Gå til innhold

[Løst]Skal kjøpe ny laptop - hvilket merke anbefales/anbefales ikke?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke peiling på hvor bra batteriet på disse skal være. Hvor lang batteritid har du med strømsparing?

Google litt å finn ut hvor lang batteritid andre har. Har de lengre enn deg, ta kontakt med expert å spør etter nytt.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skrur veldig mye pcer (Jobber som servicetekniker) og pc-merker jeg styrer klar av er Packard Bell og Toshiba.

Disse pcene henger dårlig sammen og alt er generellt dårlig både når det gjelder kvalitet på kabinett og deler brukt i pcen. Dårlig kundeservice hos Packard Bell også.

Om du skal kjøpe Acer så vil jeg anbefale å kjøpe enten Extenza-modell eller TravelMate da disse har en mye bedre kvalitet enn Aspire-modellene. Enkelt å ha med kundesupporten dems å gjøre også.

Dell har bra pcer som holder lenge og de har en helt super kundesupport. Frøkna hjemme fikk problemer med tastaturet på sin laptop og etter en telefon med Dell sin kundesupport så gikk det 5 timer så ringte en servicemann på døra. Han skiftet tastaturet og dro igjen. Har selvfølgelig betalt litt mer for servicen men det er det jammen verdt.

HP lager sånn passe bra pcer, men kundeservicen der er helt elendig. (Min personlige erfaring, er i kontakt med HP support opptil flere ganger i uken.)

Lenovo har pcer som er godt bygget og er av god kvalitet. Har ikke trengt å være i kontakt med deres kundesupport enda så den vet jeg ikke hvordan er.

Alt dette er min personlige erfaring, og om jeg skulle kjøpt meg ny laptop i dag så hadde jeg nok gått for en Acer TravelMate eller en Dell.

Interessant med råd fra en fagmann :)

har begynt å tvile på om Acer Aspire kanskje er et dårlig valg, har lest flere steder om at Aspire er dårligere enn Travelmate ettersom Aspire er Acers billigserie, mens Travelmate er solid og laget for folk som er mye på farten.

Må nevne at jeg sjelden kommer til å reise rundt med pcen min, det blir heller noen turer til og fra stuebordet for å se på film. Kommer til å flytte såpass lite på pcen min at jeg nesten like godt kunne hatt en stasjonær, bare at en slik ikke ville fått plass ved skrivebordet.

Er det slik at flytting/reising er en vesentlig faktor i å bestemme om man går for en Aspire eller Travelmate? Eller er det slik at dyrere pcer ikke bare har bedre karosseri, men også mye solidere innmat?

Lenke til kommentar

Innmaten er så og si alltid den samme, men støydemping, festeanordninger, kjølesystem og generelle byggekvalitet er det man betaler for. Man snakker tidvis ekstremforskjell.

Acer er søppel, ja Travelmate er bedre, men når alt taler i mot det, hvorfor skal man på død og liv spare noen kroner og få et produkt som er vesentlig dårligere. Du har jo fått listet opp en haug andre gode merker her?

Lenke til kommentar

jo det er sant at det kanskje ikke er verdt de sparte pengene eller humøret dersom pcen stadig må sendes på kostbar reparasjon.

Problemet er bare det at ingen synes å være helt enige i hvilke merker som er gode. I løpet av denne tråden er alle merkene blitt både sablet ned og varmt anbefalt :p

Men jeg har nå besluttet å kjøpe en studio maskin fra Dell etter å ha tatt i betrakning serviceteknikerens synspunkter

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...