opptil" i teksten som beskriver hvor lang batterikapasitet Sony Ericsson telefoner har. I noen få tilfeller er det observert høyt strømtrekk på C905. Software oppgradering har i de aller fleste tilfeller fikset dette. Noe usikker på om software versjonen som du som bruker kan laste ned vil fikse problemet. Vi på verkstedene har tilgang til noen andre måter å oppgradere på. Hvis apparatet må på verksted så må du huske at alt på apparatet vil bli slettet, så ta backup. Ville egentlig tatt backup før jeg hadde prøvd meg på SEUS softwaren også....Nyskjerrig: Hvilken operatør bruker du? Jeg er klar over at det er opptil så mange timer/dager standby, men 3dager standby er ikke i nærheten av opptil det som er spesifisert, jeg synes det er veldig stort avik i forhold til spesifikasjonene. Hadde telefonen klart 5 dager med standby og litt bruk, så hadde det vært helt greit, men 3 dager uten å ringe eller sende melding?! Tele 2 er operatøren kona har på telefonen. Skal ta backup og sjekke om det er ny firmware, selv om jeg tviler på det er nyere versjon enn det som telefonen har. Lenke til kommentar
d-duppsko Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Jeg hadde problemer med dårlig batterikapasitet på den første c905 jeg hadde... Den varte bare i 1,5 dag før den var tom, og det var ikke noe voldsomt med ringing eller meldinger. Men etter at jeg fikk ny så var batterikapasiteten mye bedre. Nå lader jeg telefonen etter 3-4 dager, og da med en del meldinger og ringing hver dag. Og med lite ringing og meldinger så kan den holde 5-6 dager mellom hver lading. Hvis du har av de første som ble produsert så er det mulig du har samme typen som jeg hadde først, så da ville jeg sendt den på service så de hadde fått sjekket den... Endret 29. september 2009 av d-duppsko Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg hadde problemer med dårlig batterikapasitet på den første c905 jeg hadde... Den varte bare i 1,5 dag før den var tom, og det var ikke noe voldsomt med ringing eller meldinger.Men etter at jeg fikk ny så var batterikapasiteten mye bedre. Nå lader jeg telefonen etter 3-4 dager, og da med en del meldinger og ringing hver dag. Og med lite ringing og meldinger så kan den holde 5-6 dager mellom hver lading. Hvis du har av de første som ble produsert så er det mulig du har samme typen som jeg hadde først, så da ville jeg sendt den på service så de hadde fått sjekket den... Etter en firmware oppgradering ser det faktisk ut til at telefonen endelig klarer seg lenger. Lenke til kommentar
ejeger Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har også hatt problemer med batteri kapasiteten. Etter sw oppgradering løste det seg. Noen som vet om man kan justere volumet på meldingslyden ? Ellers er jeg meget fornøyd. Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 justering av meldingslyd skjer samtidig som du justerer ringevolum under innstillinger-lyder og varsler. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Har nå sendt inn telefonen på service for andre gang. Første gang var for den nå så velkjente høytalerfeilen. Nå har den kommet tilbake igjen i tilegg til at "C"-knappen har "stivnet" så den ikke kan brukes. Har bedt om å få ny telefon men det gjelder vel bare etter tredje gangs innsendelse eller? Telefonen er ennå ikke et år gammel. Kjøpt i november i fjor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå